راه های تشخیص چك‌پول تقلبی
تاريخ : 27 بهمن 1395 | 7:30 | نويسنده : ss

به گزارش «جهان»، مسئول اداره اسكناس و اوراق بهادار بانك ملّی ایران در مصاحبه با خبرنگار صدا و سیما با بیان اینكه "آمار جعل ایران چك های نظام بانكی كشور، بسیار اندك و در حد صفر است"، گفت: در چاپ ایران چك ها، 22 مورد امنیّتی برای تشخیص چك های تقلّبی از اصلی در نظر گرفته شده است.
خلیل رضایی افزود: یكی از موارد ایمنی چك ها، مربوط به رنگ صورتی داخل اعداد مربوط به ارزش اسمی چك است كه با تایپ لاتین و در سمت چپ ایران چك ها قرار گرفته است و با لمس انگشتان دست و حرارت آن ناپدید و بعد از زمان كوتاهی دوباره ظاهر می شود.
این مقام مسئول نظام بانك كشور افزود: از دیگر موارد امنیّتی این چك ها، آرم بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران است كه به صورت "واتر مارك" در خمیره كاغذ وجود دارد و در دایره مركز آن، آرم دیگری به صورت سفید و بی رنگ مشخّص است.
رضایی گفت: در آینده این آرم به تصویری از "فردوسی" تغییر خواهد یافت.
مسئول اداره اسكناس و اوراق بهادار بانك ملّی ایران اضافه كرد: نخ امنیّتی چك ها یكی از شاخص های مهّم تشخیص چك های اصلی است كه آرم بانك مركزی بر روی آن به صورت سفید و بی رنگ مشخّص است و در آینده به "نخ هولوگرام" با نوشته مبالغ به صورت سفید و بی رنگ تغییر خواهد یافت.
رضایی افزود: همچنین حروف عبارت "ایران چك" به صورت ریزچاپ در نقاط مختلف بناهای نقش بسته بر چك ها چاپ شده كه با ابزار بزرگ نمایی، قابل مشاهده است.

منبع:http://www.3jokes.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: