تاريخ : شنبه 19 فروردين 1391 | 7:21 | نويسنده : ss
 انسان ها در چه سني شادتر هستند؟ اين سوال جالبي است که ممکن است براي شما هم پيش آمده باشد و تحقيقات اخير به آن جواب مي دهند: 33 سالگي.

در يک نظر سنجي که در وب سايت  Friend reunited   انجام شد،پاسخ 70 درصد از شرکت کنندگان نشان مي داد که اين افراد قبل از سن 33 سالگي هرگز شادي واقعي را تجربه نکرده بودند.


 

دونا داوسن، روانشناس، مي گويد " افرادي که به سن 33 سالگي مي رسند، ديگر از سادگي دوران کودکي و اضطراب دوران نوجواني رها شده اند اما در عين حال هنوز نشاط و انرژي جواني خود دارند. در اين سن افراد ديگر ساده و بي تجربه نيستند ولي حس واقع گراييشان با نوعي شوق و اميد همراه شده است که به آنها اعتماد به نفس مي دهد."

همانطور که اين سايت اشاره مي کند، حضرت مسيح نيز در سن 33 سالگي به صليب کشيده شد وبه نظر مي رسد که افراد مشهور33 ساله اي مانند کتي هولمز و آدم لووين (موسيقيدان) هم از شادي و موفقيت بسيار برخوردار هستند.

کريستين پوسماتو، 35 ساله، علت اين امر را اعتماد به نفس فرد و توانايي بيشتر او در برقراري روابط عاطفي مي داند.
 

تاريخ : شنبه 19 فروردين 1391 | 7:18 | نويسنده : ss

مجسمه های واقعی!!
تصاویر زیر مربوط به مجسمه های ساخته شده توسط Carole Feuerman است....



تاريخ : شنبه 19 فروردين 1391 | 7:15 | نويسنده : ss

اجرای طرح «الاغ تاکسي» در ايتاليا!

مسئولان شهری در ایتالیا همزمان با بحران اقتصادی اروپا و به منظور صرفه جویی در هزینه ها و حفاظت از محیط زیست طرح الاغ تاکسی را به اجرا گذاشته اند.
ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رِگیو اِمیلیا اکنون برای جابه جایی مردم در سطح خیابان ها از الاغ استفاده می کند. دو الاغ قوی جثه از ابتدای ماه مارس به مردم محلی که قصد دارند خواروبار به خانه هایشان ببرند، کمک می کنند. یکی از مردم محلی به نام اِلیسا مارچی می گوید شنبه هر هفته برای خرید به بازار روز می آیم. استفاده از الاغِ تاکسی واقعا ایده جالبی است. این حیوانات به مشتریان کمک می کنند تا اجناس خریداری شده را به خانه ببرند. بدین ترتیب هوا نیز آلوده نمی شود.
طرح الاغ تاکسی را نخستین بار اتحادیه محلی کشاورزی و یکی از شرکت های پرورش دام در ایتالیا اجرا کردند. مسئولان اتحادیه کشاورزی منطقه رگیو امیلیا معتقدند این اقدامی موثر برای حفظ سنت های گذشته است.



مارینو لانی، از مقامات محلی می گوید کشاورزی ایتالیا در گذشته برای حمل و نقل بیشتر به حیواناتی مانند الاغ، اسب و گاو نر متکی بود. اکنون ما الاغ ها را دوباره به سطح شهر آورده ایم و این به معنای استمرار سنت و فرهنگ قدیمی است.
ماسیمو مونتاناری، مالک این الاغ ها نیز می گوید گرچه الاغ ها سرعت وسایل حمل و نقل امروزی را ندارند، استفاده از آنها به صرفه جویی در پول و حفاظت از محیط زیست کمک می کند. به گفته مونتاناری، پرورش الاغ ها هزینه چندانی ندارد. غذای آنها چمن و علف معمولی است که حتی اسب ها نیز از آن استفاده نمی کنند. بعلاوه، از پهن این حیوانات نیز می توان به عنوان کود برای گیاهان استفاده کرد.
مردم رگیو امیلیا هنوز به استفاده از الاغ برای حمل بارهای سنگین عادت نکرده اند، اما این دو الاغ توجه بسیاری از مردم را جلب کرده اند.


تاريخ : پنج شنبه 17 فروردين 1391 | 8:18 | نويسنده : ss

لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب كنید





































































 


تاريخ : پنج شنبه 17 فروردين 1391 | 8:17 | نويسنده : ss

خود فروشی به بهانه فقر؟

 

 

وجود برخی پدیده ها، همچون زنان خیابانی در جامعه اسلامی بسیار تاسف بار است كه البته این امر نیازمند توجه همگان به این نكته است. لذا رسیدگی به وضعیت این افراد و بررسی علل گرایش برخی از زنان به خیابان و رها شدن از كانون خانواده نیازمند همكاری توام دولت و مجلس است.

 

زنان خیابانی

 

پیدایش زنان خیابانی تنها به دلیل داشتن مشكلات مالی و اقتصادی توجیه پذیر نیست چرا كه افراد بسیاری در فقر زندگی می كنند ولی حاضر به تن فروشی نیستند. اولین اقدام برای مقابله با پدیده زنان خیابانی بررسی كارشناسانه علت های گرایش افراد به این مقوله به عنوان منبع كسب درآمد و تامین مخارج زندگی است. شناسایی و دستگیری زنان خیابانی راه حل پایان دادن به این موضوع نیست؛ باید راه های نفوذ و ورود افراد به این گونه جرایم شناسایی و بسته شود.كمبود امكانات، فقر و نداری بهانه معقولی برای گرایش برخی زنان به خیابانی شدن نیست.خیلی از زنان سرپرست خانوار با انجام كارهای خدماتی سطح پایین مخارج زندگی خود و فرزندانشان را تامین می كنند بدون اینكه به كارهای غیر اخلاقی روی آورند.

زنان خیابانی چگونه متولد می شوند؟

درباره علل به وجود آمدن پدیده زنان خیابانی دیدگاه های مختلفی وجود دارد. در حالی که برخی کارشناسان بر علل اقتصادی ایجاد این پدیده تاکید می کنند، برخی دیگر از کارشناسان علل اجتماعی و روانی را در ایجاد آن موثر می دانند. محمد حسین فرجاد یکی از کارشناسان اجتماعی است که در این باره می گوید: پدیده زنان خیابانی زاییده فرار دختران و زنان از خانواده است. عمده ترین عامل فرار زنان و دختران به نابسامانی های زندگی و خانوادگی باز می گردد و این نابسامانی فقط نابسامانی اقتصادی نیست. نابسامانی می تواند عامل اقتصادی، تربیتی، روانی، اجتماعی یا فرهنگی داشته باشد. همانطور که روسپیگری بیماری روانی اجتماعی است.

آزادی هر كسی در جامعه محدود است و رعایت حقوق شهروندی نباید مانع مبارزه با پدیده زنان خیابانی شود كه متاسفانه در چند سال اخیر به این مقوله بی توجهی شده است. ما نباید به خاطر خوشایند مدعیان حقوق بشر جامعه خود را در منجلاب فساد رها كنیم و هیچ برنامه ای با روند ترویج بی حجابی نداشته باشیم

 برخی از زنان خیابانی دچار اختلالات روانی هستند در برخی دیگر عوامل اجتماعی فقر، نبودن حمایت اجتماعی و... نقش عمده دارد و شاید در تعداد قلیلی هم صرف خواست خود آنان برای اقدام به این عمل موثر باشد. حتی اگر عامل روسپیگری در برخی از این زنان در اصل اختلالات روانی باشد، اما نارسایی های اجتماعی در تظاهر آن نقش دارد. به این معنی که در شرایط مطلوب اجتماعی، اختلال روانی نمی تواند سبب روی آوردن یک زن به روسپیگری شود.

زنان خیابانی

 

ضعف اعتقادات مذهبی

متاسفانه گرایش افراد به گناه و كارهایی از این قبیل به بهانه تامین مخارج زندگی به ویژگی های فردی و اعتقادات خانوادگی افراد بستگی دارد. از بین رفتن شئونات اسلامی و ریشه های مذهبی و اعتقادی در جامعه در گرایش افراد به كارهای خلاف شرع تاثیر می گذارد. فقر و كمبود امكانات مالی هرگز عامل درستی برای پیدایش زنان خیابانی نیست چرا كه بسیاری از افراد كم درآمد برای كسب درآمد روزانه خودشان حاضرند گدایی كنند ولی حاضر نیستند شرف خود را زیر پا بگذارند. علل پیدایش زنان خیابانی نیاز به بررسی ریشه های فرهنگی و اجتماعی جامعه در سطح كلان دارد.هادی مقدسی عضو كمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص درمان این معضل می گوید:”‌ پدیده زنان خیابانی هم از لحاظ اجتماعی و هم از لحاظ فرهنگی نیاز به بررسی دارد.گاهی برخی افراد به دلیل داشتن مشكلات اقتصادی و مالی و به منظور امرار معاش دست به اقداماتی خلاف عرف و شرع  میزنند.بسیاری از افراد با وجود داشتن مشكلات مالی و تنگناهای معیشتی با مراجعه به سازمان های حمایتی، هرگز حاضر به كارهای ناشایست و آلوده نمی شوند. برخی افراد فقط به خاطر داشتن مشكلات مالی و معیشتی دست به اقدامات خلاف شرع نمی زنند بلكه القائات هدایت شده از طرف عاملان اصلی تهاجم فرهنگی ، این افراد را به بی بندوباری و بی حجابی می كشاند. زنان خیابانی كه با لباس ها و ظواهر زننده خود را در معرض نمایش عموم می گذارند به دنبال حل مشكلات مالی و اقتصادی نیستند. آزادی هر كسی در جامعه محدود است و رعایت حقوق شهروندی نباید مانع مبارزه با پدیده زنان خیابانی شود كه متاسفانه در چند سال اخیر به این مقوله بی توجهی شده است. ما نباید به خاطر خوشایند مدعیان حقوق بشر جامعه خود را در منجلاب فساد رها كنیم و هیچ برنامه ای با روند ترویج بی حجابی نداشته باشیم."

 

زنان خیابانی

 

عواقب پدیده زنان خیابانی چیست؟

 

 

 این زنان قربانیانی هستند که دیگران را هم قربانی می کنند. آنان در معرض انواع آزارها و تهدیدها قرار دارند و به انواع بیماری های واگیردار پوستی، گوارشی و تنفسی مبتلا هستند.هرچند در سال های اخیر به خطر وجود ایدز در این زنان و سرایت آنان به مردان و گسترش ایدز از طریق این مردان تأکید شده است، لیکن باید دانست دیگر اختلالات عفونی در این زنان از جمله انواع هپاتیت و بیماری های آمیزشی و پوستی دیگر نیز بسیار مهم است. اکثر این زنان اعتیادهای گوناگونی هم دارند.  وجود این زنان سبب رواج بی بند وباری در جامعه، سست شدن پیوندهای خانواده و کاهش آمار ازدواج می شود. بسیاری از این زنان قربانی خشونت و قتل می شوند، کما اینکه در سال های اخیر چند مورد از قتل های زنجیره ای که قربانیان آنها زنان خیابانی بوده اند و قاتل نیز فرد پلیدی بوده که پس از رابطه با این بخت برگشتگان و سرقت اموال ناچیز آنان مرتکب جنایت شده آشکار گردیده است. کدام دستگاه های اجرایی مسئول رسیدگی به این معضل هستند؟

 به طور غیر مستقیم همه دستگاه های اجرایی با این موضوع و پیشگیری از آن مرتبط هستند ازجمله وزارت آموزش و پرورش، ارشاد، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کار، رفاه اجتماعی، کشور، اقتصاد، صنایع و معادن و... قوه قضائیه و قوه مقننه نیز نقش مهمی در امر پیشگیری می توانند داشته باشند، اما اگر مسئولیت مستقیم مورد نظر باشد. آن گاه وزارت کشور، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و وزارت جدید التأسیس رفاه اجتماعی را باید نام برد.

هرچند در سال های اخیر به خطر وجود ایدز در این زنان و سرایت آنان به مردان و گسترش ایدز از طریق این مردان تأکید شده است، لیکن باید دانست دیگر اختلالات عفونی در این زنان از جمله انواع هپاتیت و بیماری های آمیزشی و پوستی دیگر نیز بسیار مهم است

راهکارهای جلوگیری از شیوع این پدیده چیست؟

 پیشگیری در این جا دو نوع است، بنیادی و اختصاصی. پیشگیری بنیادی به معنی رفع بیکاری، فقر، محرومیت، نابرابری و در مجموع، ساختن جامعه آرمانی اسلامی است که در آن معنویت هدف است و در عین حال نیازهای ابتدایی تر نیز به طور نسبی برآورده شده است.

 پیشگیری خاص عبارت از رفع عوامل موجد اختلالات روانی و شخصی از طریق گسترش بهداشت روانی در خانواده، ارائه آگاهی در مورد الزامات و ضروریات ازدواج، تأکید بر تعداد مناسب فرزندان، گسترش ساختارهای حمایت اجتماعی و جلوگیری از بدآموزی توسط رسانه های همگانی تصویری است.م:تبیان

 

منابع : 1- هم صدا / 2- ندای انقلاب / 3- روزنامه رسالت / 4- روزنامه همشهری

 

تاريخ : پنج شنبه 17 فروردين 1391 | 8:10 | نويسنده : ss

در تعطیلات سال 91 چه گذشت؟

 

نوروز برای بسیاری خاطرات خوبی ندارد و حوادثی رخ می دهد که ممکن است در طول سالها آن را در ذهن داشته باشند. امسال هم اتفاقاتی افتاد که نام اولین ها را به خود گرفت .

 

در این مطلب حوادثی که در طول تعطیلات رخ داده است آورده شده است:

نوروز

 

اسیدپاشی در شهرک غرب

نخستین حادثه اسیدپاشی امسال 10ساعت بعد از تحویل سال نو در غرب تهران رخ داد. قربانی این حادثه دختر جوانی بود که عصر یکم فروردین برای دیدن پسر مورد علاقه‌‌اش به محلی در غرب تهران رفته بود اما ناگهان صدای فریاد او به هوا بلند شد. رهگذران با شنیدن صدای دختر جوان، متوجه پسری شدند که سوار یک خودروی پژو206 شد و به سرعت محل را ترک کرد. در همان معاینات اولیه مشخص شد که دختر جوان از ناحیه 2 چشم و صورت دچار سوختگی شدید با اسید شده و چشمانش در خطر کوری است.

شهادت 3 پاسدار

تعدادی از سنگرهای سپاه پاسداران که برای ایجاد امنیت در مرزها برپا شده بود، در روزهای نخست سال دچار برف‌گرفتگی شد. تعدادی از پاسداران برای نجات افراد حاضر در سنگرهای برف گرفته راهی آنجا شدند که در جریان عملیات نجات ، 3نفر از پاسداران به نام‌های روح‌الله شکارچی،سعید غلامی شهروز و محمد سلیمانی به‌دلیل سرمای شدید دچار یخ‌زدگی شده و به شهادت رسیدند.

بریده شدن ترمز کامیون و کشته شدن 4 نفر

بریده شدن ترمز کامیون عراقی نخستین حادثه مرگبار کامیونی امسال را در محور پلدختر، کوهدشت در استان لرستان رقم زد. این حادثه ساعت 11 دوم فروردین رخ داد و پس از آنکه یک دستگاه کشنده بنز عراقی در این محور ترمز برید، با یک کشنده دیگر و یک مینی بوس و یک کامیون اسکانیا برخورد کرد. در این حادثه 4 نفر کشته و 6 نفر نیز مجروح شدند که تمامی این افراد از سرنشینان مینی‌بوس بودند.

2 مسافر نوروزی نخستین قربانیان گازگرفتی امسال لقب گرفتند. این دو مسافر که اهل شهرستان ساری بودند برای تفریح به شهرستان لنگرود رفته و به‌علت سرد بودن هوا برای گرم کردن چادر خود از گاز پیک نیک استفاده کرده بودند. زمانی که آنها در داخل چادر به خواب رفته بودند بر اثر انتشار گاز مونواکسیدکربن دچار گازگرفتگی‌شده و جان خود را از دست دادند

21 نفر مجروح در جاده مرند- جلفا

نخستین حادثه اتوبوسی امسال ساعت 14:40 بعد از ظهر اول فروردین در جاده مرند - جلفا رخ داد. در این حادثه یک دستگاه اتوبوس که از تهران عازم ارمنستان بود ناگهان از مسیر منحرف و واژگون شد. بر اثر این حادثه 2 نفر از مسافران اتوبوس جان باختند و 21 نفر دیگر مجروح شدند.

محیط بان

 

مجروح شدن محیط بان در گلستان

ابوالفضل جلالی‌راد، محیط‌بان استان گلستان شامگاه پنجم فروردین زمانی که برای گشتزنی به پارک ملی گلستان رفته بود متوجه 6 شکارچی غیرمجاز شد که در جریان تعقیب و گریز، شکارچیان غیرمجاز محیط‌بان وظیفه‌شناس را از فاصله 3متری به گلوله بستند و به‌شدت مجروح کردند. پیکر محیط‌بان مجروح که هدف اصابت 58 گلوله ساچمه‌ای قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد و بعد از انجام عمل جراحی، تعدادی از گلوله‌های ساچمه‌ای که به شکم وی اصابت کرده بود از بدن او خارج شد .

مرگ خاموش با گازپیک نیک

2 مسافر نوروزی نخستین قربانیان گازگرفتی امسال لقب گرفتند. این دو مسافر که اهل شهرستان ساری بودند برای تفریح به شهرستان لنگرود رفته و به‌علت سرد بودن هوا برای گرم کردن چادر خود از گاز پیک نیک استفاده کرده بودند. زمانی که آنها در داخل چادر به خواب رفته بودند بر اثر انتشار گاز مونواکسیدکربن دچار گازگرفتگی‌شده و جان خود را از دست دادند.

دستگیری قاتل  در نوروز

تیر ماه سال 78 ماموران پلیس آگاهی شهرستان کاشان از درگیری مرگبار دایی و خواهرزاده‌ای در یکی از محلات این شهر باخبر شدند. ماموران پس از حضور در محل با پیکر بی‌جان مرد 56 ساله روبه‌رو شدند که با ضربه چاقو به قتل رسیده بود. در همان بررسی‌های اولیه مشخص شد که عامل این جنایت کسی نیست جز خواهرزاده 28ساله مقتول.

این مرد بعد از قتل دایی‌اش، بدون بر جا گذاشتن ردی از خودش ناپدید شده بود. از همان زمان تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری شروع شد. کارآگاهان در جریان تجسس‌ها دریافتند که متهم با تغییر چهره و هویت خود، در تعطیلات نوروز به اصفهان بازگشته است. با کشف این سرنخ ماموران متهم را در عملیاتی ضربتی دستگیر کرده و به اداره آگاهی منتقل کردند. سرانجام در تعطیلات نوروز قاتل دستگیر شد. م:تبیان


تاريخ : پنج شنبه 17 فروردين 1391 | 8:3 | نويسنده : ss

چند روز پیش خودم شخصا با هواپیماهای ایران ایر سفر کردم واقعا

عزراییل مرام گذاشت که مارو با خودش نبرد

اون آرم ایران ایر رو این شکلی میدیدم

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

از همه بدتر این شعار قشنگشون بود

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

الان این یعنی چی ؟ همین با بال های بسته میپرید این همه آدم رو زیر خاک میکنید دیگه

چه افتخاریم میکنن

  خیلی باحاله

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

بچه که زیاد بشه مثل عکس زیر

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

مجبوره آدم اسم بچه هاشو یه جوری حفظ کنه دیگه

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

جلل خالق

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

همه ی عکس یه طرف استیل گربه ه یه طرف

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

آخر امکانات که میگن اینه ها

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

له شد خوب چه مظلومم هستش بچه بیچاره

گروه اینترنتی میشی گروپــــ

 

  صد درصد واقعی

گروه اینترنتی میشی گروپــــ

بگو لعنتی تحملشو دارم

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

 

 

 

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

 

  من که فرقی نمیبینم

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

 =))

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

از دست این مترجم های ایرانی

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

عکس زیرهم که دیگه آخره باحاله

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 

حالا هرچیم که شده باشه تو باید صورتت رو اینجوری کنی ؟

گروه اینترنتی میشی گروپــــ 


تاريخ : پنج شنبه 17 فروردين 1391 | 7:34 | نويسنده : ss

گزاره‌های هزاره‌گرایی و آخرالزمان مسیحی

آخرالزمان

 

یکی از مسائلی که اصول تفکر هزاره گرایی را در فرهنگ مسیحیت شکل می دهد، و جامعه مسیحی را نسبت به آنچه در پایان تاریخ اتفاق خواهد افتاد، دچار نگرانی و اضطراب می کند، ظهور و بروز آسیب هایی است که در آن دوران جامعه انسانی را احاطه نموده و جلوه گری آرمانهای الهی و ارزشهای بشری را در نظرگاه انسان بی معنا و پوچ می داند. دامنه این آسیبها نه تنها بافت فکری و اندیشه بشری را تحت الشعاع قرار می دهد، بلکه در معیار عمل و رفتار انسانی تاثیری مستقیم داشته و ملاکهای اخلاق فردی و رفتار اجتماعی انسانها را نیز در یک کنش فعال، از هر گونه گرایش توحیدی و الهی دور می کند و لذت پرستی(هدونیسم) را به عنوان تنها معیار رفتار و عمل سرلوحه تصمیم گیری های انسانی قرار می دهد. برای همین است که تمامی ادیان الهی با دغدغه هایی اصیل و مقدس که در میراث مکتوب و شفاهی خود به جای گذاشته اند، در پی آنند که انسانهای آخرالزمانی را نسبت به ماهیت و دامنه این آسیبها آگاه نموده و او را در این مورد انذار دهند.

 

 

مسیحیت نیز  به عنوان یکی از ادیان ابراهیمی توجه وافری به رویدادهای آخرالزمانی دارد و با ابراز نگرانی از آنچه در عصر نزدیک به پایان دوران اتفاق می افتد، به توصیف آسیب های رفتاری انسانهای آن زمان می پردازد:

«مردم پیش از ظهور، آزمند و خودپرست، بی مهر و بددل، بی دین و دور از صفات انسانی خواهند بود. فریب شیطان را خواهند خورد و از راه حق منحرف خواهند شد. ریاکاری ، منع ازدواج و احتراز از خوردن خوراکهای مجاز رواج خواهد یافت».(1)

بر این اساس آشوب و ناامنی در جهان فراگیر شده و ستمكارانی ظاهر می شوند. و جنگ های خونینی میان فرزندان انسان به وقوع می پیوندد.

«پس چون مكروه ویرانی را كه به زبان دانیال نبی گفته شده است،‌ در مقام مقدس برپا شده بینید، هر كه خواند، دریافت كند؛ آنگاه هر كه در یهودیه باشد، به كوهستان بگریزد و هر كه بر بام باشد، به جهت برداشتن چیزی از خانه به زیر نیاید و هر كه در مزرعه است، به جهت برداشتن رخت خود برنگردد؛ لیكن وای بر آبستنان و شیردهندگان در آن ایام. پس دعا كنید فرار شما در زمستان یا در سبت(شنبه) نشود؛ زیرا كه در آن زمان چنان مصیبت عظیمی ظاهر می شود كه از ابتدای عالم تاكنون نشده و نخواهد شد، و اگر آن ایام كوتاه نشدی، هیچ بشری نجات نیافتی؛ لیكن به خاطر برگزیدگان، آن روزها كوتاه خواهد شد.»( 2)

«و فوراَ بعد از مصیبت آن ایام، آفتاب تاریك گردد و ماه نور خود را ندهد و ستارگان از آسمان فرو ریزند و قوت های افلاك متزلزل گردند.»( 3)

مسیحیت نیز به عنوان یکی از ادیان ابراهیمی توجه وافری به رویدادهای آخرالزمانی دارد و با ابراز نگرانی از آنچه در عصر نزدیک به پایان دوران اتفاق می افتد، به توصیف آسیب های رفتاری انسانهای آن زمان می پردازد

پیشگوئی های دین مسیح پس از ذکر پاره ای از علائم به اندرزهایی اشاره دارد که می توان از آن به عنوان توصیه های آخرالزمانی یاد کرد. در بخش عمده ای از این اندرزها نکته هایی به انسان گوشزد می شود تا او را از آسیب ها و فتنه های پایان دوران رهایی بخشیده و زندگی و رفتار او را در فرآیندی اعتقادی  به نام انتظار منجی قرار دهد. چنانکه در انجیل لوقا آمده است:

«پس خود را حفظ کنید. مبادا دل ها از پرخوری و مستی و اندیشه های دنیوی سنگین گردد و آن روز ناگهان بر شما آید زیرا که مثل دامی بر جمیع سکنه روی زمین خواهد آمد پس در هر وقت دعا کرده بیدار باشید تا شایسته آن شوید که از جمیع چیزهایی که به وقوع خواهد پیوست نجات یابید و در ظهور پسر انسان بایستید.»(4) با اینکه برای ظهور منجی به برهه خاصی از زمان اشاره نشده، اما  به نشانه هایی مبهم اشاره شده که این نشانه ها را می توان تحت چند عنوان خلاصه کرد: ظهور هنگام رقابت دولت ها و جنگ آنان با یکدیگر خواهد بود.

«پیش از ظهور پسر انسان، دجال(مسیح دروغین) ادعای نجات بخشی خواهد کرد. پیدا شدن نشانه های مشخصی در آفتاب و ماه وستارگان، خرابی اورشلیم و بروز تنگی و حیرت برای امتها نیز از علائم ظهور است. ای بچه ها این ساعت آخر است و چنانکه شنیده ایدکه دجال می آید.الحال هم دجالان بسیار ظاهر شده اند و از این می دانیم که ساعت آخر است ... دروغگو کیست؟ جز آنکه مسیح بودن عیسی را انکار کند. آن دجال است که پدر و پسر را انکار می نماید.»(5)

بر اساس متون مسیحی آستانه قیام منجی و نبرد با دجال با حوادثی همراه است که حکایت از برافروخته شدن آتش جنگ و وقوع جنایات هولناکی می کند که این وضع نابسامان فقط با قیام منجی به سرانجام صلح و آرامش می رسد:

حضرت مسیح

 

«... وای بر آبستنان و شیردهندگان در آن ایام، زیرا تنگی سخت بر روی زمین و غضب بر این قوم حادث خواهد شد و بدون شمشیر خواهند افتاد و در میان جمیع امت ها به اسیری خواهند رفت و اورشلیم پایمال امت ها خواهد شد تا زمان‌های امت ها به انجام رسد، و در آفتاب و ماه و ستارگان علامات خواهد بود و در زمین تنگی و حیرت از برای امت ها روی خواهد نمود. به سبب شوریدن دریا و امواجش، دل‌های مردم ضعف خواهد کرد. از خوف و انتظار آن وقایعی که بر ربع مسکون ظاهر می‌شود، زیرا اقوات آسمان متزلزل خواهد شد و آنگاه پسر انسان را خواهند دید که بر ابری سوار شده با قوت و جلال عظیم می آید.»(6)

در جهانی چنین آلوده به بدی، فقط شوق انتظار و بارقه های امید است که پیروان راستین مسیح را در مقابل سختی ها و مشکلات مقاوم می سازد. هر که تا به انتها صبر کند، نجات یابد.(7) «زیرا که شما را صبر لازم است تا اراده خداوند را به جا آورده و وعده را بیابید زیرا که بعد از اندک زمانی آن آینده خواهد آمد و تاخیر نخواهد نمود.»(8)

یکی دیگر از انگاره های آخرالزمانی در عهد جدید، توصیفی است  که از رستاخیز می شود و با آنچه پس از نزول مجدد مسیح روی می دهد، دارای پیوستگی و ارتباط  است. «مسیح با صدوچهل و چهار هزار نفر از یاران خویش بر زمین فرود می آید؛ اینان یاران پاکی هستند که به نور خدایی پیوسته اند و زبان به دروغ نیالوده و سایه وار فرستاده خدا را پیروی می کنند.»(9)

«جهان پایانی بر پایه اوصاف پراکنده ای که از آن یاد شده، جهانی است بی مرگ، بی غم و رنج، بی درد و ماتم ، و جاوید. خدای بزرگ هر که را که تشنه است از آب حیات سرمدی سیراب می سازد و همه نابکاران و دروغگویان را نابود می کند. جهان پر است از آب و میوه و آدمیان خدا را می پرستند، همیشه روز است و حکومت با فرمانروای توانایی است که فرمانرواییش بر دوام است» (10)

بر اساس پیش بینی انجیل، ظهور مسیح و قیام او تاریخ و روز و ساعت مشخصی و جود ندارد و جز خدا هیچ کس از تاریخ آن با خبر نیست:

اما از آن روز و ساعت هیچ کس اطلاع ندارد حتی ملائکه آسمان جز پدر من و بس.(11)

پیشگوئیهای دین مسیح پس از ذکر پاره ای از علائم به اندرزهایی اشاره دارد که می توان از آن به عنوان توصیه های آخرالزمانی یاد کرد. در بخش عمده ای از این اندرزها نکته هایی به انسان گوشزد می شود تا او را از آسیب ها و فتنه های پایان دوران رهایی بخشیده و زندگی و رفتار او را در فرآیندی اعتقادی به نام انتظار منجی قرار دهد

در انجیل لوقا ظهور مسیح همچون آمدن ملکوت خدا توصیف شده است: «و چون فریسیان از او (مسیح) پرسیدند ملکوت خدا کی می آید؟ او در جواب ایشان گفت ملکوت خدا با مراقبت نمی آید و نخواهند گفت در فلان یا فلان جاست ... زیرا چون برق که از یک جانب زیر آسمان لامع شده تا جانب دیگر زیر آسمان می درخشد، پسر انسان در یوم خود چنین خواهد بود.»(12) «او درست در ساعتی می رسد که گمان برده نمی شود. پس چون او ناگهان و بی خبر از راه رسد، بر بندگان راستکار و نیک کردار است که هر لحظه منتظر او باشند: لهذا شما نیز منتظر باشید زیرا در ساعتی که گمان نبرید پسر انسان می‌آید».(13)

دوران جدید حکومت مسیح بر مبنای عهد جدید یا تفسیرهای آن، متفاوت است و به طور کلی از چهل سال کمتر و از هفت هزار سال بیشتر نیست. برخی تفسیرها از این مدت به ابهام یاد کرده اند و مدت آن را برابر آفرینش جهان تا ظهور ، از طوفان نوح تا ظهور و یا به اندازه عمر سه نسل دانسته اند و بنا بر یک پندار ، این دوران تنها یک دوران انتقالی میان زندگی این جهان و رستاخیز است. عهد جدید این دوره را ظاهرا هزار سال می‌داند:

«و آنانی را که وحش و صورتش را پرستش نکردند، و نشان او را بر پیشانی و دست خود نپذیرفتند که زنده شدند و با مسیح هزار سال سلطنت کردند.»(14)

مجموع آنچه که در این گفتار مختصر تقدیم شد گویای دو روی سکه از اتفاقات آخرالزمانی است که در نتیجه روند تکاملی تاریخ و فراز و و فرودهای تاریخی به دست می آید. روی اول آن التهاب، آشوب و هرج و مرجی است که به واسطه خدا فراموشی و خویشتن انگاری غیر دینی دامنگیر انسانها شده و موجب افول ارزشهای انسانی و الهی در مقیاسی فراگیر و گسترده می شود. از سویی دیگر ملالت و وازدگی فطری، انسانها را به سمت معیارها و ساختارهای ارزشی و الهی سوق داده و همین وازدگی از شرایط موجود و انگیزش الهی به سوی آرمانها و زندگی مطلوب انسانی، جامعه را در آستانه پذیرش منجی و اشتیاق مجدد در احیاء ارزشهای الهی و انسانی می کند. این دیدگاه با همه نقایصی که برگرفته از میراث مکتوب مسیحی است، نشانگر شرایط دو گانه و گاملا متمایزی است که در آخرالزمان در دو بخش قبل از ظهور منجی و بعد  از ظهور او فراگیر می شود که هر یک از این شرایط بازخوردهای گوناگونی را در جامعه انسانی رقم خواهد زد.

پی نوشت:

1-  رساله اول پولس به تیموتائوس،باب4،آیه1تا4/رساله دوم پولس به تیموتائوس، باب سوم

2-  انجیل متی 24: 15ـ 22

3-  انجیل متی 24: 29

4-  انجیل لوقا،باب21،آیه34تا38

5-  رساله اول یوحنا،باب2،آیات18و22و23

6-  انجیل لوقا،باب21،آیه23تا28

7-  انجیل متی،باب24،آیه14

8-  رساله به عبریان،باب10،آیه36

9-  مکاشفه یوحنا،باب14،آیه1تا6

10-مکاشفه یوحنا،باب21،آیات4و7و8

11- انجیل متی،باب24،آیه36

12- انجیل لوقا،باب17،آیه20تا25

13- انجیل متی،باب24،آیه44

14-مکاشفه یوحنا،باب20،آیه4

م:تبیان


تاريخ : چهار شنبه 16 فروردين 1391 | 10:52 | نويسنده : ss

پیامک های فاطمی

حضرت فاطمه

 

 

 

 

 

صلی الله علیک یا مولاتنا یا فاطمة الزهراء

 

شهادت بانوی عصمت و شرافت بر عاشقان حضرتش تسلیت باد.

 

باز این چه شورش است كه در خلق عالم است                    ماه عزای فاطمه روح مُحرم است

   خون گریه كن ز غم،كه عقیق یمن شوی                  رخصت دهد خدا كه تو هم سینه زن شوی

 

 

***

فاطمیه که فرا می رسد دوباره «محرم» با تمام لحظه های داغدارش زنده می شود و در هر روز غربت خاموشی یک ستاره تکرار می شود.

فاطمیه که از راه می رسد، خورشید دوباره راوی عطش و خون می شود و آسمان از سوز دل آل محمد حکایت می کند.

فاطمیه که از راه می رسد، قصه غریب گداختن میخ و آتش و سوختن خیمه ها و داغ زینب تکرار می شود.

فاطمیه که از راه می رسد، تمام غربت عالم را با خود می آورد.

                  آنچه بر آل علی در کربلا یکسر گذشت                                      در سقیفه اتفاق افتاد، عاشورا نبود

***

 

 

فاطمیه سینه‎چاك دردهاست               شاهد نامردى نامردهاست

فاطمیه آتش‎افروز دل است               احتجاجش یك كتاب كامل است

 

***

 

 

حضرت زهرا سلام الله علیها:

شیعیان ما و دوستدارانِ دوستان ما و دشمنانِ دشمنان ما و نیز آن هائى كه با قلب و زبان تسلیم ما هستند، بهترین افراد بهشتیان خواهند بود. (بحارالانوار، 68/155)

***

یادش بخیر مادرم از کودکی مرا                               می برد تکیه، تکیه که نذر شما کند

یادم نمی رود که مرا فاطمیه ها                              می برد با حسین شما آشنا کند

 

ما گوشه نشینان غم فاطمه ایم

محتاج عطا و کرم فاطمه ایم

بانو! هنوز زمین نیازمندت بود. هنوز گرسنگان مشتاقند که در خانه تو را بکوبند و تو افطار فقیرانه خود و خانواده‌ات را انفاق کنی و با لب‌های روزه‌دار، از خداوند بشنوی که: «وَ یُطْعِمُونَ الطّعَامَ عَلَى حُبّهِ مِسْکِیناً وَیَتِیماً وَأَسِیراً». زهرا همان کسی است که بیت محقرش طعنه زده به عرش و تمامی گوهرش .

بانو! هنوز بوی در نیم‏سوخته را از کوچه‏های تنگ مدینه می‏شنویم؛ از پشت صفحات غبارگرفته تاریخ. 

خدا گواست که از بیم آه فاطمه بود

اگر ز بازوی مولا طناب وا کردند

چه اتفاق عظیمی به پشت در رخ داد

چه شد که محسن شش ماهه را فدا کردند...

***

حضرت زهرا سلام الله علیها:

اگر آنچه را كه ما اهل بیت دستور داده ایم عمل كنى و از آنچه نهى كرده ایم خوددارى نمائى ، تو از شیعیان ما هستى وگرنه ، خیر. (تفسیر الامام العسكرى علیه السلام ، ص 320)

من نمی‌گویم چه شد گویند در چشم علی                               سیل دشمن بود پیدا فاطمه پیدا نبود

***

حس می كنم كه باز زمین خورده مادرم

دیدم كه چادرش دو سه جایش رفو شده

بانو! این شعله های عشق توست که انسان خسته را به میهمانی آفتاب می خواند.

من اشک های تو را بر کوبه های کوچه پس کوچه های سرد و خسته مدینه یافتم.

خط تو را که بر پوست هر ستاره، غزل آفتاب را می نوشتی، خواندم.

من نشان کبودین تو را از قافله هایی که از کناره بقیع می گذشتند گرفتم....  

 

 

ای که از کوچه ی شهر پدرت می گذری                                امنیت نیست از این کوچه سریع تر بگذر

دیشب از داغ شما فال گرفتم ، آمد :                                    دوش می آمد و رخساره ... نگویم بهتر!

 

***

 

 

حضرت زهرا سلام الله علیها:

به خدا سوگند، اگر حقّ (خلافت و امامت) را به اهلش سپرده بودند؛ و از عترت و اهل بیت پیامبر صلوات اللّه علیهم پیروى كرده بودند، حتّى دو نفر هم با یكدیگر درباره خدا و دین اختلاف نمى كردند. (الامامة والتبصرة،ص 1؛ بحارالانوار، 36/352) 

                  گر على تنها شود پهلو شكستن جایز است                    بهر حفظ جان حیدر بى مهابا سوختم

***

 

 

 

بانوی خــــــــــانه بار و بساط سفر مبند

 

با رفتنت دوباره دو دست مـــــرا مبند

 

 

می‏اندیشم به لحظه‏ای که علی، در ظلمات تاریک‏ترین شبِ بی‏مهتاب، پنهان، پیکر تو را از شهر می‏کوچاند.

بیش از این نمی‏گویم که داغِ دلِ مولا، خود، حدیث سوزانِ دیگری است.

آه از غربت بی‌انتهای علی، آه که چقدر علی مظلوم و تنها مانده است...

 

 

نیمه شب تابوت را برداشتند                                               بار غم بر شانه‌ها بگذاشتند

ظاهراً تشییع یک پیکر ولی                                                باطناً تشییع زهرا و علی

 

***

 

 

حضرت زهرا سلام الله علیها ضمن وصیّتى به همسرش اظهار داشت :

مرا پس از مرگم فراموش نكنى، و به زیارت و دیدار من بر سر قبرم بیائى.(كوكب الدّرى،1/253) 

                   سلام ما به غسل و کفن و تشییع شبت مادر                        سلام ما به اشک بی‌صدای زینبت مادر 

با رفتنش تمامی غم ها به من رسید

درد دو ماه فاطمه یکجا به من رسید

اول قرار  بود که باهم سفر کنیم

رفتن به او رسید و تمنا به من رسید 

تو را پنهان از چشم‌های بخیل روزگار به خاک سپردم تا حسرت دیدار مزارت تا قیامت، دل‌های گنه‌کارشان را به آتش بکشد.

تو را که ناموس حق بوده‌اى، دور از دست‌ها و چشم‌های نامحرم زمین دفن کردم.

بگذار همه تا ابد بدانند دختر معصوم رسول خدا چنان از امت خویش در ستم بود که نخواست هیچ‌کس نشان مزارش را بداند.

بگذار این بی‌نشانى، به نشانه اعتراضی ابدی در دل تاریخ جاودانه شود.

خدا گواست که زهرا شهیده رفت به خاک                        اگر چه نیست گروهی هنوز باورشان 

امروز، اگرچه قرن‏ها از غروب آفتاب عفاف و ایمان گذشته است، امّا هنوز دل هزاران عاشق، در سوگ مادر، داغدارند و چشم‏ها، در جست‏وجوی مزار پنهان اوست، تا شاید دوباره نشان عشق علی علیه‏السلام را دریابند و دل دردناک خود را تسکین دهند.

 

 

یا صاحب الزمان!

چرا مادرتان رو به قبله است...؟!!

 

 

موکول می کنم گله هجر را به روز بعد                      امروز حال مادرتان روبراه نیست

 

 

 

لعن الله ظالمیک یا فاطمة الزهراء الی یوم القیمة


تاريخ : چهار شنبه 16 فروردين 1391 | 7:29 | نويسنده : ss

برای دریافت عکسها در سایز اصلی (1680x1050) روی آنها کلیک کنید