فواید میوه‌های خشك

فواید میوه‌های خشك
میوه‌های خشك از دیرباز در میان ایرانیان و در مراسم آیینی و مذهبی كاربرد فراوان داشته است ....

استفاده از میوه‌های خشك سنتی‌كهن نزد ایرانیان

. انگور خشك استفاده از میوه‌های خشك می‌تواند از دور ریز شدن میوه‌هایی كه در آستانه خرابی و گندیدگی قرار دارند جلوگیری كند. با این كار علاوه بر جلوگیری از اسراف به منبع مهمی از مواد معدنی دیگر دست می‌یابیم. میوه‌های خشك ماندگاری طولانی دارند و در صورت دسترسی نداشتن به میوه تازه می‌توانند تا حدی جانشین آنها شوند. میوه‌های خشك طعم خوبی دارند و می‌توان به جای تنقلات نامفیدی مثل چیپس و پفك از آنها به عنوان نیم‌وعده غذایی برای كودكان استفاده كرد. حمل و نقل این میوه‌های خشك برای كودكان آسان است. ظاهر زیبا و رنگ‌های گوناگون این میوه‌ها باعث جلب‌توجه و برانگیختن اشتهای كودكان می‌شود.

برای خشك كردن میوه‌ها دو روش وجود دارد یكی از طریق دستگاه‌های خشك كردن سبزیجات و میوه‌ها كه در اندك زمانی به میوه خشك دست پیدا می‌كنیم و دیگری از روش طبیعی یعنی خشك كردن میوه‌ها روی شوفاژ یا حتی روی میز آشپزخانه.

البته این كار در فصل زمستان امكان‌پذیر است اما در فصل تابستان ممكن است میوه‌ها قبل از خشك شدن گندیده شوند.اگر همیشه ظرفی پر از میوه خشك روی میز داشته باشیم، به تنظیم وزن خود نیز كمك می‌كنیم.جدا از تمام مواردی كه برشمردیم، خشك كردن میوه زنده نگه داشتن رسمی باستانی نیز هست.

منبع : Salamatnews.com


 

  ۱۰ عضو بدن که دیگر به آنها نیاز نداریم

۱۰. آپاندیس کرمی شکل (Vermiform Appendix)

آپاندیس کرم شکل قسمتی از سکوم (روده کور: بخشی از روده بزرگ) می باشد و عضوی است که برای هضم سلولز توسط اجداد انسان گیاهخوار استفاده می شده است. یک هدف بالقوه مطرح شده توسط چارلز داروین این بوده است که آپاندیس برای هضم برگ در پستانداران نخستین مورد استفاده قرار می گرفته است که ممکن است طی تکامل کارکرد خود را ازآنچه در نخستیان داشته، از دست داده باشد.
مدارک و شواهد را می توان در حیوانات گیاهخوار مانند کوآلا مشاهده کرد .سکوم کوآلا بسیار طولانی است، و میزبان باکتری های خاصی را قادر می سازد تا سلولز را تجزیه کنند. اجداد بشر ممکن است بر چنین سیستمی متکی بوده اند و در یک رژیم غذایی غنی از شاخ و برگ درختان زندگی می کردند. هنگامی که انسان ها شروع به خوردن مواد غذایی که به راحتی هضم می شدند، کرد، سکوم برای هضم کمتر لازم شد و جهش ها که قبلا زیان آور بودند دیگر در برابر آن انتخابگر نشدند. این آلل ها شایع تر شدند و سکوم به کوچک شدن خود ادامه دادند. پس از گذشت هزاران سال، سکوم که زمانی بسیار کارآمد بود، به آنچه امروز ما می بینیم، آپاندیس، تغییر یافت. ارگان های مشابه در حیوانات شبیه به انسان ، همچنان به انجام آن عمل خود ادامه دادند، در حالی که سایر حیوانات گوشتخوار به مانند انسان کارکرد آپاندیس آنها کاهش یافت. البته، برخی از تحقیقات حاکی از آن است که آپاندیس ممکن است به محافظت در برابر از دست رفتن باکتری های همزیستی که کمک به هضم غذا می کنند، می پردازد.

آپاندیس کرمی شکل (Vermiform Appendix)

 ۹. پوست مرغی (Goose Bumps یا chicken skin)

پوست مرغی که اصطلاح پزشکی آن cutis anserina می باشد ، برجستگی هایی بر روی پوست انسان در قاعده موهای بدن می باشد که بطورناخواسته هنگامی که یک فرد احساس سرما و یا تجربه احساسات قوی مانند ترس، وحشت، تحسین و یا تحریک جنسی پیدا می کند، ایجاد می شود. این فرایند نه تنها در انسان بلکه در بسیاری از پستانداران دیگر نیز رخ می دهد که نمونه بارز آن خارپشت است. هنگامی که در معرض تهدید و خطر قرار گیرد تیغه های خود را بالا می برد. پوست مرغی در صورت ظاهر نمی شود.

در واکنش به سرما،در حیوانات دارای پوشش پوست و مو، موهای سیخ شده، هوا را به منظور ایجاد یک لایه عایق به دام می اندازد. این حالت می تواند در پاسخ به خشم یا ترس نیزباشد. موهای سیخ ، به منظور ترساندن دشمن حیوان را بزرگتر به نظر می رساند.

پوست مرغی (Goose Bumps یا chicken skin)

در انسان، آن را حتی می توانید به عنوان یک واکنش به شنیدن خراش ناخن بر روی تخته سیاه ، گوش دادن به موسیقی ترسناک، و یا احساس و یا به یاد آوردن احساسات قوی و مثبت (به عنوان مثال، پس از برنده شدن در یک رویداد ورزشی) مشاهده کنید. از آنجایی که ما تنها تعداد بسیار کمی از موی بدن خود را حفظ می کنیم، رفلکس در حال حاضر هیچ سود شناخته شده ای برای ما ندارد. انسان ها نیز دارای برخی از رفتار های ذره ای و رفلکسی هستند. تشکیل این برجستگی های پوست مرغی در انسان هنگام استرس یک رفلکس وستیجال است. عملکرد خود را در اجداد انسان به منظور بالا بردن موهای بدن، و بزرگتربه نظر رسیدن هنگام مواجهه با خطر ظاهر می شد. موهای برجسته برای به دام انداختن یک لایه اضافی از هوا و گرم نگه داشتن انسان نیز استفاده می شود.

 ۸. ماهیچه ها (Musculature)

تعدادی از عضلات در بدن انسان تصور می شود وستیجال هستند نظیر ماهیچه پشت سر که به طور معمول به عضلات گوش می پیوندد. این ماهیچه که در جمعیت های مختلف به صورت بسیار پراکنده وجود دارد – اغلب در همه مالزیایی ها ، در ۵۶ درصد از سیاه پوستان، ۵۰ درصد ژاپنی ها، ۳۶ درصد از اروپاییان وجود دارد و در مردم Khoikhoi در جنوب غربی آفریقا و در ملانسیان ها (مجمع الجزایری در اقیانوس آرام، شمال استرالیا) وجود ندارد. در بسیاری از پستانداران غیر انسانی لب فوقانی و ناحیه سینوس با سبیل و یا ریش که یک عملکرد حسی انجام می دهند، همراه است. به طور مشابه عضله لونگوس پالماریس (palmaris longus) در ساعد، ماهیچه پیرامیدالیس (pyramidalis) درشکم و ماهیچه پلانتاریس (plantaris) در پا بی فایده و یا وستیجال در نظر گرفته می شوند.

وضع و ترتیب ماهیچه ها (Musculature)

 ۷. ارگان Vomeronasal

جوندگان و پستانداران دیگر سیگنال های شیمیایی به نام فرومون ترشح می کنند که حامل اطلاعات در مورد جنسیت خود و یا تولید مثل هستند و رفتار دیگران را تحت تاثیر قرار می دهند. فرومون ها توسط یک سیستم حسی تخصصی ، بنام ارگان vomeronasal (VNO)، که متشکل از یک جفت از ساختارهاست که در آستر مخاط بینی یا سقف دهان است، ترشح می شوند. اگرچه بسیاری از انسان های بالغ چیزی شبیه VNO در بینی خود دارند، دانشمندان علوم اعصاب هیچ تردیدی در رد آن به عنوان یک جزء ندارند. اگر شما در آناتومی ساختار نگاه کنید، هیچ سلولی که مانند سلول های حسی در VNOs دیگر پستانداران است نخواهید دید. شما هیچ فیبر های عصبی که ارگان را به مغز ارتباط می دهد نخواهید دید. شواهدی ژنتیکی نشان می دهد که VNO انسان غیر کارکردی است. تقریبا تمام ژن هایی که گیرنده های سطح سلول را کد گذاری می کنند ، سودوژن هستند و بصورت غیر فعال می باشند. پس چه پاسخی در مورد شواهد گیج کننده که انسان به بعضی از فرومون ها جواب می دهد وجود دارد؟ لری کاتز و یک تیم در دانشگاه دوک در کارولینای شمالی، دریافتند که علاوه بر VNO، سیستم بویایی در موش نیز به فرومون پاسخ می دهد. اگر چنین موردی در مورد انسان نیز صادق باشد ما هنوز هم ممکن است فرومون ترشح کنیم تا رفتار دیگران را بدون استفاده از VNO برای تشخیص آنها ، تحت تاثیر قرار دهیم.

ارگان Vomeronasal

 ۶. پلک سوم چشمی (Nictitating Membrane The Third Eyelid)

غشای چشمک زن پلک سوم شفاف یا نیمه شفاف موجود در برخی از حیوانات است که در سراسر چشم برای محافظت و مرطوب نگه داشتن چشم بکار میروند در حالی که همچنان میدان دید را حفظ می کنند. خزندگان، پرندگان، و کوسه های مختلف دارای یک غشای های کامل چشمک زن هستند، در حالی که در بسیاری از پستانداران از جمله انسان ، باقی مانده ذره ای کوچک از غشای موجود در گوشه داخلی چشم وجود دارد که هیچ عملکرد شناخته شده ای ندارد. بعضی از پستانداران، مانند شتر، خرس های قطبی و خوک آبی، همچنین دارای یک غشا کامل چشمک زن هستند که اغلب به نام پلک سوم معروف است.

پلک سوم چشمی غشای چشمک زدن (Nictitating Membrane The Third Eyelid)

۵. استخوان دنبالچه (Coccyx the Tailbone)

استخوان دنبالچه بخش نهایی از ستون مهره میمون است که شامل سه تا پنج مهره جداگانه و یا ترکیب شده (مهره دنبالچه ای) در زیر استخوان خارجی است. در انسان و سایر پستانداران بی دم (به عنوان مثال میمون) استخوان دنبالچه باقی مانده ی دم وستیجال است، اما هنوز به طور کامل غیر قابل استفاده نیست، چرا که اتصالی برای عضلات، تاندون ها و رباط ها می سازد. علاوه بر این، به عنوان بخشی از ساختار سه رکنی تحمل کننده وزن است که به عنوان کمک در نشستن  عمل می کنند. با وجود این استخوان دنبالچه ، یا tailbone، باقی مانده ی یک دم از دست داده، است. همه پستانداران دارای یک دم در یک نقطه از تکامل خود هستند. در انسان، برای یک دوره ۴ هفته ای ، در مرحله ۱۴ تا ۲۲ رشد جنین انسان وجود دارد. این دم در جنین انسان ۳۱-۳۵ روزه برجسته تر می باشد. دنبالچه که در انتهای ستون فقرات قرار گرفته است، کارکرد اصلی خود در کمک به تعادل و تحرک را از دست داده، هر چند که هنوز هم بعضی از عملکردهای ثانویه خود مانند نقطه پیوست عضلات حفظ کرده است.

استخوان دنبالچه (Coccyx the Tailbone)

۴. دندان عقل (Wisdom Teeth)

معمولا هر فردی دارای ۲ دندان عقل در فک بالا ،۲ دندان عقل در فک پایین و در مجموع دارای ۴ دندان عقل است. گاهی به دلایلی از جمله دلایل ارثی، بیماری‌های دوران کودکی (کم خونی، راشیتیسم) ،عدم هماهنگی رشد استخوان فک با اندازه دندان‌ها و … این دندان‌ها در داخل فک نهفته می‌مانند. همچنین ممکن است قسمتی از تاج آن‌ها به طور ناقص در دهان ظاهر می‌شود، که در این صورت به آن دندان عقل نیمه نهفته گفته می‌شود. عدم وجود دندان عقل یک یا چند نمونه از hypodontia است. این دندانها نقش چندانی در جویدن غذا ندارند و با توجه به مشکلاتی که ذکر شد، این دندان ممکن است توسط دندانپزشک از فک خارج شوند. البته خارج کردن بدون دلیل آن به خاطر احتمال آسیب به اعصاب توصیه نمی‌شود. بهترین سن برای خارج کردن دندان عقل از دهان، زیر ۲۰ سالگی است. البته در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی هم امکان خارج کردن آن‌ها وجود دارد، ولی پس از ۴۰ سالگی کشیدن دندان عقل دشوارتر می‌شود.

دندان عقل (Wisdom Teeth)

پیشینیان ما،‌ آرواره‌های بزرگ‌تری داشتند. بنابراین فضای کافی برای رویش ۳۲ دندان وجود داشت؛ اما امروزه آرواره‌های ما کوچک‌تر شده است، درنتیجه فضای زیادی برای رویش ۳۲ دندان وجود ندارد. پس دندان عقل معمولا نهفته می‌شود و از رویش طبیعی محروم می‌ماند. در واقع از وقتی انسان‌های اولیه آموختند که تکه‌های بزرگ مواد غذایی را با دستشان خرد کنند، ارتفاع استخوانی فک کوتاه‌تر و برجستگی استخوان آرواره کم‌تر شد. به این ترتیب در خیلی از انسان‌های امروزی دندان عقل به دندانی بی‌کاربرد و نهفته تبدیل می‌شود؛ به طوری که گاهی باید به کمک روش‌های جراحی خارج می گردد.
شاید انسان‌های چندین نسل قبل از ما بیش از ۲۳ تا دندان داشته اند،‌ اما با تغییر شرایط محیطی و دگرگون شدن رژیم‌های غذایی و کوچک شدن فک‌ها،‌ امروزه حتی جا برای ۲۳ دندان هم در دهان باقی نمانده است. با تغییر این شرایط، دندان‌هایی به‌نام دندان‌های عقل، مظلوم و فراموش شده و گاهی بی‌جا و مکان مانده‌اند.

۳. گوش خارجی

گوش میمون ماکو (بوزینه‌ ی دم‌کوتاه‌ شبیه‌ انسان‌) و بیشتر میمون های دیگر، دارای عضلاتی بسیار بیشتر از انسان است و در نتیجه دارای توانایی حرکت دادن گوش خود برای شنیدن بهتر تهدیدات بالقوه دارند. انسان و سایر نخستیان مانند شامپانزه با این وجود دارای گوشی هستند که عضلات آن به ندرت تکامل یافته اند و غیر کاربردی هستند، اما با این حال هنوز هم به اندازه کافی بزرگ می باشند تا قابل شناسایی باشند. عضلات متصل به گوش نمی تواند گوش را حرکت دهند، به هر دلیلی، دیگر نمی توان گفت که دارای هر گونه عملکرد بیولوژیکی هستند. در انسان ، تنوعی در این عضلات وجود دارد، به طوری که برخی از افراد قادر به حرکت دادن گوش خود در جهات مختلف هستند، و گفته شده است که ممکن است برای دیگران نیز در صورت تکرار و آزمایشات مکرر ممکن شود. در چنین نخستیان ناتوانی در حرکت دادن گوش عمدتا توسط توانایی در چرخش سر بر روی یک سطح افقی، جبران می شود. عملی که یکبار توسط یک ساختار تامین می شد در حال حاضر توسط ساختار دیگر جایگزین شده است. ساختار بیرونی گوش، همچنین برخی از ویژگی های وستیجال مانند برآمدگی یا دماغه در مارپیچ گوش که به عنوان برآمدگی داروین شناخته می شود، دارد. این ویژگی در حدود ۱۰ درصد از جمعیت یافت می شود. دماغه داروین، و یا برآمدگی، ناهنجاری های جزیی موجود در اقلیت قابل توجهی از مردم است و شکل گره های غضروفی و یا برآمدگی در لبه گوش بیرونی به خود می گیرد.

گوش خارجی

۲. نوک پستان مردان (Male Nipples)

نوک پستان مردان، به عنوان ساختار وستیجال ذکر می شود، و شبیه به ساختارهای وستیجال مثل بقایای استخوان های لگن بی فایده در نهنگ هستند، اما درواقع وستیجال نمی باشند چرا که آنها باقی مانده نوک سینه های های عملکردی مرد در گونه های اجدادی نیستند. نوک پستان در مردان وجود دارد زیرا پیش سازهای نوک پستان در اوایل توسعه جنین انسان، قبل از تمایز جنسی رشد می کنند. بعدها در زندگی این ساختارها به طور کامل در زنان توسعه می یابند. حضور نوک پستان در پستانداران نر معماری ژنتیکی محصول جانبی از نوک سینه ها در زنان است. پس چرا مردان نوک سینه دارند؟ زیرا زنان دارند!!!!!!!!!!!

نوک پستان مردان (Male Nipples)

 ۱. رفلکس چنگ زنی کف دستی (Palmar Grasp Reflex)

رفلکس چنگ زنی کف دستی ، که درواقع یک ساختار نیست و یک رفتار وستیجال است، در بدو تولد ظاهر می شود و تا پنج یا شش ماهگی ادامه دارد. زمانی که یک شی در دست نوزاد قرار داده می شود و کف دست او را لمس می کند انگشتان دست بسته خواهند شد و آن شیء را چنگ می زنند. این گرفتن قوی اما غیر قابل پیش بینی است، هر چند که ممکن است قادر به پشتیبانی از وزن کودک باشد، آنها همچنین چنگال خود را به طور ناگهانی و بدون هشدار آزاد می کنند. حرکت معکوس می تواند با نوازش پشت یا کنار دست القا شود. رفلکس کف دست به عنوان یک رفتار وستیجال در نوزادان انسان وجود دارد. هنگام قرار دادن انگشت یا یک شیء در کف دست نوزاد، آن شیء را بطور محکم با چنگ می گیرد. برخی از نوزادان (۳۷ درصد با توجه به مطالعه انجام شده در سال ۱۹۳۲) با این حرکت قادر به تحمل وزن خود از روی یک میله هستند.

 رفلکس چنگ زنی کف دستی (Palmar Grasp Reflex)


تاريخ : دو شنبه 27 شهريور 1391 | 7:57 | نويسنده : ss

  لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید














































































  آیا میدانستید ؟ !

قسمت (32)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آیا میدانستید که سالانه ۸۶ میلیون نفر به جمعیت جهان اضافه می شود ؟

آیا میدانستید که رود دجله به خلیج فارس میریزد ؟

آیا میدانستید که خلیج فارس ۵۰۰ هزار سال قدمت دارد ؟

آیا میدانستید که مساحت خیلج فارس ۲۴۰ هزار کیلومتر مربع میباشد ؟

آیا میدانستید که وزن کوه یخی متوسط الحجم ۲۰ میلیون تن است ؟

آیا میدانستید که ۱۳۰۰ کره زمین در سیاره مشتری جای می گیرد ؟

آیا میدانستید که آمار زنان گمشده چینی به ۴۴ میلیون نفر می رسد ؟

آیا میدانستید که در جهان حداقل ۳۰۰ هزار نفر زندانی عقیدتی وجود دارد ؟

آیا میدانستید که در دنیا ۲۷ میلیون برده وجود دارد ؟

آیا میدانستید که در نبردهای مسلحانه سراسر جهان ۳۰۰ هزار سرباز کودک در حال جنگیدن هستند ؟

آیا میدانستید که ارزش مالی بازار فروش فیلم های پورنوگرافی در آمریکا ده میلیارد دلار برآورد می شود ؟

آیا میدانستید که هرانگلیسی روزانه بطور متوسط ۳۰۰ بار در محوطه تحت پوشش دوربین های مدار بسته قرار میگیرد؟

آیا میدانستید که ۱۲۰ هزار زن و دختر جوان هر سال به خریدارانی در اروپای غربی فروخته می شوند ؟

آیا میدانستید که هر عدد میوه کیوی که بوسیله هواپیما از زلاند نو به انگلستان حمل می شود، پنج برابر وزن خود گاز گلخانه ای به جو زمین اضافه می کند ؟

آیا میدانستید که احتمال بروز مشکلات روانی در فرزندان خانواده های فقیر، سه برابر بیشتر از احتمال بروز همین مشکلات در کودکان خانواده های مرفه می باشد ؟

آیا میدانستید که در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن حتی ابروها و مژه‌های خود را می‌کندند ؟

آیا میدانستید که کوتاه‌ترین جنگ در سال ۱۸۹۶ بین زانزیبار و انگلستان در گرفت که ۳۸ دقیقه طول کشید ؟

آیا میدانستید که ۷۰ درصد نفت استخراجی خاورمیانه از کانال سوئز می گذرد ؟

آیا میدانستید که کشور بلغارستان از نصف استان کرمان هم کوچکتر است ؟

آیا میدانستید که نام پایتخت قرقیزستان بیشکک است و مساحت آن از استان کرمان هم کمتر است ؟

آیا میدانستید که اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت دنیا بعد از چین و هند و آمریکا می باشد ؟

آیا میدانستید که تا قرن پنجم میلادی متوسط عمر مردم اروپا از سی سال فراتر نمی‌رفت ؟

آیا میدانستید که در شیلی منطقه ی صحرایی وجود دارد که هزاران سال است در آن باران نباریده است ؟

آیا میدانستید که طول عمر مردم سوئد و ژاپن از دیگر ملل جهان بیشتر است ؟

آیا میدانستید که زمین از حیث بزرگی پنجمین و از حیث فاصله با خورشید، سومین سیاره منظومه شمسی است ؟

آیا میدانستید که ۶۰ درصد از ماهواره های جهان نظامی و ۴۰ درصد بقیه غیر نظامی است ؟

آیا میدانستید که در ۷۵% از خانواده های آمریکایی زنان مسئول رسیدگی به امور مالی منزل هستند ؟

آیا میدانستید که بزرگترین سوسمارهای جهان در رودخانه سرباز در سیستان و بلوچستان ایران است ؟

آیا میدانستید که اردنی ها چاق ترین مردمان دنیا هستند، ۷۵٪ از خانم ها و ۶۰ ٪ آقایون اردنی چاق هستند ؟

آیا میدانستید که ۳۰ برابر جمعیتی که امروزه بر روی کره زمین است در زیر خاک مدفون اند ؟

آیا میدانستید که چین بیشتر از هر کشوری همسایه دارد، چین با ۱۳ کشور هم مرز است ؟

آیا میدانستید که مساحت سطح کره زمین ۵۱۵ میلیون کیلومتر مربع است ؟

آیا میدانستید که اگر ۳ قاره آسیا و آمریکا و آفریقا را به هم وصل کنیم ایران در مرکز جهان است ؟

آیا میدانستید که سطح شهر مکزیک سالانه ۲۵ سانتیمتر نشست میکند ؟

آیا میدانستید که ۸۵% گیاهان در اقیانوس ها هستند ؟

آیا میدانستید که استخوان ران انسان قوی تر از بتن هستند ؟

آیا میدانستید که آب گرم از آب سرد سریعتر یخ میبندد ؟

آیا میدانستید که نهنگ نمی تواند به عقب شنا کند ؟

آیا میدانستید که استرالیا تنها قاره بدون آتشفشان فعال است ؟

آیا میدانستید که آتش معمولا از سربالائی سریعتر حرکت می کند تا در سراشیبی ؟

آیا میدانستید که سنجاقک ها با داشتن ۶ پا نمیتوانند راه بروند ؟

آیا میدانستید که مردم بیشتر از حیوانات در آفریقا کشته میشوند ؟

آیا میدانستید که مینای دندان سخت ترین ماده در بدن شماست ؟

آیا میدانستید که امن ترین رنگ ماشین سفید است ؟

آیا میدانستید که انگور در ماکروویو منفجر میشود ؟

آیا میدانستید که پرده ونیزی در ژاپن اختراع شد ؟

آیا میدانستید که بنای تاج محل در هند به طور کامل از سنگ مرمر ساخته شده ؟

آیا میدانستید که عقرب زیر نور ماوراء بنفش میدرخشد ؟

آیا میدانستید که آمریکایی ها ۳۵۰۰۰ تن ماکارونی را در سال میخورند ؟

آیا میدانستید که اسیدهای معده موجود در معده مار می تواند استخوان ها و دندان ها را هضم کند ؟

آیا میدانستید که شما در موقع خواب کالری بیشتری میسوزانید تا تماشای تلویزیون ؟

آیا میدانستید که ما در طول زندگیمان ۱۸ کیلو پوست می‌اندازیم ؟

آیا میدانستید که هنگام صحبت کردن، برای بیان هر کلمه (۷۲) ماهیچه بکار گرفته میشود ؟

آیا میدانستید که سرعت رشد ناخن های مردان نسبت به زنان بیشتر است ؟

آیا میدانستید که دندانهای که رنگ شکری دارد نسبت به دندانهای که رنگ سفید دارد دیرتر خراب میشود ؟

آیا میدانستید که چین تولید کننده ۷۰% اسباب بازی های جهان است ؟

آیا میدانستید که در ۴۰۰۰ سال قبل، هیچ حیوانی اهلی نبود ؟

آیا میدانستید که نوکیا، نام محلی در جنوب فنلاند است که اسم شرکت نوکیا هم برگرفته از نام همین محل می باشد ؟

آیا میدانستید که مرد در قیاس با زن مى‌تواند حروف ریزترى را بخواند ولی شنوایى زن بهتر از مرد است ؟

آیا میدانستید که مروارید در سرکه حل می شود ؟

آیا میدانستید که یک پنجم اکسیژنی که مصرف می کنیم توسط مغز مصرف می شود ؟

آیا میدانستید که انسانی با عمر متوسط، بیش از ۱۶۳ میلیون لیتر هوا استنشاق می کند ؟

آیا میدانستید که تعداد دهانه های آتشفشان سطح مریخ چهار برابر ماه است ؟

آیا میدانستید که بیش از ۱۵ هزار نوع برنج وجود دارد ؟

آیا میدانستید که پر مصرف ترین دارو در جهان قرص آرام بخش "والیوم" است ؟

آیا میدانستید که در یک سانتی متر از پوست شما 12 متر عصب و 4 متر رگ و مویرگ وجود دارد ؟

آیا میدانستید که رشد کودک در بهار بیشتر است ؟

آیا میدانستید که برای اخم کردن باید 43 ماهیچه را بکار گیرید ولی برای لبخند زدن تنها حدود 17 ماهیچه بکار می افتد ؟

آیا میدانستید که هر دو هزار اخم، یک چروک بر روی صورت ایجاد می کند ؟

آیا میدانستید که در هر سال، یک انسان در حدود 6 میلیون و دویست و پنج هزار بار پلک می زند ؟

آیا میدانستید که یک انسان عادی روزانه یک لیتر بزاق دهان ترشح می کند که میزان آن در طول کل عمر او به 10 هزار گالن خواهد رسید ؟

آیا میدانستید که قلب یک انسان معمولی در بازه عمر او در حدود 3 میلیارد بار می تپد و 48 میلیون گالن خون را به رگ ها پمپاژ می نماید ؟

آیا میدانستید که اسب‌ها در مقابل گاز اشک آور مصون‌اند ؟

آیا میدانستید که جوانترین پدر و مادر جهان یک زوج ۸ و ۹ ساله بوده اند ؟

آیا میدانستید که نخستین رمانى که توسط ماشین تایپ نوشته شد، تام سایر بود ؟

آیا میدانستید که ایرانی ها روزانه به طور متوسط حتی نصف استکان هم شیر نـمی نوشند ؟

آیا میدانستید که بیشتر سردردهای معمولی از کم نوشیدن آب می باشد ؟

آیا میدانستید که ایرانیان در آمریکا فرهیخته ترین افراد جامعه آمریکا هستند ؟

آیا میدانستید که مورچه ها هم شمردن بلدند و قدم هایشان را برای مسیر یابی می شمارند ؟

آیا میدانستید که مصرف زغال اخته از تنگی عروق خون جلوگیری می کند ؟


 چگونه دست از مقایسه خود با دیگران برداریم

درست مثل انسانها، سیب و پرتقال هم از یک خانواده هستند اما آنقدر با هم تفاوت دارند که مقایسه کردن آنها با هم هیچ دلیلی ندارد.

همه ما با اینکه با هم متفاوت هستیم اما میل زیادی به مقایسه خود با دیگران داریم. این طبیعت و ذات انسان است و بااینکه یاد گرفتن از دیگران بخش مهمی از تصمیمگیریهای انتقادی است، مقایسه اگر برای تقویت یک تصویر بدن منفی یا غیرواقعبینانه استفاده شود، میتواند عادتی بسیار ناسالم باشد.

مراحل

۱. تشخیص دهید که مقایسه کردن خودتان با دیگران عادت بدی است.
جامعه گاهی اوقات پوستهای بیعیب، چشمهای درشت، لبهای قلوهای، بینی کوچک، دندانهای سفید و مرتب، موهای براق و نرم، اندام زیبا و متناسب و لباسهای فوقالعاده را برای خانمها نشان میدهد و آنها را شاد معرفی میکند. همچنین مردها را قدبلند، با پوستهای خوب، شکم عضلانی و لباسهایی با طراحیهای عالی نشان داده و این را بعنوان تعریفی از مرد شاد قلمداد میکند. جامعه شدیداَ در شستشوی مغزی مردم برای باور اینکه باید ظاهری خاص داشته باشند، رفتاری خاص از خود نشان دهند، آدمی خاص باشند بسیار موفق است درحالیکه در واقعیت هر کدام است ما کاملاَ متفاوت هستیم. کاری که جامعه انجام میدهد دستهبندی کردن آدمهاست و میخواهد که باور کنید چون سبک زندگیتان ایدآل نیست، حق کمتری برای شاد بودن دارید. به همین دلیل است که زنان و مردان زیادی به جراحی پلاستیک روی میآورند، از جامعه خود را دور نگه میدارند، یا با این تصور بزرگ میشوند که ایرادی دارند. مقایسه کردن خودتان با دیگران، مخصوصاَ هنرپیشهها، راهی عالی برای تخریب اعتمادبهنفستان است. درآخر این به آرزوی همیشگیتان تبدیل میشود که فردی دیگر در موقعیتی دیگر میبودید. این چیزها شما را به هیچ کجا نمیرساند، زمان زیادی را از شما هدر میدهد و شما را از نظر روانی بر هم میریزد.

۲. تشخیص دهید که هر فرد متفاوت است.
هیچکس نمیتواند بدون اینکه خودتان بخواهید، باعث شود احساس حقارت کنید. 

۳. از اینکه خودتان باشید نترسید.
هر سایز، رنگ، مذهب، جنسیت، نژاد یا گرایش حنسی که داشته باشید، از اینکه خودتان باشید نترسید. هیچکس جز خودتان اجازه این را ندارد که به شما بگوید چه بکنید و چه نکنید، چطور فکر کنید و چه اعتقاداتی داشته باشید. فقط یک نسخه از شما وجود دارد. هیچکس حق بیشتری نسبت به دیگری برای زندگی ندارد. همه آدمها یکسان وارد دنیا میشوند؛ همه ما پیر میشویم، احساس میکنیم، تحلیل میکنیم، و بالاخره میمیریم، پس هیچکس خاصتر از دیگری نیست. اگر فراموش کردهاید که که هستید، دوباره خودتان را پیدا کنید.

۴. ببخشید و درس بگیرید.
یاد بگیرید که تشخیص دهید کینه به دل گرفتن فقط شما را از چیزی که از زندگی میخواهید دور خواهد کرد. باید بتوانید کینههایتان را دور انداخته و خودتان را آزاد کنید. تحلیل کرده و بفهمید که چه چیزی موجب آزارتان بوده است و دیگر اجازه ندهید در زندگیتان اتفاق بیفتد.

۵. درک کنید که همه چیز ممکن نیست.
شاید این را شنیده باشید که میگویند غیرممکن وجود ندارد. در واقعیت این فقط نوعی انکار ، امید واهی است. شما قادر به پریدن، تغییر آب و هوا، سفر در زمان، تغییر گذشته، زندگی جاودانی، تغییر دیگران مگر به خواست خودشان،  سازگاری و کنار آمدن با همه آدمها یا تبدیل شدن به فردی دیگر نیستید. چیزهای بسیار دیگری نیز وجود دارند که در واقعیت ممکن نیست اتفاق بیفتند. پس خودتان باشید و قدردان باشید.
 
۶. یاد بگیرید با تغییر کنار بیایید و آن را بپذیرید.

آدمها زاده شدهاند که متفاوت باشند؛ هیچ دو نفر از ما نیستند که دقیقاَ شبیه هم باشند. ما دیدگاههای متفاوتی داریم، درمورد مسائل متفاوت فکر میکنیم، تجربههای متفاوتی داریم و عواطف متفاوتی را حس میکنیم. حتی دوقلوهای همسان هم با هم تفاوت دارند. همه ما همیشه جای پیشرفت داریم؛ هیچکس بیعیب نیست، چه درونی و چه بیرونی. بااینکه خیلیها میخواهند خلاف این فکر کنند اما انسان کامل وجود ندارد. بهتر است اجازه ندهید آدمها به مغزتان نفوذ کنند  و خودتان هم نسبت به آنچه در حق دیگران انجام میدهید هوشیار باشید. 
هرچه که موجب شادی شما شود، برایتان خوب است. اگر احساس میکنید که نیاز به پیشرفت دارید و برای خودتان هدفی دستیافتنی تعیین کردهاید، به دنبالش بروید. اگر باور دارید که واقعاَ نیاز به تغییر دارید، همین الان دست به کار شوید. از انجام آن مطمئن باشید چون چیزی است که موجب شادی خودتان خواهد شد نه اینکه دیگران را تحتتاثیر قرار دهید. مثلاَ اگر قسم نخوردن باعث میشود احساس بهتری پیدا کنید، دیگر قسم نخورید. مدیتیشن را یاد بگیرید. به دیگران کمک کنید. یک مهارت تازه یاد بگیرید. سرعت خواندنتان را بالا ببرید. یاد بگیرید چطور ادبی بنویسید، با دیگران مهربانتر باشید، بیشتر تفریح کنید، سریعتر بدوید، بهتر آرایش کنید، لباسهایی را پیدا کنید که برای اندامتان متناسبتر باشند، برای ترفیع رتبه در محلکار بیشتر تلاش کنید، زمانتان را بهتر مدیریت کنید، از ایدآلگرایی دست بردارید و … این کارها را به این دلیل انجام دهید که احساس بهتری پیدا میکنید نه اینکه احساس بدی به خودتان دارید. این زندگی شماست.
 
نکات

۱. از اولویت دادن به خودتان نترسید. شما هم نیازهایی دارید. از خودتان مراقبت کنید. اگر عادت دارید همیشه تمایلات دیگران را برآورده کنید، یاد بگیرید که چطور این عادت را کار بگذارید. 
۲. چند دوست مشترک پیدا کنید.
۳. اینکه خودِ واقعیتان باشید بهتر است از کپی فردی دیگر بودن.
۴. یاد بگیرید صبور باشید و دیگران را بپذیرید. این تمرین زیادی میخواهد اما در طولانی مدت به نفع همه خواهد بود.
۵. درک کنید که خیلی روشها برای خیلیها خوب است اما نه برای شما. وقتی این اتفاق میافتد، دست نکشید. باز تلاش کنید.
۶. از تجربیاتتان درس بگیرید.
۷. اگر هنوز راهی برای خالی کردن عصبانیتها و خستگیها، ناامیدیها و نگرانیهایتان ندارید، راهی پیدا کنید--مثل نوشتن خاطرات، ورزش، موسیقی، حرف زدن با کسی که به او اعتماد دارید.
۸. بهتر است الان انجامش دهید تااینکه در آینده فکر کنید و از خودتان بپرسید، «اگر میشد؟». بهتر است آسیب ببینید تا اینکه بعدها بفهمید که زندگی یکنواخت و بیهودهای داشتهاید. 
۹. برای خیالپردازی هیچوقت دیر نیست و برای رسیدن به آرزوهایتان هم همینطور. 
۱۰. خیلی چیزها میتوانند یک شبه انجام شوند یا تغییر کنند؛ خیلی چیزها هم نمیتوانند. مثلاَ ترک بعضی عادتها ممکن است فوقالعاده سخت باشند. اما نباید ناامید شوید. مقایسه کردن خودتان با دیگران عادت بسیار بدی است که خیلیها دارند. تغییر آن به زمان زیادی نیاز دارد اما نباید دلسرد شوید. 
۱۱. اگر تابحال به دست کشیدن از زندگی فکر کردهاید اما فکر آن را از سر بیرون کردهاید، دلیل آن این است که درونتان امید وجود دارد. به همان امید بسنده کنید. همیشه در هر کاری که انجام میدهید، امید داشته باشید.

هشدارها

۱. جنگیدن با خودتان فقط اتلاف وقت، انرژی و اعتمادبهنفس است.
۲. اجازه ندهید دیگران  شما را با کسی دیگر مقایسه کنند.
۳. فشار بیهوده به خودتان وارد نکنید. بگذارید بقیه هم سهمشان را انجام دهند. اگر اینکار را نکردند، مجبورشان کنید. اگر باز هم نکردند، فراموششان کنید. اگر مسئولیتهای زیادی دارید، ممکن است نتوانید کارهایی که واقعاَ دوست دارید یا میخواهید را انجام دهید.
۴. همیشه روحیهای قوی داشته باشید که کمکتان کند به جای مقایسه کردن خودتان با دیگران و ناامید شدن در زندگی، برای ادامه راه امید داشته باشید.


مهم ترین خوراکی های چربی سوز دنیا

مهم ترین خوراکی های چربی سوز دنیا
سوزاندن چربی و لاغر شدن به ساده ترین روش، یکی از آرزوهای هر فرد چاقی است. این افراد دوست دارند تا خیلی راحت به وزن دلخواهشان برسند.

گاهی اوقات برخی از افراد دوست ندارند خیلی ورزش کنند و بیشتر می خواهند با استفاده از غذاهای جایگزین میزان زیادی وزن را کم کنند. در ادامه به برخی از این جایگزین ها اشاره می کنیم.

● آب
آب به طور طبیعی جلوی گرسنگی را می گیرد. تحقیقات فراوانی نشان داده نوشیدن آب فراوان، به کاهش سریع تر وزنتان کمک می کند. طبق بررسی های محققان آلمانی با خوردن روزانه ۴۸۱ گرم آب، متابولیسم بدن ۳۰ درصد افزایش می یابد: در ضمن نوشیدن آب جلوی گرسنگی را هم می گیرد و تا حدی سیرکننده است.


● چای سبز
به جای اینکه معتاد به مصرف چای سیاه و قهوه به دلیل کافئین بالا شوید، چای سبز بنوشید. تحقیقات نشان داده است مصرف چای سبز متابولیسم بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند.این نوشیدنی پر فایده خواص ضد سرطانی دارد و جلوی ناراحتی های قلبی عروقی را می گیرد.

● شیر
تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده کلسیم به کاهش وزن کمک می کند. البته هنگام خرید لبنیات باید این نکته را مدنظر بگیرید که لبنیات کم چرب تهیه کنید.

● سوپ
سوپ، پیش غذا یا عصرانه خوبی است. طبق بررسی های پژوهشگران دانشگاه Pennstate افرادی که به عنوان پیش غذا سوپ می خورند ۱۰۰کالری کمتر در روز مصرف می کنند و وزن کم می کنند.

● غلات کامل
متخصصان توصیه می کنند به جای نان سفید و برنج سفید فیبر بیشتری مصرف کنید و غلات کامل را در برنامه غذایی خود بگنجانید. غلات کامل احساس سیری را القا می کنند. درحالی که غلات تصفیه شده حاوی قند بوده و گرسنه می کنند. غلات کامل متابولیسم را بهبود می بخشند و زمان هضم و جذب مواد غذایی را افزایش می دهند.

● گوشت مرغ
تحقیقات فراوانی نشان داده است مصرف پروتئین بالا می تواند به کاهش چربی و افزایش بافت ماهیچه ای کمک کند. مصرف ۸۵ گرم گوشت مرغ بدون پوست حاوی ۱۲۰کالری، ۲۶گرم پروتئین و یک گرم چربی است.

● گریپ فروت
تمامی منابع ویتامین C می تواند میزان ترشح انسولین را کاهش می دهد و سبب کاهش وزن شود. البته اگر دارو مصرف می کنید در رابطه با مصرف همزمان آن با مرکبات با پزشک خود مشورت کنید. زیرا گاهی این مواد بر هم تاثیر منفی می گذارند.

منبع : Salamatnews.com

 

انتهای دیوار چین کجاست؟ + عکس

انتهای دیوار چین کجاست؟ + عکس
کمتر کسی پیدا می‌شود که نام دیوار چین را نشنیده باشد یا عکس‌های آن را ندیده باشد اما انتهای آن کجاست؟
این قسمت از دیوار چین که به "سر اژدها" معروف است در 300 کیلومتری شهر بیجینگ در کرانه دریای بوهای واقع شده است. سر اژدها در این منطقه بیست متر در دریا پیش رفته که انگار اژدها در حال آب خوردن است!

این قسمت از دیوار در سال 1900 تخریب شده و بعدها توسط مردم دوباره بازسازی می‌شود.

منبع: farsnews.com

 


دیدنی های امروز

آبشار زیبای "لیتلانسفوس" در ایسلند
آبشار لیتلانسفوس
 تامی داکوورث نامزد انتخابات کنگره و یکی از زخمی های جنگ عراق در جایگاه سخنرانی کنگره ملی حزب دموکرات در شارلوت کارولینای شمالی
 تامی داکوورث 

 کنگره ملی حزب دموکرات آمریکا
حزب دموکرات آمریکا 

 نئو نازی های آلمان روی قبرهای یک گورستان یهودی ها در این کشور آرم نازی ها را کشیده اند
آرم نازی 

 یک دستفروش سریلانکایی در زیر باران شهر کلمبو در حال کشیدن گاری خود در خیابان
 شهر کلمبو 

 گردهمایی حامیان حزب جماعت اسلامی در لاهور پاکستان
حامیان حزب جماعت اسلامی 

 آتش سوزی جنگل های پرتغال
 آتش سوزی جنگل های پرتقال

 مسابقات پارالمپیک لندن
پارالمپیک لندن

پارالمپیک لندن 

 درگیری حامیان حزب مخالف بهاراتیا جاناتا با پلیس هند در دهلی
پلیس هند در دهلی

پلیس هند در دهلی 

 یک زن روس در حال دانه دادن به کبوترها در میدانی در شهر ولادی وستک
شهر ولادی وستک 

 ادامه تظاهرات ضد دولتی در بحرین
تظاهرات ضد دولتی در بحرین

 

 

بهترین پَ نه پَ ها

 

دوستم تو خونه خوابیده بود داداشم از راه اومده میگه خوابه؟
میگم پَـــ نَ پَـــ رفته رو اسکرین سیور لگد بزنی روشن میشه!!!!
 

 

*********


آب خونه قطع شده بود. بعد که وصل شد یه آب زرد از شیر میومد. می پرسه زنگ لوله هاست؟
پــــَ نه پــــــَ سازمان آب واسه عذرخواهی اولش آب پرتقال می فرسته..!

*********


در پارکینگ و باز کردم برم تو یارو اومده جلو در پارک کرده میگه میخوای بری تو؟
پـَـــ نــه پـَـــ در و باز کردم هوای کوچه عوض شه

*********


رفتم فست فود گارسون دختر اومده میگه غذا میل دارین ؟!
میگم پـَـــ نــه پـَـــ بشین ۲ دقیقه اومدم خودتو ببینم همش تو اشپزخونه ای!!!

*********


رفتم حموم داد زدم میگم این آب چرا ســـــــــرده؟!!!! بابام میگه داری دوش میگیری؟
میگم پـَـــ نــه پـَـــ دارم تمرین های دوره غواصی رو تو تشت دوره میکنم …

*********


جارو دستم بود داشتم می رفتم اتاقمو جارو بزنم … عمه ام دید گفت داری میری جارو بزنی؟
پـَـــ نــه پـَـــ زنگ زدم بچه ها بیان قسمت هشت هری پاترو بسازیم

*********


تو اتاق عمل نوزاد تازه به دنیا اومده به دستیار میگم چاقو رو بده میگه میخوای بند نافو ببری؟
پـَـَـ نَ پـَـَــــ میخوام رقص چاقو کنم از مامان بچه شاباش بگیرم!!

*********


با دوستم رفتیم باغ وحش،جلوی قفسِ شیر وایسادیم. دوستم میگه:شیرِ؟
میگم:پَــــ نَ پَــــ… گربه اس باباش مرده ریش گذاشته!!!!

*********


رفتم درمونگاه , منشیه میگه : مریض شمایید؟
گفتم پَــــ نَ پَــــ من میکروبم , اومدم خودمو معرفی کنم!

*********


دوستم پریده تو استخر داد میزنه میگه شنـــا کنم ؟
میگم پـَـَـ نَ پـَـَــــ بزار اهنگ تـایتـانیک بزارم آروم غرق شو..!

*********


اومده تو اتاق ،قابِ عکسِ رو دیوار و دیده میگه : وای داداشتــــــــــــه؟؟؟
میگم: آره
میگه : عکسشـــــــــــــه؟؟؟
میگم پـــَــ نَ پـــَـــ خودشه ، گذاشتمش رو دیوار با دمپایی کوبیدم رو صورتش،چسبیده به دیوار!!!

*********
 

سگم رو بردم پیش دامپزشک، منشیش میگه سگتون مریضه؟
میگم پـــَ نَ پـــَ خودم هاری گرفتم سگم گفت آشنا داره منو آورد اینجا معالجه کنه.

*********

 


   کتاب کلاس اول دبستان 70 سال پيش

 
عبدالحسين کلهرنيا گلکار فردي است كه کتاب اول ابتدايي خود را حدود 70 سال حفظ و نگهداري کرده است. 
Click here to enlarge
كلهرنيا بيش از 30 سال در مدرسه‌هاي استان کرمانشاه به عنوان معلم هنر سعي کرده نظم را در زندگي دانش‌آموزان نهادينه کند و امروز مي‌توان از او به عنوان يکي از دانش‌آموزان منظم هفت دهه گذشته نام برد.
Click here to enlarge
استفاده از کتاب يادشده به سال‌هاي دهه 1320 مربوط مي‌شود و نوع خط به کار برده‌شده در آن به صورت نستعليق و نسخ است. در آن دوران که دانش‌آموزان با اين کتاب تحصيل مي‌کردند، اواخر جنگ جهاني دوم بود.Click here to enlargeکلهرنيا که دوران خردسالي‌اش را با شعرها و جمله‌هاي کودکانه اين کتاب سپري کرده است، در اين‌باره مي‌گويد: «تأثير مثبت و شادي‌آور بعضي از حکايت‌هاي اين کتاب هنوز پس از چند دهه بر روح و روان من باقي مانده؛ به طوري که بارها از اين کتاب براي فرزندان و نوه‌هايم قبل از رفتن به مدرسه، خوانده‌ام. برخي از حکايت‌هاي اين كتاب عبارت‌اند از: شب مهتاب، بوسه مادر، عيد نوروز و پيشي پيشي ملوسم.»
Click here to enlarge
او با اشاره به انتقادي که در همان سنين کودکي به يکي از درس‌هاي اين کتاب داشته است، مي‌گويد: «درس «آذر و شخص کور» هميشه سؤالي آزاردهنده در ذهن من به وجود مي‌آورد که چرا نويسنده اين کتاب ارزشمند، آن فرد نابينا را مرد کور خطاب مي‌کند؟ چون من هميشه از واژه کور متنفر بودم که اصلاً چرا انسان به خاطر معلوليت بايد تا آخر عمر احساس ذلت کند و هميشه دوست داشتم که آدم عليل هرگز ذليل نباشد.
Click here to enlarge
نگهدارنده اين کتاب قصد فروش آن را ندارد؛ مگر اين‌كه در مراکز فرهنگي خاص مورد بازديد عموم قرار گيرد.

 فرشی از 600 هزار شاخه گل در بروکسل

 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

جشنواره گل‌فرش‌هاي بروکسل بار ديگر با نمايش 600 هزار شاخه گل بوگنيا، گردشگران را به اين شهر کشاند. اين جشنواره که هر 2 سال يکبار برگزار مي‌شود، اين دوره در خيابان مجاور «کاخ بزرگ» شهر بروکسل با نمايش گل‌هاي افريقايي، منظره‌اي ديدني را مقابل چشمان گردشگران قرار داده است. در اين رويداد فرشي به مساحت 1800 متر مربع از گل‌هاي کشورهاي اتيوپي، کنگو، نيجريه، بوتسوانا و کامرون در معرض ديد گردشگران قرار گرفته است. مقامات شهر بروکسل اميدوارند اين جشنواره بيش از 100 هزار گردشگر را در تعطيلات آخر هفته راهي اين شهر کند.



 

 نقاشی های بسیار زیبا از کوچولوها با مداد

 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید

  عكس هايي از نقاشي هاي بسيار زيبا و هنري با مداد از كودكان ناز

gb785qzn4r4p0k7ijyx.jpg

8x6wa4gu6bz7fbsarfby.jpg

faa2vwvfpkobqmcu7c0.jpg

n3mcwuimqe9dh6fp8zc.jpg

ypoz6vu9ep6zp0784k2p.jpg

ozx9701q02fxikrnjob8.jpg

ir048b817fosp8jpdh13.jpg

035acrfncs07de81hmpq.jpg

1mpivu5wjh45ng9d6giy.jpg

egr5ins8lr1moe7msa.jpg

nxveupib0ekcy237t4k.jpg

czfc9fbq41v7defdeeub.jpg

 b0lyil3uuqn78m4ytxf.jpg

avksupmupal2qwsrrpqi.jpg

12q5bnzv7l0leydb7cdm.jpg

331ort8279jsdihexsm.jpg

4bghlrks81ypybzu28ua.jpg

ze5hg8da7v4hudv8vne.jpg

o88xumc026p12vflbko.jpg

nqe67nomlawkt9bs81s2.jpg

ombrwstnbxxnhdzv8n49.jpg

rhbzabz3edum7yh49j.jpg

1064ndry8ouzl50pv0z.jpg

p985eau1zpbn1azbzs2.jpg

bq5troxpdm7jmz2kas6b.jpg

j7t3hbpidwpnizxf8qyv.jpg

mxcaqpxa3vjsknlw98.jpg

mswo1e2r9ve0ptmh6yx.jpg

1qwc4anu6uly1qe8bxdw.jpg

mzj3pofz7hs65yz798b.jpg

03a1h7b9r7444e0g4h37.jpg

v1xjyjyqv0xckvzdn0.jpg

5w3o5mcnysa4xa5g6ie.jpg

lrwuut1gcreonmn2cxp5.jpg

y3o7bmf8e83k4t01qdb6.jpg

6y4wrl9ewkya50hparw.jpg

biphx26wqcc1ejttvc.jpg

dz6t11ebn5bl6sk43tiu.jpg

b7jfjskco0i9b97qldg3.jpg

mwmix95mhfrsxtkaup.jpg

af7q5pphayc6q27daw4c.jpg

ekchijcv8bzakyihyjtl.jpg

l9ruz7scgwix4ltz4psn.jpg


 شکار لحظه های ناب و دیدنی...

 

در صورتی که عکس ها باز نمیشوند باید بالای ایمیل گزینه Show Image یا Display images below را بزنید
 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید







































































 


 

 

 

 پيامك هاي جالب و لوتي به زبان لاتي

زغال قليونتيم ، بكش خاكستر شيم ! 


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
زغال قليونتم رفيق! ميسوزم تا بسازمت!!! 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

سوزن رفاقت در تيوپ قلبم فرو رفت و گفت: فييييييييييس

تازه فهميدم پنچرتم رفيق! 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

پدال دنده موتورتيم با پا بزن تو سرمونو خلاصمون كن! 


* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
به لوتي ميگم : آب بده دريا ميده ، ميگم گل بده گلستان ميده ، ميگم معرفت و دوستي بده همش شماره تو رو ميده !!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

آب دماغتيم…آنتي هيستامين بخور ، فنا شيم

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
بند كفشتيم گره بزن خفه شيم

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

كِش ِتنبونتيم ، ولم كني آبروم رفته

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

زنگ در خونتم هر كس تو رو بخواد بايد منو بزنه

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

تريپ مرام : كلنگتم عمله !!

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

سلامي به گرمي آش رشته كه با پيازداغ روش نوشته :

“مرامت منو كشته“

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

ميگن: نارنگي چون پوستش زود كنده ميشه،

پيش مرگ همه ي ميوه هاست !

نارنگيتيم هلو ! 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
ديروز روز جهاني آوارگان بود، توقع داشتم يه تشكر خشك و خالي از ما ميكردي كه يه عمريه آوارتيم !!!


 

دفع سموم از بدن با این میوه تابستانی

دفع سموم از بدن با این میوه تابستانی
هیچ میوه‌ای مثل هندوانه شیرین در فصل تابستان نمی‌تواند عطش انسان را برطرف كند.

 اگرچه این میوه در فصول دیگر سال نیز وجود دارد، اما هندوانه شیرین و رسیده فقط در فصل تابستان یافت می‌شود.

هندوانه می‌تواند گرد، بیضی شكل و یا حتی مستطیل باشد و خال خال یا ساده باشد. این میوه خوشمزه سرشار از آنتی‌اكسیدان و منبع بسیار خوبی از ویتامین B6 ،B3 ،B2 ،B1 ،C و A است. همچنین حاوی كاروتنوئید و لیكوپن می‌باشد. آنتی‌اكسیدان، باعث خنثی‌سازی رادیكال‌های آزاد می‌شود. 

رادیكال‌های آزاد، آسیب‌های جدی به بدن می‌زنند و می‌توانند باعث اكسیده شدن كلسترول و حتی گرفتگی رگ‌های خون و در نهایت به حمله قلبی و یا سكته مغزی منجر شوند. ویتامین C و بتاكاروتن موجود در هندوانه خطر بیماری‌های قلبی و همچنین خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و اسپاسم را كاهش می‌دهد. یك فنجان آب هندوانه می‌تواند علائم استئوارتریت و روماتوئید را از بین ببرد و مصرف مداوم آن به درمان این بیماری‌ها كمك كند.

 پژوهشگران زیادی، روی لیكوپن موجود در هندوانه، تحقیق كرده و اعتقاد دارند كه این ماده خاصیت ضدسرطانی دارد. در مقایسه با انواع مواد غذایی كه تأثیر آنها روی حیوانات مورد مطالعه قرار می‌گیرد، تأثیر لیكوپن موجود در هندوانه، بارها و بارها بر روی انسان آزمایش و اثبات شده است كه این ماده از رشد سلول‌های سرطانی، به‌خصوص سرطان سینه، پروستات، آندومتر، ریه و روده بزرگ جلوگیری می‌كند.

خوردن آب هندوانه، باكتری‌های كلیه و مثانه را دفع می‌كند. مغز سفید رنگی كه میان پوست سبز هندوانه و گوشت قرمز رنگ آن قرار دارد، سرشار از مواد معادنی و كلروفیل است. این میوه همچنین منبع غنی از مواد معدنی ضروری مانند كلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم و مقدار كمی مس، آهن و روی می‌باشد. هندوانه، بدن را از مواد زائد سمی پاك می‌كند و مواد معدنی آن به راحتی جذب بدن می‌شوند. آنتی‌اكسیدان موجود در آن با از بین بردن مواد سمی بدن، حملات آسم را كاهش می‌دهد و در بهبود این بیماری مؤثر است.

 این میوه سرشار از بتاكاروتن و ویتامین C است و به همین دلیل به درمان التهاب مفاصل و روماتوئید كمك می‌كند. آب هندوانه مانع از گرفتگی عروق و كلسترول خوب بدن را افزایش و در نتیجه احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را كاهش می‌دهد.

به زنان باردار و زنانی كه در زمان قاعدگی  هستند، توصیه می‌شود حتماً از این میوه استفاده كنند، زیرا در از بین بردن آب اضافی بدن بسیار مؤثر است. تركیب اسیدفولیك و ویتامین‌های دیگر موجود در هندوانه به كاهش حملات قلبی، سكته و سرطان روده بزرگ كمك می‌كند. این میوه موجب دفع مواد سمی از بدن و كاهش خارش ناشی از سموم بدن می‌شود. برای از بین بردن لك‌های پوستی، آب هندوانه را روی پوست خود بمالید و پس از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.

نكاتی برای مصرف هندوانه
اگر نتوانستید یك هندوانه كامل را میل كنید و مقداری از آن باقی ماند، آن را در صورت امكان به قطعات كوچك برش دهید و روی آن را با سلفون یا نایلون پلاستیكی بپوشانید و درون یخچال نگهداری كنید تا علاوه بر جلوگیری از خشك شدن میوه، مانع جذب بوی غذاهای دیگر به هندوانه شود.

 احتیاط
از آنجا كه هندوانه جزء میوه‌هایی است كه روی زمین رشد می‌كند، به راحتی هر نوع باكتری از سطح زمین جذب پوست آن می‌شود؛ بنابراین حتماً قبل از مصرف، پوست آن را كاملاً بشویید.
 
منبع : Salamtnews.co