تاريخ : سه شنبه 30 خرداد 1391 | 10:59 | نويسنده : ss

50 تـصویـر از رویـایی تـرین سـواحل جـهان


عکاسان حرفه ای می دانند که در هنگام عکاسی از سواحل، برخی از قوانین مهم و دستورالعمل ها را باید دنبال کنند. از رعایت نقطه کانونی افق گرفته تا اهمیت زمان بندی و استفاده از فیلتر، تا تحت تاثیر نور زیبا و گسترده ی آفتاب و اصوات و حرکات آرامبخش جزر و مد بتوانند چشم اندازی زیبا و خیره کننده را به تصویر بکشند ...

در ویترین زیر 50 چشم انداز از سواحل معروف دنیا از قبیل : هاوایی، بورا بورا، ایبیزا، سیشل، تاهیتی و ... را خواهید دید که امید است شما اعضای خوب پرشین استار از آنها لذت ببرید.


 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب كنید




































































































 


تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391 | 11:45 | نويسنده : ss

صدقه برای وجود مقدس ولي‌عصر(ع)

يكي از وظايفي كه در زمان غيبت كبرا براي منتظران عنوان گرديده، صدقه دادن جهت سلامتي وجود مقدس امام عصر(ع) است. قبل از آنكه روايات در اين موضوع را يادآور شويم سؤالي را مطرح مي‌كنيم و آن اينكه: وجود و بقاي آن امام بزرگوار با عنايت ذات اقدس الهي انجام گرفته و مي‌گيرد، حال چنين وجود مباركي كه ساليان سال است بر طبق اعتقاد شيعه به دنيا آمده و خداوند او را حفظ فرموده، چه نيازي به صدقه دارد؟!
در پاسخ به اين سؤال، ابتدا بيان مي‌كنيم كه صدقه براي حضرت به چه صورت‌هايي تصور مي‌شود:
1. صدقه از جانب ولي‌عصر(ع): انسان به نيابت از آن حضرت صدقاتي را مي‌دهد تا بدين وسيله براي آن حضرت ثواب و اجري حاصل گردد، همان‌طوري كه به نيابت آن حضرت حج انجام مي‌گيرد. در اين‌گونه نيابت‌ها هيچ اشكال و ايرادي نيست، زيرا سخني از سلامتي براي آن حضرت، مطرح نشده است.
2. صدقه براي سلامتي آن حضرت: در اين مورد است كه اشكال مطرح مي‌شود كه وجود آن حضرت چه نيازي به صدقه دارد؟ در جواب مي‌توان بيان داشت كه صدقه براي سلامتي آن حضرت مي‌تواند از بيماري‌ها باشد نه به خاطر تحفّظ از مرگ. توضيح اينكه آن وجود مقدس همانند انسان‌هاي ديگر مريض مي‌شوند و در معرض آفات قرار مي‌گيرند. در تاريخ زندگاني امام صادق(ع) چنين آمده كه بر حضرتش تبي عارض گشت، حضرت چندين بار «يا فاطمه» گفتند،1 يا در جاي ديگر آمده كه امام صادق(ع) در شب بيست و سوم ماه رمضان مريض بودند دستور دادند با همان حال بيماري، ايشان را به مسجد ببرند،2 ظاهراً به خاطر اهميت احياء شب بيست و سوم رمضان.


خلاصه در تاريخ زندگاني ائمه(ع) بسيار مشاهده مي‌شود كه امامان بزرگوار مريض مي‌شدند و در بعضي موارد دستور ذبح گوسفند و اطعام مي‌دادند. وجود مقدس امام زمان(ع) هم يكي از آن ائمة اثني‌عشر است و از آن قاعده مستثنا نيست. نكته‌اي كه هست اينكه ائمه(ع) در معرض آسيب‌هاي ديگر بوده‌اند و دشمنان آنان را از پاي درآوردند، ليكن ارادة خداوند بر اين قرار گرفته كه وجود مقدس ولي‌عصر(ع) حفظ شود تا ظهور برسد و بر همگان آشكار گردد.


تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391 | 11:45 | نويسنده : ss

مرحله یکم عملیات بیت المقدس با رمز “یا علی ابن ابیطالب” در ساعت سی دقیقه نیمه شب دهم اردیبهشت سال ۶۱ و واحدهای هجومی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان یورش سنگین خود را بر نیروهای دشمن آ غاز کردند و پس از کشته و زخمی نمودن و به اسارت درآوردن هزاران نفر از افراد دشمن ضمن عبور از رودخانه کارون، در همان روز منطقه سرپل را به تصرف خود درآوردند.

 

عملیات بیت المقدس چگونه طراحی شد و اهداف اصلی اجرای این عملیات چه بود؟ قبل از پرداختن به سوال شما لازم می دانم فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر، شهر استقامت، پایداری و خون را به محضر مبارک مقام عظمای ولایت و فرماندهی معظم کل قوا، ملت شهید پرور و لشکریان ظفرمند ارتش جمهوری اسلامی، سپاهیان سلحشور بسیجیان شهادت طلب و سایر قوای مسلح که به عنوان نقش آ فرینان این پیروزی بزرگ در عرصه ۸ سال دفاع مقدس مطرح هستند تبریک و تهنیت عرض نموده و بار دیگر یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، جانبازان و آزادگان سرافراز بویژه در عملیات پیروز بیت المقدس را گرامی داریم.


تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391 | 11:45 | نويسنده : ss
نصیحت مطهری به جوانان

مطهری یکی از درجه یکترین حکیمان الهی در ایران بود. او بیشتر عمر خود را در موعظه به خصوص برای جوانان صرف کرد چون می دانست که  افراد مسن مسئولیت بزرگی در برابر جوانها دارند که ادامه دهنده مذهب هستند.

این فکر در بین بعضی مسلمانان و غیر مسلمانان وجود دارد که نباید به افرادی با عقایدی دیگر اجازه داد که نظرات خود را عنوان کنند  و اینان در نهایت  متعصب و کوتاه بین شده و در ایمان  خود ضعیف می شوند.

"من به جوانانی که به اسلام ایمان دارند هشدار میدهم که مبادا فکر کنند که یک مسلمان خوب باید هویت خود را  با جلوگیری از اعلام عقاید دیگران حفظ کند تنها راهی که می توان اسلام واقعی را حفظ کرد این هست که اجازه بدهیم دیگران نظرات انتقادی خود را در مورد دین ما بگویند  تا ما هم بتوانیم با صراحت به آن انتقادات پاسخ دهیم."

اگر از خودمان بپرسیم که چرا مطهری براین باور بود که راه پاک اسلام از طریق انتقادات مخالفان به دست میاد  به این نتیجه با ارزش میرسیم که انسان نمی تواند از اینکه خود درست گفته و دیگران اشتباه دارند مصمئن شود تا وقتیکه که از نظرات مخالفین خود آگاهی نداشته باشد.

گفتگو و بحث با ادیان دیگر و حتی  فرقه های دیگر اسلامی به ما  نشان می دهد که چه عقید ه ای شکوه و ارزش اعتقادی دارد.  چون مطهری اعتقاد داشت که انتقاد و گفتگو  درخشش اسلام را نشان خواهد داد برای همین  به شدت مشتاق بود که در تمام نقد های دینی از جمله سمینارها و کنفرانسهای خبری و مقالات روزنامه ها شرکت کند.

حال سئوال این است که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر همه پیروان دیگر ادیان به مانند تفکر شیعه از انتقادات و بحث و گفتگو استقبال میشد؟

امروزه مردم متعهدی از انجمن های مختلف در دهه های اخیر اعلام می کنند  که علاقمند به گفتگو والبته نه برای انتقاد بلکه برای یافتن نقاط مشترک با دیگر ادیان هستند.

هنگامی که در کشوری مانند سوئد که دارای نیم میلیون مسلمان هست زندگی می کنی چه به عنوان مسلمان و چه مسیحی  باید از گفتگوی آزاد همراه با احترام متقابل استقبال کنی.

 من عاشق تمام نوشته های مطهری هستم. او  نویسنده ای هست که در مورد مسائل فلسفی , کلامی و فقهی علاوه بر اینکه با  زبانی ساده و درک آسان می نویسد بلکه مخاطب خود را با خواندن این مطالب  به جاده ای جدید با تفکری نو هدایت می کند تفکری که دیگر احتیاجی نیست در جاده های قدیمیِ رفته شده باقی  ماند.

من به شدت تمام نوشته های ایشان را توصیه می کنم.

نوشته بانو ماری


تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391 | 11:45 | نويسنده : ss

معلم شهيد

ارديبهشت هر سال به سوگ بزرگ مردي مي‌نشينيم كه چهره اسلام را طهارت بخشيد و «مطهري» نام گرفت. مطهري كه بود و چه ويژگي‌هايي داشت كه او را به اين قدر و منزلت رساند مگر نه اين است كه جوان امروز ما نياز به الگو دارد.

مطهري، الگويي است كه هم‌اكنون نيز حضوري تابنده و گويا دارد. هنوز صداي رساي او در گوش دل پاك مردان طنين مي‌اندازد.

درس‌هاي عاشورايي‌اش در حسينيه‌ها هنوز به گوش مي‌رسد و خروش انقلابي‌اش در سرتاسر كشور روشنگر و هدايت‌آفرين است.

او را بهتر بشناسيم:

مرتضي مطهري در سيزدهم بهمن‌ماه سال 1298 هجري شمسي در خانواده اي مذهبي در شهر فريمان خراسان ديده به جهان گشود. پس از گذراندن دروس مكتبي، وارد حوزه علميه مشهد شد. مدت‌ها بعد نيز وارد حوزه علميه قم شد و از محضر بزرگان و نام‌آوران حوزه علميه قم به ويژه حضرات آيات بروجردي، حضرت امام خميني، علامه سيدمحمدحسين طباطبايي، حاج‌ميرزا علي‌آقا شيرازي، محمد حجت، سيدمحمد محقق داماد و... بهره‌ها برد.

استاد مطهري به دليل آگاهي كامل از مسايل فرهنگي و اجتماعي و نيز مقتضيات زمانه خود بي‌گمان از محدود شيعيان بيدار اوايل انقلاب محسوب مي‌شد كه قلم و انديشه‌اش را به عنوان سلاحي در جهت دفاع از اسلام ناب محمدي عليه تمامي دگرانديشان و منافق پيشگان به كار برد. و معتقد بود كه بشر امروزي براي رهانيدن خود از گرداب بي‌هويتي وادادگي‌هاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي بايد با معارف ناب اسلام آشنا شود. از همين رو كه دغدغه‌ اول و آخرش عمل به دستورات اسلام در سطح جامعه بود پس از پيروزي انقلاب اسلامي همدوش با ساير انقلابيون در تبعيت از رهبر و مراد خويش، امام خميني (ره) در مجاهدتي خستگي‌ناپذير بود تا آنكه در دوازدهم ارديبهشت‌ماه سال 1358 توسط منافقان كوردل و نهروانيان زمانه خون پاكش را در اين مسير نوراني فداي انقلاب و راه امام و شهيدان كرد تا اين روز به عنوان روز معلم نامگذاري شود. عنوان مقدس معلمي برگرفته از اوصاف خداوند متعال است. قرآن كريم مي‌فرمايد: «علم‌الانسان ما لم يعلم» خداوند متعال به انسان آنچه را نمي‌دانست ياد داد.(علق-5)

همچنين آيات قرآن كريم مهم‌ترين ويژگي انبياء الهي را تعليم مردم بيان كرده و آن گراميان را به عنوان معلمان بشر مي‌شناساند و مي‌فرمايد:

«لقد من‌الله علي‌المومنين اذ بعث فيهم رسولاً من انفسهم يتلوا عليهم آياته و يزكيهم و يعلمهم الكتاب و الحكمه و ان كانوا من قبل لفي ضلال مبين (آل عمران-164)

خداوند بر مؤمنان منت نهاد، هنگامي كه در ميان آن‌ها پيامبري از خودشان برانگيخت كه آيات او را بر آن‌ها بخواند و آن‌ها را پاك كند و برايشان كتاب و حكمت بياموزد هرچند پيش از آن، در گمراهي آشكاري بودند.

ارزش و مقام معلم:

در عظمت و منزلت و مقام معلم همين كافي است كه بزرگ‌ترين معلم جهان بشريت حضرت رسول خاتم(ص) به اين ويژگي خود افتخار مي‌كرد. آن بزرگوار زماني كه با دو گروه در مسجد مواجه شد كه گروه اول عبادت مي‌كردند و گروه دوم به آموزش علم مشغول بودند، گروه دوم را افضل دانست و فرمود: «انما بعثت معلما: همانا كه من به عنوان معلم انسان‌ها مبعوث شده‌ام.

در مقام پاسداشت از تلاش‌هاي معلمان سخني بالاتر و زيباتر از كلام مولاي متقيان حضرت علي(ع) نمي‌توان يافت كه فرمود: «من علمني حرفا فقد صيرني عبدا» كسي كه به من يك حرف بياموزد، مرا بنده خودكرده است. البته اين شرافت و فضيلت براي معلم زماني ارزشمند است كه بتواند‌ شأن خداوند و پيامبران را در وجود خود محقق سازد و پيوند انسان به هدف متعال خلقت يعني عبادت را برقرار سازد. لذا در اين توصيف، شهيد مرتضي مطهري يكي از آن معلمان راستين است كه اولاً با نگاه تركيبي به همه معارف بشري نظر مي‌كند و ثانياً تمامي تلاش‌هاي علمي و عملي را مقدمه‌اي براي عبادت مي‌داند و در اين راه به مرحله سوم دينداري راه مي‌يابد و با شهادت، عبادت عملي و علمي خود را كامل مي‌سازد. تا آنجا كه معمار انقلاب اسلامي كه خود معلمي بزرگ است همه آثارش را مفيد مي‌داند و بهره‌برداري از آن‌ها را سفارش مي‌كند.

معلمي برتر از شهادت:

حضرت امام جعفر صادق(ع) مي‌فرمايند: «هنگامي كه روز قيامت شود، خداوند تمام انسان‌ها را جمع مي‌كند و چون ترازوي اعمال نهاده شد و خون شهيدان را با مركب عالمان و معلمان بسنجند، ارزش مركب آنان بر خون شهيدان فزوني خواهد داشت. اين ارزش بدان جهت است كه شهيدان در سايه علم و تربيت معلمان و تعليم شايسته آنان به خدا راه يافته و لياقت شهادت نصيبشان شده‌ است. در اين مسير بزرگاني گام نهاده‌اند كه نامشان بر تارك زمان مي‌درخشد. علامه شهيد استاد مرتضي مطهري(ره) از همين طايفه مقدس است كه در سنگر تعليم و تعلم به قله رفيع شهادت نيز دست يافت كه پير  جماران در غم فراق او چنين گفت:

شهيد بزرگوار و متفكر و فيلسوف و فقيه عالي مقام مرحوم آقاي حاج شيخ مرتضي مطهري(قدس سره) كه در اسلام‌شناسي و فنون مختلفه اسلام و قرآن كريم كم‌نظير بود در عمر كوتاه خود اثرات جاويدي به يادگار گذاشت كه پرتوي از وجدان بيدار و روح سرشار از عشق به مكتب بود. او با قلمي روان و فكري توانا در تحليل مسائل اسلامي و توضيح حقايق فلسفي با زبان مردم و بي‌‌قلق و اضطراب به تعليم و تربيت جامعه پرداخت. آثار قلم و زبان او بي استثناء آموزنده و روان‌بخش است و...

ويژگي‌هاي معلم شهيد:

نخستين ويژگي استاد شهيد مبارزه سرسختانه با كجروي‌ها و انحرافات بود كه پس از حضرت امام(ره) انحراف و سقوط منافقين را در پيش از انقلاب اسلامي پيش‌بيني كرده بود.

ويژگي دوم مطهري، آشنايي عميق او با علوم و فنون مختلف اسلام و قرآن كريم بود. او در اين وادي، كم‌نظير بود هنر مطهري بيان پيچيده‌ترين علوم و فنون اسلامي به زباني ساده، اما در عين حال پخته و استوار است. امروز كه آثار او را مي‌خوانيم، گويي حرف‌ سالهاي دور استاد شهيد مطهري همين امروز مصداق دارد و همين امروز نياز جوان‌هاي ماست.

ويژگي سوم استاد شهيد، طهارت روح و قوت ايمان و قدرت بيان كم‌نظير او بود. مطهري همان كسي است كه با دو بال علم و ايمان در سرتاسر عمر خود حركت كرد و هيچ‌گاه از مسير منحرف نشد.

ويژگي چهارم، شهادت بزرگ مرداني چون مطهري همچون زنده بودنشان خود حيات آفرين است.

ويژگي پنجم استاد فرزانه اين است كه با ترور شخصيت‌هاي مبارزي چون او، اسلام تأييد مي‌شود. نهضت زنده مي‌شود و زندگي از سر گرفته خواهد شد. او موجي آفريد كه حيات را معنا بخشيد. مطهري منشأ خدمات بزرگي در عرصه‌هاي حيات علمي و اجتماعي بود. به لحاظ علمي، انديشه‌ها و ايدئولوژي اسلامي را در طول حيات پربركتش، از طريق درس و سخنراني و تأليف كتاب ارائه داد و به لحاظ اجتماعي در مبارزه با انديشه‌هاي انحرافي سرسختانه عمل كرد.

ويژگي ششم معلم شهيد: حضرت امام خميني (ره) آثار قلم و زبان استاد شهيد را بي‌استثناء آموزنده و روانبخش مي‌دانند و موعظه و نصايح او را كه از قلبي سرشار از ايمان و عقيده نشأت گرفته براي عارف و عامي سودمند مي‌خوانند.

ويژگي هفتم استاد فرزانه: مبارزات جانانه او با كمونيست‌ها و منافقين، هنوز هم قوي‌ترين منابع مبارزاتي ما قلمداد مي‌شود.

ويژگي هشتم استاد شهيد خطرآفريني مطهري است. آنچه كه هميشه ما را تهديد مي‌كند توطئه‌هاي است كه دشمن طراحي مي‌كند. انديشه‌هاي استاد شهيد مطهري هم براي دشمنان اسلام خطرآفرين است. امام بزرگوار به اين مهم‌ توجه دارند و هشدار مي‌دهند «من به دانشجويان و طبقه روشنفكران متعهد توصيه مي‌كنم كه كتاب‌هاي اين استاد عزيز را نگذارند با دسيسه‌هاي غيراسلامي فراموش شود.

اي معلم شهيد:

در ايام و لحظاتي شهادت تو را پاس مي‌داريم كه بيش از همه وقت با عنايت به تهاجم فرهنگي دشمنان فقدانت را با تمام وجود احساس مي‌كنيم. جاي تو را اي معلم شهيد در تمامي محافل، مجالس، در دانشگاه و حوزه خالي مي‌بينيم، گرچه رفته‌اي، ولي ماندگارتريني، گرچه خاموشي، اما روشن‌ترين فريادي، گرچه غايبي لكن آشكارترين حضوري.

اي درد آشنا، اي زمان‌شناس، اي فرزند زمان، تو كه معلم و مؤلف كتاب «انسان كامل» بودي، به راستي خود متجلي يك انسان كامل بودي، از ذات وجودت تكامل تراوش مي‌نمود و تو براي همه بودي و همگان را سيراب كردي.

بچه‌هايمان «داستان راستان» تو را مي‌خوانند و لذت مي‌برند. خواهرانمان «مسئله حجاب» و «حقوق زن» را مطالعه كرده و ارزش انساني زن مسلمان را درمي‌يابند.

عارفان با تو در گلشن مطهر «نهج‌البلاغه» سير مي‌كنند. علي شناسان كتاب «جاذبه‌ و دافعه علي» را مي‌خوانند و جوانان ما نيز به «جهان‌بيني توحيدي» و «توحيد» و «نبوت» و «معاد» و «انسان و ايمان» و «انسان و سرنوشت» و... مي‌نگرند و درس مي‌آموزند.

وقتي ديدگان ما به «جهان‌بيني توحيدي» تو افتاد و دريچه «انسان و ايمان» را به رويمان گشودي و چهره «انسان در قرآن» را به ما نماياندي از «وحي و نبوت» تو توشه‌ها برگرفتيم و پروازكنان به سوي «زندگي جاويد» شتافتيم و زمينه‌ساز «قيام و انقلاب مهدي(عج)» شديم و «شهيد» داديم تا اسلام باقي بماند.

 اي مطهري، اي معلم شهيد تو به تنهايي «جماعت» بودي و به تنهايي يك «امت». در حياتت با منطق، دشمنان اسلام را رسوا نمودي و در شهادتت با خون چهره كريه‌شان را رسوا ساختي و سرخي خونت نهال اسلام را شاداب‌تر و سبزتر نمود.

شهادتت مبارك باد.

منابع:

1-    قرآن كريم

2-    پيام امام خميني(ره) به مناسبت شهادت استاد مطهري

3-    مشعل هدايت/ ويژه روز معلم

4-    جامع‌السعادات ج3 ص112

5-    سنن دارمي ج1 ص 99

6-    زندگي‌نامه‌ استاد شهيد مطهري

7-    روزها و رويدادها/ نشر رامين

8-    ويژگي‌هاي معلم اثربخش و موفق. سايت مفيد www.zibgweb.com


تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391 | 11:45 | نويسنده : ss

هیچ کس به خوبی استاد مطهری ، امام را نشناخته بود و هیچ کس نیز مانند حضرت امام، استاد مطهری را نشناخته بود و این امر مرهون دوازده سال تلمّذ استاد مطهری نزد حضرت امام و ارتباط نزدیک استاد با امام تا آخر حیات پربرکت آن شهید گرانقدر و نیز سنخیّت روحی و عرفانی این دو بزرگوار علی رغم تفاوت مرتبه است.

استاد مطهری و امام خمینی دو کتابی هستند که یکدیگر را تفسیر می کنند. هیچ کس به خوبی استاد مطهری ، امام را نشناخته بود و هیچ کس نیز مانند حضرت امام، استاد مطهری را نشناخته بود و این امر مرهون دوازده سال تلمّذ استاد مطهری نزد حضرت امام و ارتباط نزدیک استاد با امام تا آخر حیات پربرکت آن شهید گرانقدر و نیز سنخیّت روحی و عرفانی این دو بزرگوار علی رغم تفاوت مرتبه است. نگاهی به سخنان استاد مطهری درباره ی حضرت امام و نیز سخنان حضرت امام درباره ی استاد مطهری این حقیقت را آشکار می سازد. استاد شهید در کتابپیرامون انقلاب اسلامی چنین می گویند:
« من که قریب دوازده سال در خدمت این مرد بزرگ تحصیل کرده ام، باز وقتی که در سفر اخیر به پاریس به ملاقات و زیارت ایشان رفتم، چیزهایی از روحیه او درک کردم که نه فقط بر حیرت من، بلکه بر ایمانم نیز اضافه کرد. وقتی برگشتم، دوستانم پرسیدند چه دیدی؟ گفتم چهار تا «امَنَ» دیدم:
1- امَنَ بِهَدَفِه به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود نمی تواند او را از هدفش منصرف کند.
2- امَنَ بِسَبیلِه به راهی که انتخاب کرده ایمان دارد. امکان ندارد بتوان او را از این راه منصرف کرد. شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت.
3- امَنَ بِقَولِه. در میان همه ی رفقا و دوستانی که سراغ دارم احدی مثل ایشان به روحیه ی مردم ایران ایمان ندارد. به ایشان نصیحت می کنند که آقا کمی یواشتر، مردم دارند سرد می شوند، مردم دارند از پا در می آیند. می گویند نه، مردم اینجور نیستند که شما می گویید، من مردم را بهتر می شناسم؛ و ما می بینیم که روز به روز صحت سخن ایشان بیشتر آشکار می شود.
4- و بالاخره بالاتر از همه امَنَ بِرَبِّه. در یک جلسه ی خصوصی ایشان به من می گفت: «فلانی! این ما نیستیم که چنین می کنیم، من دست خدا را به وضوح حس می کنم». آدمی که دست خدا و عنایت خدا را حس می کند و در راه خدا قدم بر می دارد خدا هم به مصداق «اِنْ تَنْصُرُوا اللهَ یَنْصُرْکُمْ» بر نصرت او اضافه می کند. یا آنچنان که در داستان اصحاب کهف مطرح می شود، قرآن می گوید آنها جوانمردانی بودند که به پرودگارشان ایمان آوردند و به او اعتماد و تکیه کردند، خدا هم بر ایمانشان افزود؛ آنها برای خدا قیام کردند و خدا هم دلهای آنها را محکم کرد. اینچنین هدایت و تأییدی را من به وضوح در این مرد می بینم. او برای خدا قیام کرده و خدای متعال هم قلبی قوی به او عنایت کرده است که اصلاً تزلزل و ترس در آن راه ندارد.»(1)
«در مورد این مرد بزرگ یکی دیگر از خصوصیاتش را بگویم. شاید شما باورتان نشود این مردی که روزها می نشیند و این اعلامیه های آتشین را می دهد، سحرها اقلاً یک ساعت با خدای خودش راز و نیاز می کند، آنچنان اشکهایی می ریزد که باورش مشکل است. این مرد درست نمونه علی علیه السلام است. در باره ی علی گفته اند که در میدان جنگ به روی دشمن لبخند می زند و در محراب عبادت از شدت زاری بیهوش می شود، و ما نمونه ی او را در این مرد می بینیم.» (2)
اما سخنان حضرت امام(ره) در باره ی استاد؛ امام خمینی در  پیامهای خود ، مطالب جالب توجهی فرموده اند که اینک برخی از آنها را نقل می کنیم:
«گرچه انقلاب اسلامی ایران به رغم بدخواهان و ماجراجویان به خواست و توفیق خداوند متعال به پیروزی رسید و نهادهای اسلامی انقلابی یکی پس از دیگری در ظرف تقریباً یک سال با آرامش و موفقیت انجام گرفت، لکن بر ملت ما و به حوزه های اسلامی و علمی خسارتهای جبران ناپذیر به دست منافقان ضدّ انقلاب واقع شد، همچون ترور خائنانه ی مرحوم دانشمند و اسلام شناس عظیم الشأن حجة الاسلام آقای حاج شیخ مرتضی شهید مطهری رحمةالله علیه.
اینجانب نمی توانم در این حال(3)، احساسات و عواطف خود را نسبت به این شخصیت عزیز ابراز کنم. آنچه باید عرض کنم در باره ی او، آن است که وی خدمتهای ارزشمندی به اسلام و علم نمود و موجب تأسف بسیار است که دست خیانتکار، این درخت ثمربخش را از حوزه های علمی و اسلامی گرفت و همگان را از ثمرات ارجمند آن محروم نمود.
مطهری فرزندی عزیز برای من و پشتوانه ای محکم برای حوزه های دینی و علمی و خدمتگزاری سودمند برای ملت و کشور بود. خدایش رحمت کند و در جوار خدمتگزاران بزرگ اسلام جایگزین فرماید.
اکنون شنیده می شود که مخالفین اسلام و گروههای ضد انقلاب در صدد هستند که با تبلیغات اسلام شکن خود دست جوانان عزیز دانشگاهی ما را در استفاده از کتب این استاد فقید کوتاه کنند. من به دانشجویان و طبقه ی روشنفکران متعهد توصیه می کنم که کتابهای این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه های غیر اسلامی فراموش شود. از خداوند متعال توفیق همگان را خواهانم.» (4)
« شهید مطهّری در عمر کوتاه خود اثرات جاویدی به یادگار گذاشت که پرتوی از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به مکتب بود. او با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسایل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی با زبان مردم و بی قلق و اضطراب به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت. آثار قلم و زبان او بی استثناء آموزنده و روانبخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشأت می گرفت، برای عارف و عامی سودمند و فرحزاست.
امید آن بود که از این درخت بر ثمر، میوه های علم و ایمان بیش از آنچه بجا مانده، چیده شود و دانشمندانی پر بها تسلیم جامعه گردد. مع الاسف دست جنایتکاران مهلت نداد و جوانان عزیز ما را از ثمره ی طیّبه ی این درخت برومند محروم نمود، و خدای را شکر که آنچه از این استاد شهید باقی است با محتوای غنی خود مربّی و معلم است.مرحوم شهید استاد مطهری به ابدیت پیوست؛ خدای با رحمت خود با موالیانش محشور فرماید.» (5)

«چون روز منطبق است با سالروز وفات مرحوم مطهری رحمه الله، من باید یک کلمه هم از آن به شما عرض کنم. مرحوم آقای مطهری یک فرد بود، جنبه های مختلف در او جمع شده بود، و خدمتی که به نسل جوان و دیگران کرده است، کم کسی کرده است. آثاری که از او هست، بی استثنا همه ی آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم بی استثنا آثارش خوب است. ایشان بی استثنا آثارش خوب است، انسانساز است. برای کشور خدمت کرده، در آن حال خفقان خدمتهای بزرگ کرده است این مرد عالیقدر. خداوند به حق رسول اکرم او را با رسول اکرم محشور بفرماید...» (6)

 

پی نوشتها:
1- پیرامون انقلاب اسلامی، ص 21-23.
2- پیرامون انقلاب اسلامی، ص 21-23.
3- [اشاره به ایام ناراحتی قلبی امام است.]
4- پیام امام خمینی به مناسبت اولین سالگرد شهادت استاد.
5- پیام امام خمینی به مناسبت دومین سالگرد شهادت استاد.
6- بیانات حضرت امام به مناسبت سومین سالگرد شهادت استاد.

منبع:http://www.jamaran.ir/fa/NewsContent-id_14489.aspx


تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391 | 11:45 | نويسنده : ss

قیام پانزده خرداد

قیام خونین پانزده خرداد

دیباچه

رفراندوم ساختگی

حمله به مدرسه فیضیه قم

محرم  1383 هجری قمری و مقدمات قیام خونین 15 خرداد 1342

تظاهرات دهم محرم 1383

بخشی از سخنان تاریخی امام خمینی« قدس سره»

دستگیری امام قدس سره و قیام خونین 15 خرداد


مقدمه

این كه، چه عواملی در پیروزی انقلاب اسلامی و واژگونی رژیم 2500 ساله ی شاهنشاهی، نقش اصلی و اساسی داشته اند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

از سال 1341 كه نهضت مقدس امام خمینی قدس سره آغاز شد، تا سال 1357 كه این نهضت به ثمر رسید با ظهور انقلابی بی نظیر كه ثمره ی آن تحقق نظام جمهوری اسلامی بود، همواره تنی چند از عالمان مجاهد، با یاری مردم فقیر و زجر كشیده، خود را به آتش و خون زدند و با تحمل سختی های بسیار مبارزه را تا پیروزی نهایی ادامه دادند.

در طی این سال ها، ضمن نبردِ نابرابر ایمان و كفر، منادیان حق و حقیقت دینی، با الگو قرار دادن مبارزات صدر اسلام، و با جدّیت وصف ناپذیر، نهضت مقدس امام خمینی« قدس سره» را استمرار بخشیدند و روحیه ی سلطنت ستیزی را تقویت كردند و در هر مناسبتی با نام رهبر تبعیدی خود حركت انقلابی جمعیت های تظاهر كننده را پرشتاب و با توان ساختند.

قیام 15 خرداد نقطه ی عطفی در تاریخ مبارزات ملت قهرمان ایران است، كه رهبری داهیانه ی امام خمینی« قدس سره» و یاری روحانیان انقلابی  در تداوم آن، طی یك دوره ی پانزده ساله، نقش اساسی داشته است. و در همه ی آن سال ها سال روز 15 خرداد هیچ گاه در سكوت و خاموشی سپری نشد؛ زیرا كه 15 خرداد برای امت قهرمان و شهید پرور ایران، از اهمیت و اعتبار ویژه ای برخوردار بوده و خواهد بود.  


تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391 | 11:45 | نويسنده : ss

ای تو کعبه را نگین، یا امیر المؤمنین
ای تو خلقت را پدر، وی خلائق را امین
کن نظر از روی لطف، به تمام پدران
روز سیزده رجب، ای امیر مؤمنان

دلم شده غرق سرور و شعف
کعبه شده بهر علی یک صدف
مرغ دلم رها شده به سوی
ایوان باصفای شاه نجف

میلاد مرتضی اسدالله حیدر است
جشن ولادت علی علیه السلام آن میر صفدر است
زوجی برای فاطمه حق آفریده است
این زادروز همسر زهرای اطهر است
با کوردل بگو، که بجز شیر حق علی علیه السلام
جای ولادتش حرم خاص داور است؟.



تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391 | 11:45 | نويسنده : ss

سیاه چال و ندای غریب  یا زهرا (س)

صلی الله علیک یا موسی بن جعفر ایها الکاظم (ع)

شهادت مظلومانه باب الحوائج

بر امام عصر روحی له فدا و شما شیعیان آن حضرت تسلیت باد.



تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391 | 11:45 | نويسنده : ss

امام رضا (علیه السلام) فرمود:

«زیارت قبر پدرم، موسى بن جعفرعلیه السلام، مانند زیارت قبر حسین‏ علیه السلام است».


تاريخ : یک شنبه 28 خرداد 1391 | 11:45 | نويسنده : ss


نور عترت آمد از آیینه ام
کیست در غار حرای سینه ام
رگ رگم پیغام احمد می دهد
سینه ام بوی محمد می دهد


سلام بر مبعث، بهاری‏ترین فصل گیتی!
سلام بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت!
سلام بر مبعث؛ روزی که گل‏های ایمان در گلستان جان انسان شکوفا شد!
بعثت پیامبر اکرم(ص) مبارک باد.


امروز روز تکوین آیه ‏های رسالت است. روز تجلّی رحمت الهی.
عید پیامبری رسول خدا(ص) مبارک



تاريخ : شنبه 20 خرداد 1391 | 7:5 | نويسنده : ss

دیدنی های امروز
کشاورز چینی در حال جمع کردن گونی های حاوی سیر

کشاورز چینی
زن هندی در حال دوشیدن شیر در روستایی درحومه شهر آرمیستار

زن هندی
زمین چمن طبیعی سنگ فرش کلیسای یورک مینستر در انگلیس

چمن طبیعی
سوء تغذیه شدید طفل یمنی

سوء تغذیه
کودک شاغل در کارگاه آجرپزی در حومه اسلام آباد به خاطر در امان ماندن از توفان شن صورتش را پوشانده است

کارگاه آجرپزی
"تانگ شوگوان" مرد چینی که قادر است بینی اش را با دندان هایش بگیرد و به خاطر همین مهارت نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد

رکوردهای گینس

رکوردهای گینس
سرباز آمریکایی در حال چک کردن تفنگ سرباز افغان در یک مرکز آموزش نظامی

سرباز آمریکایی
صاحب آمریکایی این گربه چاق وقتی از پس هزینه های شکم او بر نیامد آن را به یک مرکز نگهداری از حیوانات در نیویورک سپرد.  حالا این گربه تحت رژیم غذایی است و مرکز نگهداری به دنبال یافتن صاحبی جدید برای گربه است

گربه چاق
قایقرانی در رودخانه ای خروشان در ایسلند

قایقرانی
مسابقات جت اسکی در یونان

مسابقات جت اسکی
مانور هوایی بر فراز کاخ باکینگهام لندن به مناسبت شصتمین سالگرد آغاز سلطنت ملکه بریتانیا

مانور هوایی

 



بدون شرح!

بدون شرح

بدون شرح

 


تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 | 7:33 | نويسنده : ss
1- گمونم اسب سفید شاهزاده منو کشتن و باهاش سوسیس درست کردن وگرنه امکان نداشت اینقده دیر کنه
2- می گن پول چرک کف دسته؛ دست ما هم که کلا آنتی باکتریال!

3- مدرسه: سه سیب داریم، دو تای دیگر از علی می گیریم، حالا چندتا سیب داریم؟

مشق شب: اگر یک هندوانه سه کیلویی را بین پنج نفر تقسیم کنیم به هر یک چه مقدار می رسد؟

امتحان: علی 12 موز دارد، قطار او هفت دقیقه تاخیر دارد، وزن خورشید را حساب کنید!

4- ترمینال همون ترمینال اما رفتن کجا و اومدن کجا

5- حتی مزخرف ترین چیزهای ممکن بعدها به خاطره های شیرین تبدیل میشن

مثلا صدای مودم دایل آپ موقع کانکت شدن

6- ملت فکر می کنن در اتاقای ما، مثه در یخچال خود به خود بسته میشه. پشت سرشون نمیبندنش

7- هرکس به طریقی دل ما می شکند! اما تو خیلی خلاقیت به خرج دادی، آفرین.

8- اوضاع اونقدر عجیبه که هرکی از هر دهه ای هست فکر می کنه جزو نسل سوخته است!

9- بعضی وقتا دلم واسه مامانم می سوزه وقتی میان تو اتاقم و غرق دنیای مجازی میشم و اون تنها نشسته تلویزیون می بینه. چه نسل بی عاطفه ای شدیم ما

10- همیشه دود سیگار به سمتی میره که نمی خوای، دقیقا مثه مسیر زندگی ما...

11- ای کاش الانم مثل بچگی بزرگترین نگرانیم این بود که وقتی آدامس می خرم عکسش تکراری نباشه...!

12- وقتی این نوشته های سوزناک بعضیا رو می خونم که از رفتن عشقشون دارن پر پر می شن، دلم می خواد برم عشقشونو پیدا کنم، دوتا بزنم تو گوشش، بگم الاغ! داری می کشیش بدبختو! برگرد

13- در تاریخ تنقلات همه جور آدمی داشتیم از آدم نابغه ای که بستنی رو اختراع کرد تا اون آدم ناتوانی که تخمه ژاپنی رو به آجیل اضافه کرد

14- به علت گرانی بانک مرکزی به مناسبت روز مرد کارت های آفرین صد آفرین و هزار و سیصد آفرین همسر خوب و نازنین چاپ کرد

15- پیرمردهای 90 ساله هم توی جمعشون به همدیگه میگن «بچه ها»

16- یه آهنگ توی پلی لیستت هست که همیشه ازش رد میشی اما هیچ وقت پاکش نمی کنی

17- انگیزه چک کردن میس کال ها:

پنج درصد اهمیت کسی / کسانی که تماس گرفتن

95 درصد خلاص شدن از اون آیکون اعصاب خردکردن نشون دهنده میس کال

18- رفته بودیم یه جا مهمونی، صاحب خونه یه دختر ملوس داشت، سه، چهار سالش بود، دیوار راستو می رفت بالا! نازش کردم، بوسیدمش و بهش با لحن بچگونه گفتم: خاله دون، چن سالته عجیییجم؟ اسمتو بهم میگی خانونمه خوججل؟

چند ثانیه تو چشام نگاه کرد، بعدش خیلی جدی گفت: خب مثل آدم حرف بزن ببینم چی میگی...!

19- خواستم خونه عشقو تو قلبت بسازم اما شهرداری مجوز نداد!

20- ینی فک کنم مسوولان یوفا با مسوولان دانشگاه ما هماهنگ کردن که از روز شروع فرجه ها بازی های یورو 2012 رو شروع کنند و اختتامیه اش هم همزمان با اتمام امتحانات ماست.

مراقب باشید بچه ها که من دو سال پیش تو جام جهانی داغون شد امتحانام!

21- این عذاب وجدان گرفتن ها در روزای آخر تعطیلات کاملا نرمال و از علایم سلامتی دانشجویان و دانش آموزان است

22- هر امتحانی سه فاز دارد: فاز فرجه ها که عموما به فنا می رود

فاز ایام امتحانات که عموما به فکر کردن راجع به راه کارهای تقلب می گذرد

فاز بعد از امتحانات که به پاچه خواری اساتید و التماس سپری می شود

23- راوی قصه عاشق دخترک شده بود، قصه را طول می داد تا شاهزاده قصه کمی دیرتر برسد

24- یادمان باشد اگر قاطرمان تنها شد، طلب عشق ز هر کره الاغی نکنیم

25- شما یادتون نمیاد، همین دو ساعت پیش ساعت چهار بود

26- خرخون مجرم نیست، بیمار است. بیایید با خرخون ها مثل بیماران رفتار کنیم...! (ستاد حمایت از بیماری های خیلی خاص)

27- تو «اسم فامیل»، سر غذا دعوامون می شد می رفتیم پیش بزرگ ترها تاییدیه می خواستیم که مثلا شهادت بدن گیلاس پلو داریم یا نه!

موز پلو حتی...!

28- لیوان آب باس شعور داشته باشه وقتی از بیرون میای و پهن زمینی خودش بیاد بگه منو بخور، این دانشمندا چه غلطی می کنند من نمی دونم

29- بچه که بودیم همش اون خانوم مجری مهربونه بودا... خانوم رضایی،

می گفت: شما... ما هم می گفتیم: ما؟

می گفت: بله شما که نزدیک تلویزیون نشستی، یکم برو عقبن تر بشین!

مام می رفتیم عقب. بعد می گفت: یکم عقب تر!

ماهم تا نزدیکای در ورودی می رفتیم عقب که نکنه لج کنه کارتون نشوننده!

یه همچین اسکلایی بودیم ما...

30- وقتی پنج ثانیه قبل از آلارم موبایل بیدار می شم و اونو خاموش می کنم احساس می کنم بمب خنثی کردم

31- من همه کتابامو دو دور کامل خوندم، تو چطور؟ (ستاد ایجاد وحشت میان دانشجویان در فصل امتحانات)

32- مقدار تعطیلی بیشتر = اتلاف وقت بیشتر

عمرا وقتی تعطیل می شی بشینی درس بخونی

33- ما بچه بودیم یه بازی بود به نام: «همه ساکت بودند ناگهان خری گفت»... صدبرابر پلی استیشن 3 لذت داشت!

34- استاد: وقتی بزرگ شدی چه می کنی؟ شاگرد: ازدواج! استاد: نخیر منظورم اینه که چی می شی؟ شاگرد: داماد! استاد: اوه! منظورم این است وقتی بزرگ شدی چی به دست می آری؟ شاگرد: زن! استاد: بله! وقتی بزرگ شدی برای پدر و مادرت چی می گیری؟ شاگرد: عروسی می گیرم! استاد: پسر جان پدر و مادرت در آینده از تو چه می خوان؟ شاگرد: نوه!

35- در جهان سوم رمز موفقیت پنهان کردن منابع کسب اطلاعاته

Wincenzo Delafonte: وسط میدون تجریش احساس کردم یه مردی تو فاصله 20 متریم زل زده بهم و داره میاد سمتم، منم چشم تو چشم شدم و به مسیرم ادامه دادم، بهم رسیدیم و یهو دستشو کرد تو کیفش و یه کاغذ داد دستم
آگهی کاشت مو بود
اولش خیلی بهم برخورد اما بعدا گفتم طفلکی چقدر منتظر یه کچل بوده که رد شه

36- سیمین: فرقی نداره کسی که باهاش حرف می زنی، پلی تکنیک می خونه یا آزاد از رودهن. از نظر خودش سختگیرترین استادا و بالاترین سطح علمی رو دانشگاه اونا داره

تاريخ : سه شنبه 16 خرداد 1391 | 7:22 | نويسنده : ss

چند قورباغه از جنگلی عبور می کردند که ناگهان دو تا از آنها به داخل گودال عمیقی افتادند.

بقیه قورباغه ها در کنار گودال جمع شدند و وقتی دیدند که گودال چقدر عمیق است به دو قورباغه دیگر گفتند: که دیگر چاره ای نیست شما به زودی خواهید مرد.

دو قورباغه این حرفها را نشنیده گرفتند و با تمام توانشان کوشیدند که از گودال بیرون بپرند. اما قورباغه های دیگر مدام می گفتند: که دست از تلاش بردارند چون نمی توانند از گودال خارج شوند و خیلی زود خواهند مرد. بالاخره یکی از دو قورباغه تسلیم گفته های دیگر قورباغه ها شد و دست از تلاش برداشت. سر انجام به داخل گودال پرت شد و مرد.

 اما قورباغه دیگر با تمام توان برای بیرون آمدن از گودال تلاش می کرد. هر چه بقیه قورباغه ها فریاد میزدند که تلاش بیشتر فایده ای ندارد او مصمم تر می شد تا اینکه بالاخره از گودال خارج شد. وقتی بیرون آمد. بقیه قورباغه ها از او پرسیدند: مگر تو حرفهای ما را نمی شنیدی؟

 معلوم شد که قورباغه ناشنواست. در واقع او در تمام مدت فکر می کرد که دیگران او را تشویق می کنند.


تاريخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391 | 7:39 | نويسنده : ss

5 مکان از عجیب ترین مکانهای دنیا!! +عکس

موزه تاریخی پزشکی موتر
جهان مملو از چیزهای عجییب و غریب است و چه کسی در حقیقت بهتر از ما قادر به دانستن آن می‌باشد؟ از فرقه غیر معمول  و سنتهای خاص و مختلف، حیوانات غیر عادی و ترسناک تا خلقت انسان های عجیب و شگفت انگیز، اینها یک لیست بی پایان از عجیب ترین چیزهای که در دورترین نقاط جهان پنهان باقی مانده می‌باشد. ما در اینجا شما را به یک سفر به پنج مکان از بدترین مکانهای دنیا می‌بریم که بی شک شما را شگفت زده وگاهی هم می‌ترساند.
تالاب ترانک در جزایر مایکرونیزیا
ارواح اسرار آمیز تالاب ترانک همیشه یکی از محبوترین جاذبه های گردشگری میان کاوشگران و غواصان بوده است. بخش زیادی از نیروهای نظامی ‌ارتش ژاپن اکنون در اعماق  آبهای این تالاب خوابیده اند. این هواپیما در سال 1944 سقوط کرد و به عمق آب فرو رفت. وقتی که در اعماق این آبها شنا می‌کنید به اشیاء، لاشه کشتی ها وا جساد به جا ماننده  برخورد می‌کنید. تقریبا به مدت 25 سال هیچکس بدلیل حدودا هزار بمب کشف نشده اجازه غواصی در این مکان را نداشت.
تالاب ترانک
موزه تاریخی پزشکی موتر در فیلادلفیا
موزه  پزشکی –پاتولوژی موتر که شامل تجهیزات قدیمی‌ پزشکی و نمایش اقلام زیست محیطی است، شهرت زیاد این موزه به خاطر اسکلت های ترسناک وا ستخوان آویزان شده از قفسه ها و طبقات، جمجمه افراد مشهور، جسد زنی که بدنش در جایی که دفن شده تبدیل به موم شده، دوقلوهای بهم چسبیده مشهور با یک کبد مشترک، قسمتهای از بدن افراد سرشناس و همه نوع چیزهای ترسناک و عجیب را در این موزه می‌توان یافت.
موزه تاریخی پزشکی موتر
مرداب مانچاک واقع در لوزیانا
مرداب مانچاک که بنام مرداب ارواح نیز شهرت دارد در لوزیانا واقع شده است. گفته می‌شود این مکان توسط ملکه ودوو زمانیکه او را در اوایل قرن20 به زندان انداختن نفرین شده است. نتیجه این کار ناپدید شدن سه دهکده بوسیله طوفانی شدید در سال 1915 بود. این مکان بوسیله کشتی های حامل توریست در حالی که روی مرداب شناورند و نور مشعل راهشان را روشن کرده و درختان کهن سرو و رشته های خزه که از درختان آویزانند آنجا را احاطه کرده است.
مرداب مانچاک
گورستان پاریسی در فرانسه
سردابی واقع  در پاریس که شهرت آن بخاطر زیر زمینی  که ظروف مخصوص نگهداری استخوان مردگان در آن است می‌باشد، استخوانها و اسکلتهای بسته بندی شده مانند اجناس داخل یک انبار در دو ضلع یک راهرو قرار گرفته اند. این مکان حدود 187 کیلومتر از بخش زیرین کل شهر را دربر گرفته است، همچنین  نوشته هایی به چشم می‌خورد که بطور کلی شامل تاریخ فرانسه می‌شود. هوای اینجا خشک است و به همین دلیل فساد و پوسیدگی در آن بسیار ناچیز است. این مکان توسط ماموران بازرسی پلیس برای مدتی به دلیل افسانه ها و شایعاتی از قبیل: گروه کثیری از مردگان و خون آشام ها بسته شد. اگرچه آنها بوسیله هیچ کسی دیده نشده اند.
گورستان پاریسی
چرنوویل در اوکراین
شهر متروک پرپیات در شمال اوکراین واقع شده است که در کیو ابلاست آن در سال 1970نیروگاه انرژی هسته ای چرنویل خانه های کارگران را درآنجا تاسیس کرد.حادثه چرنویل که بدترین حادثه اتمی‌غیر نظامی‌تاریخ جهان است در سال 1986رخ دادکه درآن موجب منفجر شدن راکتور شدکه این انفجار باعث انتشار مواد رادیو اکتیو در محیط وانفجار عظیم که باعث از بین رفتن راکتور شد.
وسایل و خانه های رها شده صدای جیر جیرلولاهای درهای باز آپارتمان ه اکه بوسیله باد به گوش می‌رسند همه شکل وحشت و مرده ای به شهر داده است.

عکس های تکان دهنده از مصرف مواد مخدر در یکی از پارک های تهران

عکس های تکان دهنده از مصرف مواد مخدر در یکی از پارک های تهران
مواد مخدر قاچاق است.در گذشته خرید و فروش آن در خفا انجام می گرفت اما چند سالی است ....
 
 
 
 








 
منبع:rajanews.com

تاريخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391 | 7:25 | نويسنده : ss

نکاتی راجع به آپاندیس

نکاتی راجع به آپاندیس
با این‌كه همه ساله بسیاری از افراد به علت التهاب آپاندیس یا ابتلا به آپاندیسیت تحت جراحی قرار می‌گیرند و به اصطلاح آپاندیس‌شان را در می‌آورند، پس آپاندیس به چه دردی می‌خورد؟
وظیفه اصلی آپاندیس كمك به هضم مواد غذایی گیاهی است و به همین علت این عضو در بدن موجودات گیاهخوار در مقایسه با دیگر موجودات بزرگ‌تر است.

از این رو بسیاری از زیست‌شناسان بر این باورند آپاندیس از بقایای موجودات گیاهخوار است. در حقیقت تصور می‌شود این اندام با گذشت زمان تحلیل رفته و كاركرد اصلی خود را از دست داده است.

اگرچه زمانی عضوی حیاتی برای بدن بوده، اما بتدریج اهمیت و نقش آن در متابولیسم بدن كمتر شده است.

آپاندیس یا روده كور زائده‌ای كوچك و انگشتی شكل است كه در قسمت ابتدای روده بزرگ و به عبارتی در محل تلاقی روده بزرگ و روده كوچك قرار گرفته است.

این زائده از یك انتها بسته است و انتهای دیگر آن به روده بزرگ ختم می‌شود. اگرچه ممكن است موادی كه از روده بزرگ عبور می‌كند وارد آپاندیس شود، اما برای موادی كه وارد آن می‌شود هیچ راه گریزی وجود ندارد.

آپاندیس دارای پوششی است كه موادی را ترشح می‌كند. مهم‌ترین علت ابتلا به آپاندیسیت، انسداد دهانه آپاندیس است. اگر به هر علتی نظیر به دام افتادن مواد عبوری از روده بزرگ در دهانه آپاندیس یا ابتلا به عفونت‌های میكروبی یا ویروسی دهانه آپاندیس مسدود شود، فشار داخل این زائده به علت تجمع مواد ترشحی از دیواره پوششی داخل آن افزایش می‌یابد و در نتیجه بتدریج آپاندیس ملتهب می‌شود.

التهاب این عضو، در خونرسانی به آن اختلال ایجاد می‌كند و در صورتی كه فرد پس از ظاهر شدن علائم اولیه بموقع تحت درمان قرار نگیرد، بافت آپاندیس مرده می‌شود و حتی ممكن است آپاندیس ناگهان تركیده و پیامدهای ناگواری را برای فرد همراه داشته باشد.

حدود شش درصد از افراد در طول زندگی به آپاندیسیت مبتلا می‌شوند و میزان شیوع آن در 10 تا 30 سالگی بیشتر است.

بررسی‌های انجام شده نشان داده است آپاندیس هیچ عملكرد شناخته شده‌ای در بدن ندارد اما باید توجه داشت این عضو كه محل استقرار شماری از سلول‌های لنفاوی است و پادتن‌هایی را در روده ترشح می‌كند، بخشی از سیستم ایمنی بدن را تشكیل می‌دهد.

 اگرچه در افرادی كه آپاندیس آنها برداشته شده است نیز هیچ عوارضی دیده نشده و بدن آنها بدون وجود آپاندیس نیز می‌تواند به كاركردهای حیاتی خود ادامه دهد.

 
منبع : Jamejamonline.ir
 

تاريخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391 | 7:21 | نويسنده : ss

فواید بی نظیری از سبزی خوردن

فواید بی نظیری از سبزی خوردن
سبزی‌هایی كه اشتهای افراد را برمی‌انگیخت و میل به خوردن غذا را دوچندان می‌كرد، اما حالا دیگر حضور این سمبل شادابی و طراوت سفره كمرنگ شده است.
 تا چندی پیش سبزی‌خوردن پای ثابت اكثر سفره‌های ایرانی بود. وقتی سفره پهن می‌شد اولین چیزی كه در مركز سفره خودنمایی می‌كرد، یك سبد پر از انواع سبزی‌های تازه به همراه پیازچه و تربچه‌نقلی​ قرمزرنگی بود كه همچون گل جلوه می‌كرد؛ سبزی‌هایی كه اشتهای افراد را برمی‌انگیخت و میل به خوردن غذا را دوچندان می‌كرد، اما حالا دیگر حضور این سمبل شادابی و طراوت سفره كمرنگ شده است.

انواع سس‌های سفید، قرمز، خردل، ترشی‌های مختلف و انواع چیپس‌ها و اسنك‌های سبزیجات جایگزین این جلوه طبیعت شده‌ است.

حال وضعیت به گونه‌ای شده است كه عده‌ای از خانم‌های جوان خواص تغذیه‌ای و درمانی سبزی‌ها را نمی‌دانند و حتی برخی از اقلام آن را نمی‌شناسند بنابراین بد نیست با برخی از انواع سبزی‌خوردن آشنا شده و به خواص تغذیه‌ای آن پی ببریم و این اطلاعات را به نسل بعد خود نیز انتقال دهیم.

تره؛ كاهنده فشار و كلسترول خون

این سبزی ساقه ندارد و از نظر خواص تغذیه‌ای شبیه به سیر و پیاز است، اما طعم و بوی ملایم‌تری دارد. تره 2 نوع دارد؛ برگ‌های یكی كوتاه و نازك بوده و اغلب در بهار و تابستان می‌روید، دیگری تره‌فرنگی است كه برگ‌های پهن، قوی و بلند داشته و پیاز آن مشخص است.

تره به دلیل پتاسیم بالایی كه دارد ادرارآور خوبی بوده و سموم را دفع و از فشار و كلسترول بد خون می‌كاهد. منیزیم آن از بروز سرطان روده و پروستات جلوگیری كرده و اگر به همراه غذا میل شود سوءهاضمه را درمان كرده، از سوزش معده كاسته و یبوست دائمی و بواسیر را بهبود می‌بخشد.

همچنین ناراحتی‌های طحال را برطرف كرده و برای نقرس و درد مفاصل مفید است، همچنین تمایلات جنسی را افزایش می‌دهد.

تره به دلیل مواد خشبی نفاخ است. بر این اساس هر چقدر ظریف‌تر و جوان‌تر باشد قابلیت هضم بهتری داشته و مواد مغذی آن بهتر جذب می‌شود.

تربچه با سلول‌های سرطانی می‌جنگد

این سبزی برگ‌های پهن و كرك‌دار داشته و دارای انواع ترب سفید، سیاه و قرمز است. ترب طبیعت گرم دارد و كمی نفاخ است. به دلیل دارا بودن مواد گوگرددار خاصیت ضدعفونی‌كنندگی فراوانی دارد، همچنین اشتهاآور خوبی است.

ویتامین C فراوان آن در رفع بیماری‌های دهان و پیوره موثر است و از پوسیدگی دندان‌ها می‌كاهد. این ویتامین در برگ تربچه چندین برابر بیشتر است و اگر به همراه غذا خورده شود، به جذب آهن كمك می‌كند.

براساس تحقیقات انجام‌شده، تربچه سلول‌های سرطانی بدن را از بین برده و در بهبود عوارض شیمی‌درمانی موثر است.

همچنین به دلیل دارا بودن ید برای بیماران مبتلا به گواتر مفید است و با تنظیم سوخت و ساز بدن، گردش خون را بهبود می‌بخشد و برای دفع سنگ كلیه و كیسه صفرا مفید است.

ریحان؛ آرامبخش و خواب‌آور

این سبزی بسیار معطر و خوشبوست. ضد یبوست، ضدتشنج، رفع‌كننده سردردهای عصبی (میگرن) و سرگیجه است و به دلیل تركیبات آرامبخش برای رفع بی‌خوابی‌های اضطرابی موثر بوده و مسكن خوبی به شمار می‌رود.

ریحان، شیر مادران شیرده را زیاد می‌كند و برای رفع التهاب كلیه مفید است. این سبزی نفاخ نیست و اسپاسم‌های معده را برطرف می‌كند.

شاهی؛ محرك فعالیت كلیه‌ها

این سبزی طبیعت معتدلی دارد. به دلیل دارا بودن ویتامین‌هایA و C جزء آنتی‌اكسیدان‌های قوی بوده و برای دفع رادیكال‌های مضر بدن مفید است. همچنین پایین‌آورنده قند خون بوده و لكه‌های قهوه‌ای و كك و مك ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید را رفع می‌كند.

براساس تحقیقاتی كه در دانشگاه پزشكی شهید بهشتی انجام شده است، شاهی چربی و كلسترول بد خون را كاهش می‌دهد و روغن‌های فرار آن برای مخاط تنفسی، آسم، برونشیت و سرفه‌های مزمن مفید است.

تركیبات موجود در این سبزی محرك فعالیت كلیه‌ها بوده و دافع سنگ كیسه صفرا، مثانه و كلیه است و فوق‌العاده برای دردهای مفصلی و نقرس مفید است.

جعفری؛ خون‌ساز و قاعده‌آور

این سبزی سرشار از ویتامین و املاح معدنی آهن، كلسیم و فسفر است. عادت ماهانه را تنظیم و خون را تصفیه می‌كند، همچنین روده‌ها را ضد عفونی می‌كند.

مصرف جعفری به دلیل دارا بودن آهن گیاهی در غذای روزانه افراد كم‌خون یا بچه‌هایی كه روند رشد ضعیفی دارند توصیه می‌شود.

این سبزی بادشكن خوبی است و درد و پیچش شكم را رفع می‌كند. جعفری بیماری‌های كبدی، تنگی نفس و علائم یائسگی زودرس را رفع كرده و جویدن آن به رفع بوی بد دهان و گازهای تخمیری معده كمك می‌كند.

ترخون؛ جانشین مناسب نمك

این سبزی عطر تندی دارد و كمی تلخ است. وجود چند برگ ترخون در سبزی سفره اشتها را تحریك و نفس را خوشبو می‌كند.

بوی تند آن موجب مهار رشد میكروب‌های پوست و كاهش بوی بد بدن می‌شود. ترخون به جهت اسانس تندی كه دارد جایگزین مناسب نمك بوده و مصرف آن به همراه غذا برای بیماران قلبی، افراد مبتلا به فشار خون یا اشخاصی كه رژیم غذایی بی‌نمك دارند توصیه می‌شود.

این سبزی اعصاب را تقویت كرده و به هضم غذاهای پرچرب كمك می‌كند و یك آرامبخش ملایم است. ترخون سم‌زدای خوبی است و موجب تسكین درد و رفع مشكلات قاعدگی از جمله تهوع و ضعف می‌شود. این سبزی قدرت دفاعی بدن را بالا برده و از شدت بیماری‌های ویروسی می‌كاهد.

گشنیز؛ كاهنده قند خون

این سبزی طبیعت سردی دارد و بوی خوشایندی ندارد. چینی‌ها این سبزی را جعفری چینی می‌نامند. گشنیز فشار و قند خون را كاهش داده، عطش و تهوع را رفع می‌كند و مسكن خوبی است. تقویت‌كننده قلب، مغز و معده است. ضد اسپاسم، معرق و محرك اشتهاست و بهترین داروی كبد و طحال است.

 این سبزی جوش‌های پوستی و دهانی ناشی از گرمی غذاها را رفع كرده و تمایلات جنسی را ملایم می‌كند. مقدار زیاد آن خواب را پریشان، عادت ماهیانه را نامنظم و مصرف‌كننده را دچار گیجی، بی‌حسی و خوابی عمیق می‌كند.

 
منبع : Jamejamonline.ir

تاريخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391 | 7:16 | نويسنده : ss

پدر یعنی ...

پدر یعنی ...
پدرها وانمود می كنند هدیه ای كه شما برای آنها تهیه کرده اید و بیش از همه دوست دارید، بهترین هدیه دنیاست و همواره لبخند بر لب دارند.
1 - تنها زمانی كه بزرگ شوید و از او دور شوید ( زمانی که با خانه پدری وداع كرده و به خانه خودتان می روید ) تنها در این زمان است كه پی به بزرگی وی خواهید برد  و بزرگی اش را كاملاً ارج خواهید گذارد . 

 
 2 - پدر شما هرگز بی صبری نمی كند ، شك نمی كند شكایت نمی كند و در عوض همواره امیدوار است ، كار می كند  و با خوشحالی منتظر می ماند.
 
 3 - پدرها وانمود می كنند هدیه ای كه شما برای آنها تهیه کرده اید و بیش از همه دوست دارید، بهترین هدیه دنیاست و همواره لبخند بر لب دارند. 
  
4 - هر چه بزرگتر می شوم به نظرم رنجهای پدرم بیشتر می شود . 
 
5 - پدر دوست دارم اوقاتم را متبرك به حضور شما گردانم .
6 - تاثیر حضور یك پدر بیشتر از صد مدیر مدرسه است . 
 
7 - واژه پدر نام دیگر عشق است . 
 
8 - برای گوشهای من هیچ موسیقی خوشایندتر از موسیقی واژه پدر نیست.
 
9 - به نظر من در دوران كودكی هیچ نیازی به اندازه نیاز به حمایت پدر قدرت اهمیت ندارد . 
  
 
10 - او نقشی به نام نقش پدری را اتخاذ كرد تا فرزندش  افسانه ای بی نهایت مهم به نام " حامی " داشته باشد. 
 
 

تاريخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391 | 7:9 | نويسنده : ss

ساخت یک خانه تمام هوشمند ایرانی

ساخت یک خانه تمام هوشمند ایرانی
گروهی از محققان مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی با استفاده از نرم افزار گوشی های هوشمند سیستمی را برای کنترل روشنایی، مصرف بهینه انرژی و کنترل تردد در منزل عرضه و بدین وسیله یک خانه هوشمند تمام عیار را اجرایی کردند.
مهر: گروهی از محققان مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی با استفاده از نرم افزار گوشی های هوشمند سیستمی را برای کنترل روشنایی، مصرف بهینه انرژی و کنترل تردد در منزل عرضه و بدین وسیله یک خانه هوشمند تمام عیار را اجرایی کردند.
میلاد ذوقی از محققان این پروژه تحقیقاتی در گفتگو با خبرنگار مهر، ساختمانهای هوشمند را سازه هایی معرفی کرد که کنترل و مدیریت آن به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و افزود: در این طرح سیستم یکپارچه ای را عرضه کردیم که قادر است کلیه وسایل و ابزار آلاتی که در منزل موجود است را توسط اینترنت و نرم افزارهای گوشی های همراه و تبلت هوشمند کنترل و مدیریت کند.
وی با اشاره به قابلیت های این سیستم یکپارچه، اضافه کرد: با استفاده از این نرم افزارها می توان روشنایی ها، هواسازها، فن کویل ها، سیستم های امنیتی ساختمانها و تاسیسات مکانیکی و برقی سازه ها را مدیریت و کنترل کرد.
ذوقی به بیان جزئیات این طرح پرداخت و خاطر نشان کرد: این سیستم هوشمند شدت روشنایی و طرز روشن شدن لامپها را کنترل می کند به گونه ای که قادر به کنترل هوشمند روشنایی محیطهایی که فردی در آن نیست و همچنین کریدورها و راهروها از طریق موبایل است.
وی با تاکید بر اینکه در این روش نیازی به کلید و پریز و یا سوئیچ خاصی نیست، اظهار داشت: علاوه بر این در این سیستم می توان تردد افراد، باز و یا بسته بودن درب وردی ساختمانها، پارکینگ، کنترل آسانسور و کنترل دوربین های مدار بسته و گرداندن آن را مدیریت کرد.
این محقق در این باره توضیح داد: برای این منظور با لمس کردن صفحه گوشی و یا تبلت هوشمند می توان تصاویر دریافتی دوربین های امنیتی را مشاهده کرد و از طریق اینترنت از محیط کار با آیفون درب ورودی ارتباط برقرار و رفت و آمد کودکان و یا افراد دیگر را کنترل کرد.
وی مصرف بهینه انرژی را از دیگر قابلیت های سیستم عرضه شده نام برد و یادآور شد: کاربر با استفاده از سنسورها و آپشن های سیستم می تواند میزان استفاده از سیستم های برقی و همچنین پرده های موتور دار برای کنترل نور خورشید در محوطه اتاق را کنترل کرد. به این ترتیب که در طول روز که رفت و آمدی در محیط مسکونی نیست می توان نسبت به خاموش کردن لامپها و روشنایی ها و خاموش کردن سیستم تهویه به صورت اتوماتیکی اقدام کرد.
محقق سیستم هوشمند خانه، اضافه کرد: این سیستم را می توان به صورت "سناریوی بیدار شدن از خواب" برنامه ریزی کرد به این ترتیب که راس ساعت تعیین شده سیستم گرمایشی و یا سرمایشی فعال شود. این امر سبب می شود که دمای اتاق بیش از اندازه سرد و یا گرم نشود.
ذوقی کنترل لوزم صوتی و تصویری را از دیگر مزایای این سیستم ذکر کرد و گفت: امروزه در هر خانه ای لوازم صوتی و تصویری متعدد چون رادیو، تلویزیون و پخش کننده های مختلف وجود دارد که هر کدام از این سیستم ها کنترل مخصوص به خود را دارند، در سیستم عرضه شده کلیه کنترل ها در گوشی یا تبلت هوشمند قرار داده شده است ضمن آنکه کنترل آیفن های صوتی و تصویری نیز از این طریق امکانپذیر است.
وی همچنین با تاکید بر اینکه با استفاده از این سیستم می توان لوازم الکتریکی مکانیکی داخل آشپزخانه را کنترل کرد، اظهار داشت: در آشپرخانه ها لوازمی چون ماکروویو، اجاق گاز، یخچال و هود وجود دارد که این دستگاهها بخش اعظمی از انرژی را مصرف می کنند. با استفاده از روش ارائه شده می توان در محیط کار به منظور گرم کردن غذا مایکروویو را روشن و یا خاموش کرد. علاوه بر این کنترل روشن و خاموش کردن چای ساز و قهوه جوش و همچنین قطع کردن اتوماتیک گاز و فر به همگام احساس نشتی در این سیستم پیش بینی شده است.
این محقق از کاربردی شدن این سیستم هوشمند خبر داد و افزود: پایلوت این طرح در دانشگاه شهید بهشتی اجرایی شده است.
 
منبع:mehrnews.com

تاريخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391 | 10:15 | نويسنده : ss

داستانک؛ دلقک

روزی مردی نزد پزشک روانشناس معروف شهر خود رفت. وقتی پزشک او را دید دلیل آمدنش را پرسید، مرد رو به پزشک کردو از غم های بزرگی که در دل داشت برای دکتر تعریف کرد.

مرد گفت: دلم از آدم ها گرفته از دروغگویی ها، از دورویی ها، از نامردی ها، از تنهایی، از خیلی ها از… مرد ادامه داد و گفت: از این زندگی خسته شده ام، از این دنیا بیزارم ولی نمی دانم چه باید کنم، نمی دانم غم هایم را پیش چه کسی مداوا کنم

پزشک به مرد گفت: من کسی را می شناسم که می تواند مشکل تورا حل نمایید. به فلان سیرک برو او دلقک معروف شهر است. کسی است که همه را شاد می کند، همه را می خنداند، مطمئنم اگر پیش او بروی مشکلت حل می شود. هیچ کسی با وجود او غمگین نخواهد بود.

مرد از پزشک تشکر کرد و در حالی که از مطب پزشک خارج می شد رو به پزشک کرد و گفت: مشکل اینجاست که آن دلقک خود منم...


 

تاريخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391 | 10:12 | نويسنده : ss
 
 
 
مردم از مصرف گوشت دام‌هایی که در غیر از کشتارگاه‌های دام ذبح شده‌اند و فاقد مهر سازمان دامپزشکی هستند جدا خودداری کنند.
 
 
 
خبرگزاری فارس: مدیر امور دام جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی گفت: مردم از مصرف گوشت دام‌هایی که در غیر از کشتارگاه‌های دام ذبح شده‌اند و فاقد مهر سازمان دامپزشکی هستند جدا خودداری کنند.
 
 سیدرضا ثقلینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با مصرف این گوشت‌ها ممکن است در صورت وجود آلودگی عامل آن از طریق گوشت به مصرف‌کننده منتقل شود.

وی افزود: نگهداری این گوشت‌ها به مدت 48 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد موجب از بین رفتن ویروس‌های منتقل‌کننده بیماری‌های مشترک دام و انسان می‌شود که ممکن است در گوشت وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر اثر نگهداری گوشت تازه به مدت 48 ساعت در یخچال پدیده جمود نعشی اتفاق می‌افتد، این پدیده باعث می‌شود گلیکوژن به اسیدلاکتیک تبدیل شود و PH گوشت کاهش پیدا کرده که در این PH اکثر ویروس‌های احتمالی بیماری‌زا از بین می‌روند.

ثقلینی با بیان اینکه لازم است افراد برای خرد کردن و تکه تکه کردن گوشت نیز از دستکش استفاده کنند تا از تماس احتمالی با ترشحات بیماری‌زا جلوگیری شود، ادامه داد: تب کریمه کنگو، نوعی بیماری ویروسی است که ممکن است از طریق گوشت آلوده به انسان منتقل شود؛ هرچند بیشترین راه انتقال این بیماری از طریق تماس افراد با دام آلوده هنگام ذبح عنوان شده است.

وی در راستای پیشگیری از بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو، به قصابان و سلاخان و کارکنان کشتارگاه‌ها هشدار داد و افزود: این افراد با رعایت کامل مسائل بهداشتی و توجه به هشدارها و توصیه‌های دامپزشکان و مسئولان فنی بهداشتی در کشتارگاه‌ها می‌توانند اقدام به ذبح و شقه کردن دام کنند و سلامت خود را تضمین کنند.

وی با بیان اینکه در کشتارگاه‌ها رعایت مسائل ایمنی استفاده از دستکش، روپوش، کلاه، عینک و ماسک الزامی است و باید در حین کار از خوردن، آشامیدن و سیگار کشیدن خودداری شود، ادامه داد: بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو با نام علمی سی.سی.اچ.اف (C.C.H.F) برای نخستین بار در منطقه اکراین و پس از آن در منطقه کنگو مشاهده شد و هم اکنون در سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا بومی شده است.

رئیس نظام دامپزشکی استان همچنین افزود: بیماری تب کریمه کنگو از طریق عدم رعایت مسائل بهداشتی و کشتار دام در غیر از کشتارگاه‌ها و اماکن غیرمجاز قابل انتقال است.

وی با بیان اینکه انواع موش، جوجه تیغی، سنجاب و خرگوش در طبیعت مخزن عامل ویروس تب کریمه کنگو هستند که کنه‌ها با گزش این حیوانات بیماری را به دام منتقل می‌کنند، اظهار کرد: علائم این بیماری در حیوانات با بروز تب همراه بوده و پس از یک هفته نیز برطرف می‌شود، اما اگر طی مدتی که بیماری در بدن دام وجود دارد مورد معاینه دامپزشک در قبل از کشتار در کشتارگاه قرار گیرد قابل شناسایی است ولی اگر حیوان در غیر از کشتارگاه ذبح شود شناسایی آن غیرممکن و خون و ترشحات آن می‌تواند باعث ابتلای انسان به بیماری تب کریمه کنگو شود.

ثقلینی با بیان اینکه پس از کشتار باید گوشت قرمز به مدت 48 ساعت در دمای بالای صفر درجه در پیش‌سردکن کشتارگاه‌ها نگهداری شود تا عوامل بیماری‌زا در اثر تغییرات PH از بین برود، گفت: طبق نظر پزشکان در صورت مراجعه به موقع بیمار مبتلا به بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو به پزشک امکان درمان دارویی برای انسان وجود دارد.

رئیس نظام دامپزشکی استان با بیان اینکه لازم است مردم گوشت قرمز مصرفی خود را از مراکز معتبر با مهر سازمان دامپزشکی خریداری کنند، ادامه داد: امیدوارم با توجه به اینکه تا این لحظه گزارشی از وجود این بیماری در آذربایجان شرقی گزارش نشده است بتوانیم این مرحله را نیز به سلامتی پشت سر گذاریم.      

تب کنگو از مشهد تا تهران/ احتمال افزایش موارد ابتلا در فصل گرما

موضوع تب کریمه کنگو به عنوان یکی از بیماریهای قابل انتقال از دام آلوده به انسان، این روزها از مشهد به تهران کشیده است. این در حالی است که مسئولان وزارت بهداشت، مشاهده مواردی از ابتلا به این بیماری در پایتخت را به شدت تکذیب می کنند.

به دنبال مشاهده مواردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در شرق کشور، برخی شهروندان در این ایام نسبت به مصرف گوشت قرمز اندکی حساس شده اند به طوریکه سعی می کنند با وسواس و دلهره ، غذایی تهیه کنند که گوشت قرمز در آن استفاده می شود. البته مسئولان وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی بر این نکته تاکید دارند که این بیماری فقط از طریق دامهایی که غیربهداشتی ذبح می شوند، قابل انتقال است و دامهایی که مهر و تایید دامپزشکی را دارند، هیچ مشکلی برای مصرف ندارند.

تب کنگو چیست

تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی است که به شدت واگیردار است. این بیماری از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح حیوان و تماس با امعاء و احشاء حیوان آلوده در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی به انسان منتقل می‌شود.

بروز علائم شبیه سرماخوردگی و استخوان درد در مراحل اولیه و تب همراه با خونریزی در مراحل بعدی از نشانه های این بیماری است و کادر درمانی و افرادی که با این دسته از بیماران مواجه می شوند باید سریعا مراتب را به مراکز بهداشتی درمانی اطلاع دهند.

تکذیب تب کنگو در تهران

دکتر محمد زینلی کارشناس مسئول بیماریهای مشترک مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت اظهارداشت: شرایط بیماری تب کریمه کنگو در کشور مثل سالهای گذشته است و هیچ نگرانی از بابت این بیماری وجود ندارد.

وی، میزان مرگ و میر ناشی از تب کریمه کنگو را بین 30 تا 50 درصد عنوان کرد و افزود: موارد منجر به فوت در کشورمان کمتر از 17 درصد بوده که نشان می دهد وضعیت خوبی در کنترل بیماری داریم.

زینلی در ارتباط با اینکه گفته می شود تب کریمه کنگو در تهران نیز مشاهده شده است، گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد.

کارشناس مسئول بیماریهای مشترک مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، با اعلام اینکه تاکنون 17 نفر در کشور به تب کریمه کنگو مبتلا شده اند، افزود: تاکنون 4 مورد فوتی بر اثر ابتلا به این بیماری داشته ایم که یک پزشک و قصاب در بین آنها دیده می شود.

وی با عنوان این مطلب که تب کریمه کنگو در ابتدا هیچ علامتی ندارد، گفت: بیمار ممکن است در مرحله دوم بیماری به پزشک مراجعه کند که بیماری شدید باشد و نتوان برای او کارهای درمانی انجام داد.

گرمای هوا و افزایش موارد ابتلا

از سوی دیگر، دکتر آراسب دباغ مقدم رئیس کمیته بهداشت مواد غذایی جامعه دامپزشکان نیز در ارتباط با میزان شیوع تب کریمه کنگو در ماههای پیش رو، به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اینکه بیماری از طریق کنه ها منتقل می شود، فعالیت کنه ها با گرمتر شدن هوا بیشتر شده و در نتیجه احتمال می رود موارد ابتلا به بیماری افزایش یابد.

وی با تاکید سم پاشی دامها به منظور جلوگیری از انتقال بیماریهای مشترک دام و انسان، تصریح کرد: به نظر می رسد با توجه به مشکلاتی که در تامین هزینه های سم پاشی وجود دارد، با مشکل مواجه شویم.

دباغ مقدم همچنین از قیمت گوشت قرمز در ایران در مقایسه با همسایه های شرقی به عنوان عامل و انگیزه ای برای قاچاق دام به کشور نام برد و افزود: گران بودن گوشت قرمز در کشور باعث می شود دامهای قاچاق را از مرزهای شرقی وارد ایران کنند و در نقاط پرجمعیت که تقاضا برای مصرف گوشت بالاست، توزیع شود.

تاريخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391 | 10:11 | نويسنده : ss
 
 
 
خروپف کردن در خواب خطر سکته مغزی را بالا می برد و به دلیل اختلال تنفسی و در نتیجه عدم اکسیژن رسانی کافی به مغز فرد را در معرض خطر سکته مغزی قرار می دهد.

1- تا می توانید به پهلو بخوابید چراکه تا وقتی به پشت خوابیده اید کام نرم یا زبانتان به عقب رفته و مقاومت راه های تنفسی را افزایش می دهد. این امر سبب ایجاد صدای خروپف می شود و یا آن را تشدید می کند.
2- وزن خود را کم کنید چراکه افراد چاق به سبب داشتن میزان چربی بیشتر در گردن، فشار بیشتری را در مجرای تنفسی خود تحمل می کنند و در نتیجه بیشتر خروپف می کنند.

3- اگر آلرژی دارید حتما آن را درمان کنید چراکه تنفس از راه دهان به جای بینی سبب ایجاد خروپف می شود. برای درمان آلرژی می توانید از آنتی هیستامین ها استفاده کنید.

4- سیگار نکشید چون سیگار بیشترین آسیب را به مجاری تنفسی فرد وارد می سازد.

5- زیر سر خود را بلند بگذارید تا مجاری تنفسی شما به طور کامل باز بماند.


 

6- اگر سینوزیت مزمن دارید حتما آن را درمان کنید چون ترشحات پشت بینی سبب مسدودشدن راه های تنفسی شما می شود.

7- از بخور استفاده کنید چراکه هنگام استفاده از بخور به واسطه تنفس بخار میزان انباشتگی بینی کم می شود و انسداد راه های تنفسی برطرف می گردد. همچنین داخل کردن بخار آب گرم در بینی و تنفس مستقیم بخار برای بیرون آوردن خلط هایی که باعث انباشتگی و مسدودشدن راه های تنفسی شده اند موثر است (استفاده از حمام آب گرم قبل از خواب و یا انداختن یک حوله روی سر و گرفتن صورت روی یک کاسه آب داغ).

8- از مصرف قرص های آرام بخش و الکل قبل از خواب برای درمان خروپف جدا خودداری کنید چراکه هر دو مورد، ماهیچه های مجاری تنفسی را از تحرک بازمی دارد و با شل کردن آنها در هنگام عبور هوا، تولید صدا می کنند.

در پایان توجه به این نکته لازم است که چنانچه خروپف در دوران بارداری اتفاق بیفتد یک زنگ خطر محسوب می شود و حتما باید به پزشک زنان اطلاع داده شود چراکه عارضه خروپف در دوران بارداری، جنین را در معرض خطر کمبود اکسیژن قرار می دهد و پیش آگهی بارداری را تحت تاثیر خود قرار می دهد. همچنین بنا بر آخرین مقالات علمی دنیا خروپف کردن در خواب خطر سکته مغزی را بالا می برد و به دلیل اختلال تنفسی و در نتیجه عدم اکسیژن رسانی کافی به مغز فرد را در معرض خطر سکته مغزی قرار می دهد.

آخرین آمارها بیانگر این مطلب است که چهل درصد از بیماران مبتلا به سکته مغزی در خواب خروپف می کرده اند. در ایران نیز هم اکنون برای درمان خروپف کلینیکی راه اندازی شده است که به برطرف شدن مشکل این بیماران کمک شایانی می کند. بهتر است شما هم قبل از طلاق به راهکارهای دیگری فکر کنید.
 

تاريخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391 | 10:7 | نويسنده : ss

زن و شوهری که در همه چیز شریک هستند!

در یک شب سرد زمستانی یک زوج وارد رستوران بزرگی شدند. آنها در میان زوجهای جوانی که در آنجا حضور داشتند بسیار جلب توجه می‌کردند.


بسیاری از آنان، زوج سالخورده را تحسین می‌کردند و به راحتی می‌شد

فکرشان را از نگاهشان خواند:

نگاه کنید، این دو نفر عمری است که در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند

و چقدر در کنار هم خوشبختند.

پیرمرد برای سفارش غذا به طرف صندوق رفت.

غذا سفارش داد ، پولش را پرداخت و غذا آماده شد.

با سینی به طرف میزی که همسرش پشت آن نشسته بود رفت

و رو به رویش نشست.

یک ساندویچ همبرگر، یک بشقاب سیب زمینی خلال شده و یک نوشابه در سینی بود.

پیرمرد همبرگر را از لای کاغذ در آورد و آن را با دقت به دو تکه ی مساوی تقسیم کرد.

سپس سیب زمینی ها را به دقت شمرد و تقسیم کرد.

پیرمرد کمی‌نوشابه خورد و همسرش نیز از همان لیوان کمی‌نوشید. همین که

پیرمرد به ساندویچ خود گاز می‌زد مشتریان دیگر با ناراحتی به آنها نگاه می‌کردند و این

بار به این فکر می‌کردند که آن زوج پیــر احتمالا آن قدر فقیــر هستند که نمی‌توانند دو

ساندویچ سفــارش بدهند.

پیرمرد شروع کرد به خوردن سیب زمینی‌هایش.

 

مرد جوانی از جای خود بر خاست و به طرف میز زوج پیر آمد و به پیر مرد پیشنهاد کرد تا

برایشان یک ساندویچ و نوشابه بگیرد. اما پیر مرد قبول نکرد و گفت : همه چیز رو به

راه است، ما عادت داریم در همه چیز شریک باشیم.

مردم کم کم متوجه شدند در تمام مدتی که پیرمرد غذایش را می‌خورد، پیرزن او را نگاه

می‌کند و لب به غذایش نمی‌زند.

بار دیگر همان جوان به طرف میز رفت و از آنها خواهش کرد که اجازه بدهند یک ساندویچ

دیگر برایشان سفارش بدهد و این دفعه پیر زن توضیح داد:

ماعادت داریم در همه چیز با هم شریک باشیم.

همین که پیرمرد غذایش را تمام کرد، مرد جوان طاقت نیاورد و

باز به طرف میز آن دو آمد و گفت: می‌توانم سوالی از شما بپرسم خانم؟

-پیرزن جواب داد: بفرمایید

چرا شما چیزی نمی‌خورید ؟ شما که گفتید در همه چیز با هم شریک هستید.

منتظر چی هستید؟

-پیرزن جواب داد: منتظر دندانهــــــا!!

تاريخ : چهار شنبه 10 خرداد 1391 | 10:3 | نويسنده : ss
 
 
 
سايت «تريپ ادوايزر» در گزارشي به معرفي پنج مقصد گردشگري در پنج كشور جهان پرداخته كه طي سال‌هاي اخير بيشترين آمار خودكشي به‌ويژه خودكشي گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.
 
 
 
خبرگزاری ایسنا: سايت «تريپ ادوايزر» در گزارشي به معرفي پنج مقصد گردشگري در پنج كشور جهان پرداخته كه طي سال‌هاي اخير بيشترين آمار خودكشي به‌ويژه خودكشي گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.


 

** «برج ايفل» ـ فرانسه

«برج ايفل» در شهر پاريس، پايتخت فرانسه، تا سال 1929 ميلادي مرتفع‌ترين ساختمان جهان بود و در حال حاضر در كنار موزه‌ي لوور و كاخ ورساي، يكي از سه جاذبه اصلي پايتخت فرانسه به شمار مي‌رود. برج ايفل توسط معماري به نام «گوستاو ايفل» در سال 1889 ميلادي به عنوان هسته‌ي مركزي نمايشگاه بين‌المللي پاريس ساخته شد.

 اين برج تا 10 سال پس از ساخت بدون آسانسور بود و بازديد‌كنندگان مجبور بودند براي ديدن منظره‌ي شهر پاريس از هزاران پله بالا بروند تا اين‌كه در سال 1899 ميلادي برج ايفل به آسانسور مجهز شد. برج ايفل در سال‌هاي بعدي به ميله‌هاي حفاظتي به منظور جلوگيري از اقدام به خودكشي بازديد‌كنندگان مجهز شد، هرچند تا به حال نزديك به 500 نفر با پرتاب كردن خود از اين برج اقدام به خودكشي كرده‌اند.



 

** «پل گلدن‌گیت»ـ آمريكا

«پل گلدن‌گیت» روي تنگه‌ای در شمال آمریکا که خلیج سانفرانسیسکو را به اقیانوس آرام متصل می‌کند، در سال 1937 ساخته شد و تا سال ۱۹۶۴ با طول 2737 متر، طولانی‌ترین پل معلق دنیا به حساب می‌آمد. اين پل جاذبه‌ي نخست گردشگري شهر سانفرانسيسكو و يكي از جاذبه‌هاي گردشگري كشور آمريكا است، اما طي سال‌هاي اخير حدود 300 گردشگر با پرت‌ كردن خود از اين پل و يا دو برج آن، اقدام به خودكشي كرده‌اند. اين در حاليست كه در زمان ساخت اين پل كه چهار سال به طول انجاميد، 30 نفر به دليل وزش بادهاي شديد از پل سقوط كرده و جان باختند.


 

** «آبشار نياگارا» ـ مرز آمريكا و كانادا

«آبشار نياگارا» در مرز دو كشور آمريكا و كانادا كه در ماه‌هاي اخير با نورپردازي زيبا، رشد چشمگير گردشگران را به همراه داشته است، ترکيبي از دو آبشار بسيار بزرگ و يک آبشار کوچک است که بر روي رودخانه‌ي نياگارا واقع شده‌اند.

از لحاظ موقعيت جغرافيايي آبشار نياگارا در مرز ايالت نيويورک در كشور آمريکا و در جنوب استان اونتاريوي كانادا قرار دارد و تاكنون حدود 400 نفر با پرت‌كردن خود از اين آبشار، خودكشي كرده‌اند. هرچند كه تعدادي از آنها زنده مانده‌اند.



 

** پارك ملي «گرند كنيون» ـ آمريكا

«پارك ملي گرند كنيون» در ايالت آريزوناي آمريكا، یک دره‌ي رنگارنگ بریده شده توسط رودخانه‌ي کلرادو واقع در ایالت آریزونا است كه از آن به عنوان یکی از تماشایی‌ترین نمونه‌های فرسایش طبیعی در جهان نام برده مي‌شود. از سال‌ها قبل با راه‌اندازي يك سازه‌ به شكل نعل اسب بر روي بخشي از اين دره با كف شيشه‌اي، بازديدكنندگان اين دره زيبا كه بيشتر آنها گردشگر هستند، رشد چشمگيري يافته كه در اين ميان حدود 200 تن با پرت‌كردن خود به عمق دره اقدام به خودكشي كرده‌اند.


 

** آبشار ويكتوريا ـ مرز زيمبابوه و زامبيا

«آبشار ويكتوريا» در مرز دو كشور زيمبابوه و زامبيا كه در سال‌هاي اخير به واسطه‌ي استقرار آرامش در زيمبابوه و زامبيا و برگزاري جام‌جهاني فوتبال در آفريقاي‌جنوبي گردشگرانش رشد چشمگيري داشته‌اند، با 1700 متر عرض، بزرگ‌ترين آبشار جهان به شمار مي‌رود.

اين آبشار سال‌هاست جاذبه‌‌ اصلي گردشگري زيمبابوه و زامبيا محسوب شده و گردشگران مي‌توانند با استفاده از چندين فروند هليكوپتر، آبشار ويكتوريا را از نزديك مشاهده كرده و يا از پارك ملي زامبزي با مساحت 56 هزار هكتار كه صدها گونه‌ي جانوري و گياهي را در خود جاي داده ديدن كنند. اين در حاليست كه تاكنون حدود 150 نفر با پرت كردن خود از اين آبشار خودكشي كرده‌اند.
 
 

تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391 | 7:32 | نويسنده : ss


























 


تاريخ : دو شنبه 8 خرداد 1391 | 7:29 | نويسنده : ss

عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد...

امسال در سالگرد شهادت پیشوای دهم شیعیان جهان، امام بر حق، حضرت الهادی النقی علیه السلام، ایران اسلامی به همراه شیعیان سایر کشورها کاری کردند کارستان. عطر یاد آن امام چنان در کوی و برزن پیچید که کسی نمونه ای برای آن به یاد ندارد.

هر کس با هر توانی که داشت به میدان آمد و چون با اخلاص قدم در این معرکه نهاده بودند خدا هم کاری کرد که همگان در این معرکه حماسه ساز شدند.

اقدام سخیف و سفیهانه یک عنصر معلوم الحال گرچه تلخ بود و قلب دینداران و دلباختگان حضرت نقی علیه السلام، امام  پاکی ها را زخمی کرد؛ اما آنچه که این خراش را التیام بخشید شکوه ارداتی بود که امسال عاشقان حضرتش به آستانش ورزیدند.

محکومیتهای گسترده

محکومیت آن بی ادبی در سطحی گسترده و فراگیر، یکپارچه ‌ترین اقدامی بود که انجام شد. اقدامی که همبستگی ما در دفاع از ارزشهای عزیزتر از جان را به رخ دشمن کشید.

این حجم گسترده از محکومیتها در برابر آن هتاکی پیام دیگری هم داشت؛ پیامی که امیدواریم شیاطین عالم شنیده باشند و زین پس مراقب کج رفتاری‌های خود با ما باشند و آن اینکه: ما تربیت یافتگان مکتب عاشورا همیشه بیدار و لبیک گویان به ندای امام خود و آماده باش در دفاع و حمایت از امامان عزیز و ارزشهای خود هستیم.

قدری تحمل کن که در پایان هر پاراگراف تاریخی که در آن شاهد زورآزمایی حق و باطل هستیم در نهایت حق و حق مداران پیروزند و باطل و باطل گرایان نیست و نابود شده و از حیثیت ساقط می‌شوند

اقامه عزا

بر همگان عیان شد عزایی که امسال برای امام هادی علیه السلام اقامه شد در سالهای گذشته بی نظیر بود و به جرات می توان گفت که مراسمهای امسال هم از نظر تعداد و هم از نظر فراگیری قابل قیاس با گذشته نبود که به این رشد چشمگیر، کیفیت بالاتر امسال را هم باید اضافه کرد.

عزاداری

 

 

از اقدامات شایسته و درخور تحسین امسال، قرائت همگانی زیارت جامعه کبیره در مساجد سراسر کشور بود که در شب شهادت امام هادی علیه السلام برگزار شد.

در فضای مجازی  

از دیگر عرصه هایی که سربازان امام هادی علیه السلام از آن غفلت نکرده و وارد شدند و در آن معرکه هم معرکه داری کردند فضای مجازی بود.

پایگاه اطلاع رسانی هادی نت

از زیباترین کارهای انجام شده در این زمینه، راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی هادی نت بود. این سایت که «شبکه محبان اهل بیت علیهم السلام» نام دارد پل ارتباطی میان میلیونها دوستار امام هادی علیه السلام و سایر حضرات معصومین علیهم السلام است که با یک بار سر زدن به آن، جذب فضای دلنشینش خواهید شد.

سایت

 

 

دهه بزرگداشت در فضای مجازی

جمعی از وبلاگ‌نویسان، كاربران شبكه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری از روز 22 فروردین‌ماه با پیام حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیرضا پناهیان «دهه بزرگداشت امام علی النقی علیه السلام در فضای مجازی» را به منظور نشر معارف اهل بیت علیهم السلام در فضای مجازی آغاز كردند.

این جمع قرار گذاشتند در بازه زمانی 22 تا 31 فروردین‌ماه در توان خود به تولید محتوا پیرامون شخصیت امام دهم شیعیان در فضای مجازی بپردازند.

 

در داستان اخیر هم دشمنان اهل بیت علیهم السلام با هدف قرار دادن امام هادی علیه السلام خواستند تا به زعم خود ارزش آن امام پاکی ها را پایین بیاورند که دیدیم نتیجه عکس آن شد که فکر می کردند. «نقی» را محور کار قرار دادند، تا نورش را خاموش کنند؛ اما همه جا پر از نقی و پاکی شد و نور آن امام طهارت همه جا را شدیدتر از گذشته پر کرد؛ عطر یادش ما را به هوش آورد و خلاصه بیش از گذشته به او دل دادیم و دلداده اش شدیم

رزمایش بزرگ سایبری

قرارگاه سایبری عاشورا، دومین رزمایش بزرگ سایبری خود را با موضوع پاسداشت مقام امام نقی علیه السلام در فضای مجازی برگزار کرد. این رزمایش بزرگ که از سی اردیبهشت آغاز و تا پنج خرداد سال جاری ادامه داشت هدفش تکریم مقام والای امام هادی علیه السلام و مقابله با موج توهین به ائمه اطهار به خصوص امام هادی علیه السلام توسط عده ای افراد ضد دین در داخل و خارج از کشور برگزار شد.

در عرصه فرهنگی و هنری

بعد از ظهر روز جمعه (سالروز شهادت امام هادی علیه السلام) با همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و با حضور گسترده مردم، ویژه برنامه شهادت امام هادی علیه السلام با عنوان «سلسله موی دوست» در تالار وزارت كشور برگزار شد.

کنفرانس

 

 

در این مراسم و در حضور جمعی از هنرمندان و اقشار مختلف مردم، برنامه‌های متنوعی همچون سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی، اجرای برنامه توسط محمد اصفهانی در سوگ امام هادی علیه السلام، قرائت فرازهایی از زیارت جامعه كبیره و مسابقه فرهنگی برگزار شد.

در این سوگواره، حلقه «هنرمندان ارادتمند حضرت امام هادی علیه السلام» با هدف ابراز ارادت هنرمندان به آن حضرت تشکیل شد.

این اخبار و خبرهای فراوانی از این دست ما را به یاد این فراز از نامه امام امیرالمومنین علیه السلام می اندازد که در جواب معاویه نوشت:

«قُلْتَ إِنِّی كُنْتُ أُقَادُ كَمَا یُقَادُ الْجَمَلُ الْمَخْشُوشُ حَتَّى أُبَایِعَ»؛ گفتى كه مرا مثل شتر مهار زده، كشیدند و بردند تا بیعت كنم.

«وَ لَعَمْرُ اللَّهِ لَقَدْ أَرَدْتَ أَنْ تَذُمَّ فَمَدَحْتَ وَ أَنْ تَفْضَحَ فَافْتَضَحْتَ»؛ به خدا قسم، خواستى سرزنش كنى، تعریف و تمجید كردى و خواستى رسوا كنى خود رسوا شدى.

این حجم گسترده از محکومیتها در برابر آن هتاکی پیام دیگری هم داشت؛ پیامی که امیدواریم شیاطین عالم شنیده باشند و زین پس مراقب کج رفتاری‌های خود با ما باشند و آن اینکه: ما تربیت یافتگان مکتب عاشورا همیشه بیدار و لبیک گویان به ندای امام خود و آماده باش در دفاع و حمایت از امامان عزیز و ارزشهای خود هستیم

در داستان اخیر هم دشمنان اهل بیت علیهم السلام با هدف قرار دادن امام هادی علیه السلام خواستند تا به زعم خود ارزش آن امام پاکی ها را پایین بیاورند که دیدیم نتیجه عکس آن شد که فکر می کردند. «نقی» را محور کار قرار دادند، تا نورش را خاموش کنند؛ اما همه جا پر از نقی و پاکی شد و نور آن امام طهارت همه جا را شدیدتر از گذشته پر کرد؛ عطر یادش ما را به هوش آورد و خلاصه بیش از گذشته به او دل دادیم و دلداده اش شدیم.

در طرف دیگر، خواستند مفتضح کنند، خود مفتضح شدند و این جای تعجب ندارد چرا که بر همه عیان است دشمن نقی و طهارت؛ ناپاکی و پلیدی است.

بعد امیرالمومنین علیه السلام فرمود:

«وَ مَا عَلَى الْمُسْلِمِ مِنْ غَضَاضَةٍ فِی أَنْ یَكُونَ مَظْلُوماً مَا لَمْ یَكُنْ شَاكّاً فِی دِینِهِ وَ لَا مُرْتَاباً بِیَقِینِهِ»؛ تا مادامى كه مسلمان، شك در دینش و تردید در یقینش نداشته باشد مظلوم بودن برایش خوارى و عیب به حساب نمى‏آید.[1]

به نظر معنای این سخن امام علیه السلام با توجه به مطلب قبلی که فرمودند، این باشد که:

عیب و خواری از آن کسی است که اهل دین و ایمان نباشد و الّا اگر کسی اهل دین و ایمان بود و در آن محکم و استوار گام برمی داشت از خطر خواری در امان است و کسی نمی تواند او را ذلیل و عیب دار نشان دهد چرا که مومن عزیز است به نور ایمان.

قرآن کریم با صراحت تمام می فرماید: مومنین عزیزند: «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُۆْمِنینَ؛ عزت و اقتدار براى خدا و پیامبر او و مۆمنان است‏.»[2]

الحمدلله که بار دیگر نتیجه یک عمل به ظاهر ضد فرهنگی و اعتقادی علیه شیعه و مقدسات او؛ نتیجه ای عکس بر علیه طراحان و مجریان آن داشت. و این تحقق همان وعده الهی است که در قرآن کریم فرمود: «فَاصْبِرْ إِنَّ الْعاقِبَةَ لِلْمُتَّقین‏»[3] قدری تحمل کن که در پایان هر پاراگراف تاریخی که در آن شاهد زورآزمایی حق و باطل هستیم در نهایت حق و حق مداران پیروزند و باطل و باطل گرایان نیست و نابود شده و از حیثیت ساقط می‌شوند.م:تبیان


تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1391 | 7:18 | نويسنده : ss

این‌ها را بخورید تا سوی چشمانتان زیاد شود

این‌ها را بخورید تا سوی چشمانتان زیاد شود

در این مقاله مواد غذایی مفیدی را معرفی می‌کنیم که بینایی را تقویت و از ابتلا به بیماری‌هایی مثل «آب مروارید» و «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» پیشگیری می‌کنند. توصیه های غذایی ما را جدی بگیرید!

اسفناج

نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال 2007 انجام شد نشان می‌دهد مصرف مرتب اسفناج برای حفظ سلامت چشم‌ها مفید بوده و آن‌ها را از هر نوع بیماری مصون می‌دارد.

دو رنگدانه ی موجود در شبکیه‌ی چشم به نام‌های لوتئین و زآگزانتین وظیفه دارند که از چشم در برابر اشعه های ماورای بنفش حفاظت کنند. اما باید بدانید که بدن ما نمی‌تواند این دو رنگدانه را سنتز کند و باید از طریق مواد غذایی تأمین شوند.

متأسفانه با گذشت زمان و کهولت سن قدرت این محافظت کم می‌شود و امکان ابتلا به «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» بالا می‌رود. باید بدانید که مصرف مواد غذایی سرشار از این رنگدانه ها از کاهش قدرت بینایی پیشگیری می‌کند. اسفناج یکی از مهم‌ترین منابع سرشار از این رنگدانه هاست. بنابراین توصیه می‌کنیم یک بار در هفته اسفناج به صورت پخته و یا در سالادهایتان میل کنید.

ماهی‌های چرب

بر اساس نتایج پژوهش‌های استرالیایی، امگا 3 ها که در ماهی‌های چرب و همچنین در گردو، روغن کلزا و غیره وجود دارند احتمال ابتلا به بیماری «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» را به میزان 38 درصد کاهش می‌دهند. می‌پرسید چرا؟ به خاطر اینکه اسیدهای چرب امگا 3 سازنده‌ی اصلی غشاهای سلولی و سلول‌های عصبی شبکیه‌ی چشم محسوب می‌شوند و مصرف مداوم این ماهی‌ها از شبکیه محافظت می‌کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم در هفته دو تا سه وعده ماهی‌های چرب میل کنید.

توجه داشته باشید داشتن یک تغذیه‌ی سرشار از امگا 6 ها مثل مصرف برخی از غلات، گوشت قرمز و غیره و چربی‌های ترانس مثل بیسکوییت ها و سایر محصولات صنعتی تأثیر کاملاً عکسی بر جای خواهد گذاشت.

مرکبات

مرکبات حاوی میزان قابل توجهی ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها می‌باشند. ویتامین C، قرنیه و جلیدیه(عدسی) را از تاری دید ناشی از آب مروارید حفظ می‌کنند.

آب مروارید نوعی بیماری چشمی است که بعد از 65 سالگی شیوع می‌یابد و از هر 5 نفر بیش از یک نفر را مبتلا می‌کند. ضعف بینایی و اختلال دید در نور شدید از مشخصات این بیماری محسوب می‌شود.

ویتامین C یک محافظ مطمئن و بسیار قوی در برابر اکسیداسیون به حساب می‌آید که جلیدیه و قرنیه‌ی چشم را از آسیب رادیکال‌های آزاد مصون می‌دارد. بنابراین 2 تا 3 بار در هفته آب میوه (پرتقال، نارنگی) میل کنید.

هویج

بدون شک شما نیز بارها جمله‌ی معروف «هویج برای چشم مفید است» را شنیده‌اید. کاملاً درست است. چون هویج سرشار از بتاکاروتن است و این آنتی اکسیدان سازنده‌ی ویتامین A محسوب می‌شود که با مراقبت از سلول‌های شبکیه‌ی نقش مهمی در حفظ سلامت چشم‌ها ایفا می‌کند. کمبود ویتامین A ممکن است باعث کاهش قدرت بینایی، خشکی چشم و غیره شود. از این گذشته آب مروارید و بیماری «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» نیز از پیامدهای کمبود ویتامین A می‌باشند.

برای پیشگیری از این قبیل مشکلات هفته ایی دو الی سه مرتبه هویج میل کنید. بهتر است هویج را با اندکی روغن پخته مصرف کنید. زیرا در این صورت آنتی اکسیدان‌های آن بهتر جذب بدن می‌شوند.

جگر گوساله

جگر گوساله به دلیل دارا بودن میزان زیادی ویتامین A برای تقویت چشم‌ها مفید است.

ویتامین A از سلول‌های شبکیه‌ی چشم محافظت می‌کند و همان طور که گفتیم کمبود آن می‌تواند به کاهش قدرت بینایی، خشکی چشم، آب مروارید و بیماری «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» منجر شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که یک بار در هفته جگر میل کنید.

 مورد صحرایی

در مورد مورد صحرایی حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد. مثلاً شایع است که در جنگ جهانی دوم خلبانان «رویال ایر فرانس» متوجه شدند که مورد صحرایی باعث تقویت دید شبانه‌ی آن‌ها می‌شود.

مطالعات محققان فرانسوی نشان می‌دهد که مواد اصلی تشکیل دهنده‌ی این میوه با کمک ویتامین C فراوان موجود در آن باعث تقویت قوه‌ی بینایی و رفع خستگی چشم می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم هر وقت توانستید از این میوه‌ی مفید نیز مصرف کنید.

تخم مرغ

نتایج یک پژوهش آمریکایی که در سال 2006 انجام شده نشان می‌دهد مصرف مرتب تخم مرغ از ابتلا به بیماری «دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری» پیشگیری می‌کند.

زرده‌ی تخم مرغ در مقایسه با سبزیجاتی مثل اسفناج حاوی میزان کمتری ویتامین A و رنگدانه های لوتئین و زآگزانتین می‌باشد اما با این وجود، آنتی اکسیدان‌های موجود در زرده‌ی تخم مرغ بهتر و بیشتر از آنتی اکسیدان‌های موجود در سبزیجات جذب بدن می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود 2 الی 3 مرتبه در هفته تخم مرغ میل کنید. البته تخم مرغ مرغ‌هایی که در هوای آزاد پرورش می‌یابند مقوی‌تر و حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری هستند. توجه داشته باشید که اگر در مصرف تخم مرغ زیاده‌روی نکنید کلسترول موجود در آن تأثیری در افزایش میزان کلسترول نخواهد داشت.
 
منبع : Salamatnews.com
 

تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1391 | 7:14 | نويسنده : ss

افراد چاق و بیمار شیر كم چرب مصرف كنند

افراد چاق و بیمار شیر كم چرب مصرف كنند

'پریسا ترابی'  افزود: مصرف یك لیوان شیر (240 میلی لیتر) در صورت پرچرب بودن 150 كیلوكالری، در صورت داشتن چربی معمولی 120 كیلو كالری و در صورت كم چرب بودن 102 كیلو كالری تولید خواهد كرد.

ترابی اضافه كرد: امروزه شیر با نسبت درصدهای متفاوت چربی در بازار موجود است اما مقدار چربی شیر استاندارد یا معمولی در ایران 5/2 درصد است.این متخصص تغذیه با بیان اینكه شیر كم چرب حدود یك درصد و شیر پرچرب یا شیر كامل حدود 3/3 درصد چربی دارد، افزود: چربی شیر حاوی ویتامین های محلول در چربی از جمله ویتامین آ، كلسترول و اسید های چرب اشباع است.

وی افزود: درصد چربی موجود در شیر بسته به نیاز تغذیه ای و همچنین نوع بیماری های افراد خاص متفاوت است و افراد براساس این نیاز، یكی از انواع شیرها را انتخاب می كنند.ترابی با بیان اینكه ویتامین موجود در شیر برای رشد كودكان بسیار حائز اهمیت است،

افزود: طبق آخرین توصیه سازمان جهانی بهداشت 25 تا 30درصد از كل انرژی دریافتی روزانه افراد بالغ می تواند از روغن و چربی تامین شود كه این مقدار شامل چربی شیر و لبنیات نیز می شود.

تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1391 | 7:12 | نويسنده : ss

برای تسکین سردردمان قهوه بخوریم یا مسکن؟

برای تسکین سردردمان قهوه بخوریم یا مسکن؟

یكی از مشكلات معمول خانم‌ها سردرد است، در واقع كمتر خانمی را می‌توانید پیدا كنید كه ماهی چند بار با انواع و اقسام سردردها روبه‌رو نشود؛ سردردهای میگرنی، سردردهای سینوزیتی و سردردهایی كه ممكن است علت‌هایی مثل ضعیف بودن چشم، خستگی، كم‌خوابی و... داشته باشد، یا علت آن‌ها اصلا مشخص نباشد، ساده‌ترین كار موقع سردرد داشتن، خوردن یك مسكن است، اما آیا ساده‌ترین كار، بهترین راه‌حل است؟ آیا بهتر نیست كه علت را برطرف كنید؟

شاید بد نباشد بدانید، برخی عوامل هستند كه می‌‌توانند باعث بروز سردرد در شما شوند، پس در مورد آن‌ها اطلاع داشته باشید تا از بسیاری از سردردها فرار كنید.

رابطه سردرد و ترازو

در مطالعه‌ای كه به تازگی در كشورهای حوزه اسكاندیناوی انجام گرفته، مشخص شده است كه خانم‌هایی كه BMI آن‌ها بالای 30 باشد بیشتر از خانم‌هایی كه BMI آن‌ها زیر 25 است به سردرد دچار می‌شوند. جالب است كه در افراد خیلی چاق (BMI بالای 40) میزان سردردهای ماهانه حدود 80درصد بیشتر از خانم‌هایی است كه وزن طبیعی دارند. اگر سردرد دارید بهتر است قبل از هر كاری روی ترازو بروید و بدانید چند كیلوگرم هستید و BMI خود را محاسبه كنید.

اگر این شخصیت‌ها را دارید

آدم‌ها شخصیت‌های مختلفی دارند اما برخی خصوصیات شخصیتی هستند كه انسان را بیشتر مستعد ابتلا به سردرد می‌كنند. طبیعی است كه انسان‌های مضطرب و آن‌هایی كه خیلی زود عصبانی می‌‌شوند بیشتر از بقیه انسان‌ها مستعد ابتلا به انواع سردردها هستند. اما جالب است بدانید، مطالعات نشان داده كه برخی از انواع شخصیت‌ها، مثل افراد وسواسی، انعطاف‌ناپذیر و خودشیفته هم بیشتر از بقیه دچار سردرد می‌شوند.اگر فكر می‌كنید این موارد در سردردهای شما موثر هستند بد نیست روی شیوه‌های آرام‌سازی یا ریلكسیشن كار كنید.

اگر سردردتان مدت زیادی طول كشید

در یك تحقیق در کشور انگلستان، 46درصد از خانم‌ها گفته اند، اخیرا چندین بار پس از ارتباط زناشویی سردرد داشته‌‌اند. دانشمندان نورولوژیست می‌گویند: بیشتر این سردردها ناشی از افزایش یا كاهش حجم خون در شریان‌ها و وریدهای مغزی هستند و هیچ مشكلی را هم ایجاد نمی‌كنند. اما در موارد بسیار معدودی، سردردهایی كه پس از این ارتباط ایجاد شوند و مدت بسیار زیادی طول بكشند، شاید نشانه‌ای از یك مورد خطرناك مثل تومور باشند.

برنامه معمول زندگی‌تان را به هم نزنید

دكتر الكساندر ماكی‌ساپ، فوق‌تخصص نورولوژی از دانشگاه استاتون و مدیر مركز سردرد نیویورك می‌گوید: «برخی سردردها علت جالبی دارند برای مثال شما 6 روز هفته ساعت 7 صبح بیدار می‌شوید و در روز هفتم ساعت 9 یا 10 صبح بیدار می‌شوید و ناگهان سردرد می‌گیرید. در واقع این سردردها وقتی رخ می‌دهند كه برنامه روتین زندگی شما به‌هم می‌خورد، مثلا اگر شما هر شب ساعت 12 بخوابید ولی یك شب ساعت 4 صبح تلاش كنید بخوابید به احتمال زیاد سردرد خواهید گرفت.» توصیه دكتر ماكی ساپ این است كه سعی كنید در روزهای تعطیل هم برنامه معمول خودتان را داشته باشید؛ اگر هم احساس می‌كنید كمبود خواب دارید می‌توانید با یك چرت كوتاه میان‌روزی آن را جبران كنید.

 بوی رنگ، بوی سردرد

حتما شما هم انسان‌هایی را دیده‌اید كه بوی رنگ (به خصوص رنگ‌هایی كه برای نقاشی ساختمان به كار می‌رود) آن‌ها را اذیت می‌كند و باعث سردرد شدیدشان می‌شود. تحقیقات نشان می دهد، رنگ‌های ساختمانی در بسیاری از انسان‌ها می‌تواند سردرد ایجاد كند. البته در حال حاضر بسیاری از شركت‌های ساختمانی معتبر، رنگ‌هایی تولید كرده‌اند كه فاقد بو است و سردرد ایجاد نمی‌كنند.

رابطه تشنگی و سردرد

شما برای آن‌كه بدن‌تان دچار كم‌آبی نشود و به اندازه كافی آب در بدن داشته باشید لازم نیست آب زیادی بنوشید. دكتر جای لای پاما، نویسنده كتاب «رازهای پزشكی ساده» و متخصص تغذیه می‌گوید: «شاید بهترین كار این باشد كه به طور غیرمستقیم آب را وارد بدن‌تان كنید، یعنی مثلا با خوردن میوه‌ها و سبزی‌های تازه آب مورد نیاز بدن‌تان را تامین كنید، با این كار شما 2 هدف را با یك تیر خواهید زد؛ یعنی هم آب، هم ویتامین‌ها، هم مواد معدنی و كلی ماده مفید دیگر وارد بدن‌تان خواهید كرد.» یادتان باشد یكی از اصلی‌ترین علامت‌های كمبود آب در بدن شما سردردهای شدید است.

 كار را ترجیح می‌دهید؟

خیلی از افراد درگیر كار، یادشان می‌رود در زمان مناسب غذا بخورند، حتی بعضی از آن‌ها اصلا یادشان می‌رود یك وعده از غذای خود را بخورند ولی خب، اگر این عادت شماست كه كار كردن را به غذا خوردن سر وقت و صحیح ترجیح می‌دهید بدانید كه سردردهای شدید یكی از عوارض این عادت بد شماست.

 فقط هفته‌ای 6 فنجان
خیلی از زنانی كه سردرد می‌‌گیرند برای بهبود سردرد خودشان قهوه می‌خورند، واقعیت هم این است كه مطالعات نشان داده، مقدار كم كافئین می‌تواند سردردها را بهبود بخشد، ولی یادتان باشد مقدار زیادی كافئین خودش می‌تواند عامل ایجاد سردرد باشد. دكتر آدری‌ هالپون، متخصص نورولوژی در تورنتو می‌گوید: «تحقیقات نشان داده، مقدار زیاد كافئین (حتی 3 فنجان قهوه در روز) می‌تواند در برخی زنان ایجاد سردرد كند.» این متخصص می‌گوید، اگر احساس كردید قهوه در شما ایجاد سردرد می‌كند، حداکثر 3 روز در هفته، و فقط 2 فنجان قهوه بنوشید.»

منبع : Salamatnews.com

تاريخ : سه شنبه 2 خرداد 1391 | 7:3 | نويسنده : ss
همیشه آن‌چه می‌بینیم، ‌همانی نیست که واقعا اتفاق می‌افتد. مسابقه خطاهای بصری که هر سال برگزار می‌شود، با معرفی بهترین خطاهایی که توسط محققین به تصویر کشیده شده‌اند، این واقعیت را به ما یادآوری می‌کند.
اگر به لبه‌های تصویر نگاه کنید یا چشمتان را روی آن بچرخانید، به احتمال زیاد شما هم می‌توانید حرکت این ستاره دریایی را ببینید. البته، ‌این تصویر ثابت است و هیچ حرکتی هم در آن اتفاق نمی‌افتد. مانند همه خطاهای بصری،‌ این که می‌بینید ستاره دریایی درون این تصویر می‌چرخد، خطایی است که مغز شما در پردازش اطلاعات بصری مرتکب آن می‌شود. در واقع مغزتان فریب می‌خورد و گزارش می‌کند چیزی را دیده، که اصلا اتفاق نیفتاده است.

این تصویر که یکی از برندگان مسابقه خطاهای بصری سال 2012 است، از پدیده پیرامون شناور استفاده می‌کند که باعث می‌شود در جایی که حرکت وجود ندارد، مغز ما حرکت ببیند. کنتراست متفاوت بین رنگ‌ها، کلید این پدیده در مورد این تصویر است که باعث می‌شود خیال کنیم ستاره دریایی و زمینه‌اش در جهت مخالف هم می‌چرخند.
این تصویر توسط کایا نوآ، که در واقع نام مستعار نقاش حیات‌وحش، جو هاتمن است، خلق شده است. مسابقه خطاهای بصری هر ساله توسط جامعه همبستگی عصبی و با هدف عمومی‌سازی تلاش‌های محققین در زمینه خطاهای بصری برگزار می‌شود.

منبع: khabaronline.ir

تاريخ : دو شنبه 1 خرداد 1391 | 7:47 | نويسنده : ss

بهترین توصیه‌های قبل از ازدواج

  web counter

داشتن یک انتخاب درست که منجر به زندگی سعادتمندانه می شود، نیاز به دقت و توجه بسیار زیاد دارد. اگر در مرحله ازدواج هستید و می خواهید بهترین توصیه های روانشناسان درباره انتخاب درست را بشنوید، نگاهی به این مطلب بیندازید که به طور خلاصه، تمام نیازهای اطلاعاتی شما را برطرف می کند.

اشتباهات رایج در فرایند آشنایی

 عدم طرح سئوالات کافی به خاطر مقررات غلط.

 نشانه های هشدار دهنده را نادیده می گیریم.

 سازش زود هنگام و عجولانه.

 تسلیم نیاز جنسی شدن.

 تسلیم زرق و برق های مادی و ظاهری شدن.

 نادیده گرفتن تردیدها.

 مقدم دانستن تفاهم بر علاقه و محبت.

 فکر می کنیم که می توانیم تغییرش بدهیم.

 فکر می کنیم که بعد از ازدواج مشکلات کمتر می شود.

دلایل درست برای ازدواج

 مصاحبت و همراهی

 عشق و صمیمیت

 شریک حمایت کننده

 ارضای نیاز جنسی

 والد شدن

دلایل نادرست برای ازدواج

 شورش علیه والدین

 جست و جوی استقلال

 التیام یک ارتباط شکست خورده

 فشار خانواده یا اجتماع

 ازدواج اجباری

 فقط فرونشاندن نیاز جنسی

 دلیل اقتصادی

 تنهایی و استقلال

 احساس گناه یا ترحم

 احساس کمبود یا تهی بودن

افرادی که برای ازدواج مناسب نیستند

 افراد معتاد.

 افرادی که به سرعت و شدت خشمگین می شوند.

 افرادی که مسئولیت زندگی خود را به دوش نمی گیرند.

 افرادی که دیگران را کنترل می کنند.

 افرادی که اختلال جنسی دارند.

 افرادی که کودک مانده اند و بلوغ آنها شکل نگرفته.

 افرادی که عواطف و احساسات خود را بیان نمی کنند.

 افرادی که از روابط قبلی هنوز التیام نیافته اند.

 افرادی که خانواده آزار دهنده دارند و نمی توانند در برابر آزار آنها از همسر خود دفاع کنند.

 افرادی که اختلال شخصیت دارند.

روابطی که مناسب ازدواج نیست

 رابطه ای که شما بیشتر عشق می ورزید.

 رابطه ای که شما کمتر عشق می ورزید.

 رابطه ای که در آن احساس می کنید فرد مقابل نیاز به تغییر دارد.

 رابطه ای که در آن می خواهید دیگری را نجات دهید.

 رابطه ای که در آن به همسر آینده خود به چشم یک الگو یا آموزگار نگاه می کنید.

 رابطه ای که به دلیل چند ویزگی خاص ایجاد شود و تداوم یابد.

 رابطه ای که به دلیل یک تفاهم خاص ایجاد شود و تداوم یابد.

 رابطه ای که به دلیل لجاجت و سرکشی از خانواده ایجاد شود و تداوم یابد.

 رابطه با کسی که در تضاد کامل با معشوق یا نامزد قبلی باشد.

 رابطه با فردی که با یک نفر دیگر است.

ملاک ها و معیارهای ازدواج موفق

 قبل از ازدواج هر دو نفر باید مستقل و پخته باشند.

 هر دونفر به همان اندازه که دیگری را دوست دارند, خودشان را هم دوست داشته باشند.

 هر دو نفر بتوانند همانگونه که از با هم بودن لذت می برند از تنها بودن نیز لذت ببرند.

 هر دو نفر در شغل و حرفه خود ثبات داشته باشند.

 هر دو نفر خود آگاه باشند و خود را بشناسند.

 هر دو نفر بتوانند نظرات و خواسته ای خود را قاطعانه بیان کنند.

 هر دو نفر سعی کنند خود خواه نباشند و خواسته های دیگری را برآورده کنند.