دوست داشتن بدون قيد وشرط
تاريخ : 27 بهمن 1395 | 7:39 | نويسنده : ss

داستانی كه می خواهم برايتان نقل كنم درباره سربازی است كه پس از جنگ ويتنام می خواست که به خانه خود باز گردد. او در تماس تلفنی خود از سانفرانسيسكو به والدينش گفت: "پدر و مادر عزيزم، جنگ تمام شده و من می خواهم به خانه باز گردم، ولی خواهشی از شما دارم. دوستی همراه من است كه مايلم او را با خود به خانه بياورم." والدين او در پاسخ اظهار داشتند: "ما با كمال ميل مشتاقيم كه او را ملاقات كنيم." پسر ادامه داد: "ولی لازم است موضوعی را در مورد او بدانيد. او در جنگ به شدت آسيب ديده و در اثر برخورد با مين يك دست و يك پای خود را از دست داده است و جايی برای رفتن ندارد، بنابراين می خواهم اجازه دهيد كه او با ما زندگی كند." پدرش گفت: "پسر عزيزم، شنيدن اين موضوع برای ما بسيار تاسف بار است،  شايد بتوانيم به او كمك كنيم كه جايی برای زندگی كردن بيابد."

پسر گفت: "نه، من می خواهم او با ما زندگی نماید." آنها در جواب گفتند: "تو متوجه نيستی، فردی با اين شرايط موجب دردسر ما خواهد شد. ما فقط مسئول زندگی خودمان هستيم و نمي توانيم اجازه دهيم مشكل فرد ديگری زندگی مارا دچار اختلال نماید. بهتراست به خانه برگردی و او را نيز فراموش كنی."

در اين هنگام پسر با ناراحتی تلفن را قطع كرد و والدين او ديگر چيزی نشنيدند. چند روز بعد پليس سانفرانسيسكو به خانواده پسر اطلاع داد كه فرزندشان در سانحه سقوط از يك ساختمان بلند جان باخته است و آنها مشكوك به خودكشی هستند. پدر و مادر او آشفته و سراسيمه به سمت سانفرانسيسكو پرواز كردند و برای شناسايی جسد پسرشان به پزشكی قانونی مراجعه نمودند. آنها پسر خود را شناختند و در نهايت تعجب به موضوعی پی بردند كه اصلا به آن فكر نمی كردند، پسر آنها تنها يك دست و يك پا داشت.

افراد بسياری شبيه به اين والدين هستند، برای آنها دوست داشتن افراد سالم، تندرست و خوش برخورد و دوری جستن از افرادی كه ايجاد ناراحتی نموده يا از سلامتی، زيبايی و یا هوش كافی برخوردار نيستند، بسيار آسان است. ای كاش انسان ها يكديگر را دوست بدارند بدون قيد و شرط و بدون توجه به كمبودهايی كه هركسی ممكن است داشته باشد.

بياييد دعا كنيم تا خداوند متعال به ما قدرتی عطا فرمايد تا مردم را همانگونه كه هستند، بپذيريم و به ما كمك كند تا بيش از پيش برای درك و فهم افرادی كه با ما متفاوت هستند، تلاش كنيم.

در قلب انسان ها معجزه ای به نام «محبت» وجود دارد، شما نمی دانيد كه چگونه ايجاد شده و يا چه موقع آغازگرديده است، اما می دانيد كه هميشه موجب حركت شما می شود.

« محبت گرانبهاترين هديه خداوند است. »

منبع:http://funousshargh.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: