تاريخ : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | 7:40 | نويسنده : ss
 
 
 
برج 1050 متری قرار است در مجموعه از جزایر مصنوعی در ساحل جمهوری آذربایجان در دریای خزر ساخته شود. ساخت این مجموعه بزرگ در جزایر مصنوعی 100 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. این مجموعه در جنوب غرب شهر باکو پایتخت آذربایجان ساخته می شود.
 
 
 
روزنه آنلاین : برج 1050 متری قرار است در مجموعه از جزایر مصنوعی در ساحل جمهوری آذربایجان در دریای خزر ساخته شود. ساخت این مجموعه بزرگ در جزایر مصنوعی 100 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. این مجموعه در جنوب غرب شهر باکو پایتخت آذربایجان ساخته می شود.


 

جزئیات جدیدی درباره طراحی برای ساخت مرتفع ترین برج جهان در ساحل دریای خزر منتشر شده است.

ساخت این برج به طول 1050 متر در ساحل دریای خزر در جمهوری آذربایجان ، دو میلیارد دلار ، هزینه در پی خواهد داشت.

مرتفع ترین برج جهان 189 طبقه خواهد داشت و به عنوان بخشی از مجموعه بزرگتر جزایر مصنوعی در ساحل جمهوری آذربایجان در دریای خزر ساخته می شود.

طرح اولیه ، شامل برجی به طول 560 متر بود اما در بررسی های بعدی ، طول این برج به 1050 متر افزایش یافت تا 200 متر از برج خلیفه دبی (طولانی ترین برج موجود در جهان) و 50 متر از برج طراحی شده به نام برج پادشاهی در شهر جده عربستان سعودی بلندتر باشد.


 

برج 1050 متری قرار است در مجموعه از جزایر مصونی در ساحل جمهوری آذربایجان در دریای خزر ساخته شود. ساخت این مجموعه بزرگ در جزایر مصنوعی 100 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. این مجموعه در جنوب غرب شهر باکو پایتخت آذربایجان ساخته می شود.

مجموعه شرکت های اویستا ، پیمانکار این مجموعه هم اعلام کرد ساخت برج را در سال 2016 آغاز می کند و 2019 زمان پایان ساخت برج اعلام شده است.

این مجموعه شامل 41 جزیره به مساحت دو هزار هکتار و آماده میزبانی از یک میلیون نفر خواهد بود.

در این مجموعه از جزایر مصنوعی ، برج ها و آسمان خراش های دیگری نیز ساخته خواهد شد که 25 تا 60 طبقه خواهند داشت.

جزایر مصنوعی شامل 150 مدرسه ، 60 بیمارستان، مراکز خرید، دانشگاه ها و پیست های مسابقات اتومبیل رانی فرمول وان خواهند بود تا شهری با امکانات کامل مستقر شود.










تاريخ : سه شنبه 9 اسفند 1390 | 13:31 | نويسنده : ss

  

مهمترین دلایلی که بعضی از گیاهان دارویی را برای تقویت حافظه و رفع نسیان یا فراموشی مناسب ساخته است  

1- وجود مقادیر زیادی لیسیتین که یک چربی فسفر دار بوده و برای تقویت سیستم اعصاب مرکزی و قوای فکری بسیار ضروری وحیاتی می باشد .

2- بالا بودن میزان فسفر ، پتاسیم ، منیزیم ، اهک ، گوگرد ، کلر ، سدیم ، آهن در این گیاهان .

3-وجود خاصیت ضد افسردگی ،ضد ضعف عصبی و همچنین خاصیت کاهش دهنده علایم استرس (فشار روانی )در بعضی از این گیاهان.

4- طبیعت گرم و خاصیت تحریک کنندگی بالایی که در برخی از این گیاهان وجود دارد .کمک زیادی به تحریک مغز وقوای فکری و در نتیجه افزایش میزان بازدهی قسمتهایی که کار باز یابی و به خاطر سپاری اطلاعات در یافتی را بر عهده دارند

5-وجود مقادیر زیاد قند طبیعی در این گیاهان یا میوه ها ی که مغز بیشترین نیاز را به انها دارد .

6-اثر مستقیم و فوری گیاهان و میوه ها ی با طبیعت گرم در خنثی سازی علایم افسردگی ، ضعف اعصاب ،کندی ذهن ،پایین بودن عملکرد مغز و....و کمک به برطرف شدن این علایم .

بهترین گیاهان و میوه های مقوی حافظه:

آویشن 

طبیعت گرم،خاصیت محرک سیستم عصبی  مرکزی و مقوی اعصاب و همچنین قدرت تحریک کنندگی بالایی که به سبب وجود تیمول که از مواد موثره این گیاه محسوب می شود . در ان تا ثیری ماندگار در تقویت قوای فکری و مغزی و کمک به کار این قسمت از بدن دارد . آویشن به علت عطر نافذ به صورت دمکرده یا جوشانده مصرف گردیده و همچنین موجب ضد عفونی کردن مجاری تنفسی و سینوسهاو درمان برونشیت و آسم (تنگی نفس )بسیار موثر است .

اسطوخودوس     

اگر دچار سردرد های عصبی و فراموشی و کندی ذهن گردیده اید از مصرف گل اسطو خودوس که تازه انرا خشک نموده و به صورت پودر در اورده با کمی پودر کندر و مقداری عسل به حالت خمیر در اورده اید دریغ نورزید این گیاه خوش عطر یکی از بهترین گیاها نی است که از قدیم الایام تا کنون جهت درمان انواع بیماریها ی ذهنی و مغزی از جمله مالیخولیا ، مانیا ، صرع ،سرگیجه ،عقب ماندگی ذهنی و نسیان (فراموشی ) توسط طبیبان یونانی وایرانی تجویز شده و مورد استفاده قرار می گرفته است .

اکلیل کوهی  

رزماری یا اکلیل کوهی گیاهی است که دستگاه عصبی را تحریک وتقویت می کند و از اثری عجیب در تقویت حافظهو قوای ذهنی دارد. طبیعت گرم و خشک و طعم تند و تیز و خاصیت محرک دستگاه عصبی و گردش خون این گیاه سبب شده که دارویی مفید و موثر جهت درمان اکثر بیماریها و اختلالات عصبی و مغزی از جمله افسردگی ، میگرن عصبی و استرس و ضعف قوای فکری و فراموشی باشد .

برا یتهیه شربت از این گیاه کافی است که مقدار 30 گرم اکلیل کوهی خشک را به همراه یک لیتر اب گرم و مقداری عسل بجوشانید و مقداری بهار نارنج هم به ان اضافه کرده و هر 8 ساعت یک لیوان میل نمایید .

 انجیر      

وجود در صد بالایی از مواد قندی به طور ی که در صد گرم انجیر حدود 6/7 میلی گرم قند طبیعی وجود دارد . ومصرف ان با کارهای فکری می تواند بسیار مفید باشد . دارای ویتامینها ی آ و ب و ث و مواد معدنی مثل آهن ،برم ، منگنز ، گوگرد می باشد که همه برای بدن و سلولهای مغزی مفید هستند .

بادام  

وجود 54 در صد روغن و 24در صد مواد نشاسته ای و مقداری قند و صمغ و همچنین در صد بالایی از املاح نظیر فسفر ، منیزیم ، پتاسیم ، گوگرد و آهن و ویتامین نیاسین در میوه شیرین بادام هر چندانرا کمی سنگین و دیر هضم برای معده ساخته ولی یکی از بهترین مواد طبیعی مقوی مغز و سلولهای دستگاه اعصاب مرکزی می باشد.

جین سینگ     

جین سینگ که ریشه گیاهی است چینی و شبیه به هویج زرد رنگ می باشد به قدری از نظر ارزش غذایی بالاست که به نام ریشه زندگی لقب گرفته است . و از ان برای تقویت جسم و ذهن استفاده می نمایند .

جینکو      

جینکو بیلو با به درخت معبد شهرت دارد . یک گیاه مقوی حافظه به شمار می رود .قسمت مورد استفاده دارو ی ان برگهای این گیاه می باشد که خاصیت ریلکس کننده (آرام بخش )دارد و موجب جریان خون بیشتر در سلولهای مغزی می شود .و جهت مقابله با الزایمر در پیری بکار می رود .

چغندر       

با مقدار زیاد فسفر و قند این گیاه کمک زیادی به مغز و درک مطالب و خاطرات و ثبت و ضبط مطالب می کند . از سوی دیگر در درمان کم خونی و ضعف عمومی بدن بویژه در ناحیه سلولهای مغزی کمک می نماید . میزان فسفر 100 گرم ریشه چغندر 55 میلی گرم است .

خردل       

سبزی خردل غنی ترین منشا اهک غذایی است . از نظر ویتامین آ وث و آهن و کلسیم بسیار غنی است . طبیعت گرم و تند و تیز و وجود اسانس فرار و معطری که در خردل و دانه های ان وجود دارد این گیاه را جهت تحریک سلولهای معده مناسب ساخته است.

 زعفران     

شهرت زیادی در تقویت اعصاب ،کمک به تحریک سلولهای مغزی و تقویت آن و همچنین تقویت حافظه دارد . ابن سینا حکیم عالیقدر مصرف زعفران را با کمی کندر و عسل به صورت خمیر جهت رفع کندی ذهن تجویز کرده است .

این گیاه گرم وخشک بوده دارای خاصیت شادی بخش وتقویت کننده حواس و مغز و تنظیم کننده سلسله اعصاب می باشد . زعفران خواب اور بوده و در رفع تشنج که منشا آن تحریکات مغز می باشد بسیار موثر است جهت تقویت حافظه 4 گرم زعفران با 10 گرم کندر و 10 گرم زنجفیل  را ساییده و با 100 گرم عسل به صورت قرص در اورید .

  سعد کوفی     

اثرات بسیار مفیدی بر روی حافظه و از بین بردن کند ذهنی و فراموشی دارد . خوردن سعد پودر شده به همراه پودر زعفران و مویز خشک و کمی عسل در طول 40 روز متوالی هر روز یک قاشق مربا خوری صبح ناشتا در رفع فراموشی و حواس پرتی بی نظیر است .

 سیر     

وجود ماده ای به نام الیسین که موجب خاصیت انتی بیوتیکی در سیر شده است و بوی ان نیز مربوط به این ماده می باشد . و همچنین روغن فرار موجود در سیر که الیله سولفید نام دارد از یک سو و غنی بودن این گیاه از سولفور و فسفر و اهن و کلسیم یبب شده است که از هر ماده مقوی ضد میکروبی شناخته شده دیگری بهتر و موثر تر بوده و حتی الیسین موجود در ان قویتر از پنی سیلین باشد .


تاريخ : سه شنبه 9 اسفند 1390 | 13:24 | نويسنده : ss

 

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N

S A L I J O O N


تاريخ : سه شنبه 9 اسفند 1390 | 7:55 | نويسنده : ss

زیبـاترین مـدل های لبـاس عـروس 2012


 لطفا تا باز شدن كامل عكسها شكیبا باشید
در صورتی که هر یک از عکسها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture و یا Reload Image را انتخاب كنید
























































































































 


تاريخ : دو شنبه 8 اسفند 1390 | 12:46 | نويسنده : ss

عکس/نظم دیدنی مسافران مترو در چین

عکس/نظم دیدنی مسافران مترو در چین
بدون شرح!
 


 

 


گردآوری:گروه خبر سیمرغ
منبع:shafaf.ir

تاريخ : دو شنبه 8 اسفند 1390 | 12:41 | نويسنده : ss

آیا می دانید چرا تمایل به آب خوردن ندارید؟

آیا می دانید چرا تمایل به آب خوردن ندارید؟
ورزش :
در صورت ورزش کردن و یا انجام هر گونه فعالیتی که منجر به تعریق شود لازم است مقدار زیادی آب نوشیده شود تا بتوان کمبود آب بدن را جبران کرد .400 تا 600 میلی لیتر یا چیزی درحدود 5/1 تا 5/2 فنجان آب برای جبران آب از دست رفته در ورزش های کوتاه مدت کافی است .اما ورزش های مانند دو ماراتون که بیشتر از یک ساعت به طول می انجاند مقدار آب بیشتری لازم دارند.
مقدار آبی که می نوشید به مقدار تعریق در طول ورزش، طول زمان ورزش و نوع آن بستگی دارد. در طول ورزش های طولانی مدت بهتر است از نوشیدنی های حاوی سدیم استفاده کرد تا یتوان مقدار سدیم از دسته در طول ورزش را جبران نمود. کمبود سدیم احتمال بروزهایپوناتریمیا را افزایش می دهد.این عارضه جان انسان را به خطر می اندازد. بعد از اتمام ورزش به نوشیدن آب ادامه دهید.

محیط :
آب و هوای گرم یا شرجی موجب تعریق شده و نیاز نوشیدن مقدار زیادی آب را افزایش می دهد.هوای گرم داخل اتاق در فصل زمستان نیز باعت کم شدن رطوبت موجود در سطح پوست می شود.ارتفاع بیشتر از 200/8 فوتی یا 2500 متری از سطح دریا ،دفعات دفع ادرار و دفعات تنفس را افزایش می دهد این موضوع به تنهایی نیاز نوشیدن مایعات را افزایش می دهد.

شرایط سلامتی یا بیماری :
زمان تب ،اسهال و استفراغ مقدار زیادی آب از بدن دفع می شود در این شرایط می بایست آب زیادی نوشیده شود. در بعضی موارد ممکن است پزشک محلول های مایع گاتورید، پاورید، سیرالید (نوشیدنی های حاوی کربوهیدرات برای جبران آب و انرژی از دسته رفته) تجویز کند.همچنین در صورت ابتلا به عفونت ادراری یا سنگ مثانه نیاز نوشیدن مایعات افزایش پیدا کند. درموارد خاص، وجود نارسایی قلبی، کلیوی، کبدی، و غـدد فوق کلیوی سیستم دفع مایعات را ناتوان می کند در این صورت لازم است مصرف مایعات محدود شود.

بارداری یا شیردهی :
نوشیدن مایعات در زنان باردار و شیرده به منظور ثابت نگه داشتن سطح آب بدن الزامی شمرده می شود. مخصوصا در زمان شیردهی لازم است مایعات بیشتری مصرف شود. موسسه درمانی مصرف 3/2 لیتر (10 فنجان ) از مایعات را برای زنان باردار و 1/3 لیتر (13 فنجان ) را برای زنان شیرده پیشنهاد می کند.

منابع دیگر آب:
دردسترس بودن آب برای رفع نیاز بدن باعث نمی شود که به  نوشیدنی ها به عنوان تنها منبع برای رفع نیاز بدن تکیه شود. مواد غذایی نیز بخشی از نیاز بدن را برطرف می کند .به طور متوسط غذاها 20 درصد از آب بدن را تامین می کند. بسیاری از میوه ها و سبزی ها مانند هندوانه و گوجه فرنگی که چیزی در حدود 90 در صد از وزنشان از آب تشکیل شده ، منابع خوبی محسوب می شوند.
علاوه بر این نوشیدنی هایی مثل شیر و آب میوه ها غالبا از آب تشکیل شده اند.ماء الشعیر و نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه، چای و نوشابه نیز حاوی مقدار زیادی آب هستند.اما توجه داشته باشید از این مایعات نباید به صورت مداوم در طول روز استفاده شود.با این وجود آب همچنان بهترین، کم انرژی ترین، ارزانترین و در دسترس ترین انتخاب خواهد بود.
بی نیاز ازمایعات باقی بمانید
در صورت نوشیدن به اندازه آب به ندرت تشنه شده و روزانه چیزی در حدود 5/1 لیتر (3/6 فنجان) یا بیشتر ادرار بیرنگ یا کم رنگ دفع خواهد شد. اگر در مورد نوشیدن آب و یا وضع سلامتی خود نگران هستید، پزشک یا متخصص تغذیه تنها کسانی هستند که میتوانند میزان مناسب رابرای شما معین کنند.
برای بهتردفع کردن مایعات بدن و تامین کردن مایعات مورد نیاز بدن، آب را برای نوشیدن انتخاب کنید.همچنین پیشنهاد می شود:
در طول غذا خوردن و همراه آن، آب و یا هرنوشیدنی کم انرژی یا کم قند نوشیده شود.
قبل، بعـد و در طول ورزش آب نوشیده شود.
  در موارد نادری ممکن است بیشتر از حد مورد نیاز آب نوشیده شود.زمانی که کلیه نتواند آب زیادی را دفع کند الکترولیت های (مواد معدنی) خون رقیق شده و سدیم خون را کاهش می دهد.این عارضه هایپوناترمیا نامیده می شود . ورزشکاران ورزشهای مقاومتی مثل دو ماراتون که معمولا مقدار زیادی آب می نوشند بیش تر از دیگران در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند.یه طورکلی نوشیدن بیش از حد آب در متوسط رژیم غذایی مردم آمریکا به ندرت اتفاق می افتد.

10 تکنولوژی امروزی که روزی فرزندانمان به آنها خواهند خندید!

پسرم، روزی روزگاری ما از تلفن هایی استفاده می کردیم که سیم داشت! این بخشی از خاطرات شماست که برای فرزندانتان تعریف خواهید کرد و آنها با چشمانی گرد شده، ناباورانه به شما خیره خواهند شد و ابزاری عجیب را در ذهن خویش ترسیم خواهند کرد. آری روزی از راه می رسد که فن آوری های امروزی، تنها در بازی ها و شیطنت های کودکانه جای خواهند داشت و آنچه را که ما روزی از آن با نام "امکانات و تجملات" یاد می کردیم آنها به عنوان "ملزومات و بدیهیات" زندگی به شمار خواهند آمد. در ادامه مقاله شما رابا 10 فناوری که در آینده فرزندانتان از شنیدن وجود آنها شگفت زده خواهند شد آشنا می کنیم.

شاید به یاد نداشته باشید که چند سال پیش گوشی موتورولا DynaTAC 8000X، پیشتاز فن آوری و گل سر سبد بازار بود، ابزاری که هم اکنون هیولایی دو سر به حساب می آید. یا مادربزرگ هایمان از تلویزیون هایی حرف می زنند که برای خود دم و دستگاه شاهانه و کمد چوبی زیبایی داشت، تصویری که حتی تصور آن برای من و شما خنده دار است.

حال بیایید پس از این درازگویی نگاهی به 10 فن آوری بیاندازیم که دیر یا زود به ذباله دان ذهن بشری خواهند رفت و عاقبتی نافرجام در انتظار آنهاست.

عینک های سه بعدی

3D-specs-420-100

نیازی نیست که نابغه رایانه ای باشید تا زوال عینک های سه بعدی (3D) را به چشم ببینید! به خصوص وقتی با افراد عینکی مواجه می شوید که بر روی عینک طبی خود یکی از همین عینک های سه بعدی کذایی را قرار داده اند و به نمایشگر زل زده اند، بیشتر به نتیجه تحقیق خود مطمئن می شوید. این نوید را به شما می دهیم که به زودی تلویزیون های هوشمند سه بعدی تازه ای روانه بازار خواهند شد که دیگر نیازی به عینک های عجیب و غریب ندارند. علی رغم تولید نمونه های اولیه، این تکنولوژی هنوز در پوست تخم مرغی خود است و راه طولانی را در پیش دارد تا به یک جوجه تبدیل شود.

سیم و کابل

TEW

بله، تعجب نکنید، همین سیم هایی که همه جا را گرفته و گاه زیر دست و پای مان می رود به زودی زود از بین خواهد رفت! فرقی نمی کند که از شبکه استفاده می کنید یا مشغول شارژ کردن باتری وسیله برقی خود هستید، چند سال آینده این سیم های دست و پا گیر از زندگی الکترونیکی همه ما رخت خواهند بست و فن آوری بی سیم همه جا را فتح خواهند کرد. به زودی شارژ دستگاه های الکترونیکی به صورت بی سیم انجام خواهد شد و استفاده از اینترنت و شبکه نیز نیازی به هیچ کابل و کابل کشی نخواهد داشت.

PC و کامپیوتر رومیزی

PC

دیر یا زود مجبور خواهیم شد از PC های خود دل بکنیم . اشکال و انواع جدیدی از کامپیوتر های رومیزی همچون اولترابوک ها، تبلت ها و گوشی های هوشمند با به کار گیری سرویس هایی چون Cloud رفته رفته جای رایانه های رومیزی را خواهند گرفت؛ احتمالا فرزندان ما برای بازدید از رایانه های رومیزی به موزه های IT مراجعه خواهند کرد.

دیسک های نوری

blu-ray-disc

بی انصاف نیستیم و یادمان است که روزی همین دیسک های نوری ما را از شر نوارهای غول آسای ویدویی رهایی بخشیدند. اما از آنجایی که دیسک های بلو-ری (Blu-Ray) آخرین حد پیشرفت تکنولوژیکی این دیسک ها به حساب می آیند، به زودی اشتراک گذاری و فروش آنلاین فیلم و آهنگ و سایر اطلاعات، نسل این دیسک های فشرده دوست داشتنی را منقرض خواهد کرد. امروزه با ظهور سرویس هایی چون iTunes (سرویس فروش ارزان قیمت آلبوم های موسیقی اپل) و Netflix (سرویس اجاره و نمایش فیلم و سریال) نمی توان بیش از این اقبالی را برای دیسک های نوری در نظر گرفت. البته فراموش نکنید که برای انقراض دیسک های نوری، وجود یک اینترنت پرسرعت که همواره در دسترس باشد نیز ضروری است!

صفحه کلید

v7keymain2

یاد باد آن روزگاران یاد باد... آری روزگاری بود که تصویر رایانه در اذهان عمومی وجود نمایشگری کوچک و یک صفحه پر از کلید بود، شاید صفحات کلید هم عاقبتی چون دیسکت ها را به چشم ببینند و در آینده نه چندان دور از صحنه روزگار خارج شوند. حقیقت آن است که تبلت و گوشی های امروزی بدون داشتن صفحه کلید مجزا نیز توانسته اند کارایی بسیار خوبی از خود نشان دهند؛ از این گذشته معرفی فن آوری هایی چون Kinect، چشم خوانی (eye tracking) و هر چه پیشرفته تر شدن نرم افزارهای تشخیص صوت و کلام موجبات انقراض امپراطوری صفحه کلید را کلید زده اند!

درایوهای USB

USB Memory

باید با فلش درایوهای رنگ و وارنگ و همه شکلی که میز رایانه، جیب شلوار، داشبورد ماشین، جاسوئیچی و همه قسمت های زندگی ما را اشغال کرده اند، خداحافظی کنید. در واقع؛ با همه گیر و ارزانتر شدن سرویس های Cloud و افزایش روز افزون حضور و سرعت اینترنت (البته اگر از سرعت اینترنت کشور ما فاکتور بگیرید) به زودی دیگر خبری از فلش مموری های چند گیگابایتی نخواهد بود. امروزه وقتی به سادگی می توان با استفاده از سایت های DropBox و BOX، مشکل ذخیره و جابجایی اسناد و مدارک دیجیتال خود را رفع و رجوع کنیم، دیگر چه نیازی به فلش هست!؟

iPod، ابزارهای راهیابی ماهواره ای و دوربین های دیجیتال

iphone-slr-mount-photojojo

همه بگن سیییب... چیک! عکاسی با دوربین های دیجیتالی ذوق و شوق زیادی در انسان ایجاد می کند، بخصوص اگر درگیر عکاسی حرفه ای بوده و یا همیشه مضطرب خراب شدن عکسهای مهمانی و مسافرت خود بوده باشید، اما این هدیه دنیای IT نیز دیرپایی نخواهد ماند. از سوی دیگر باید تا می توانید از پخش کننده موسیقی دیجیتالی خود یا ابزارهای راهیابی ماهواره ای تان نیز استفاده کنید که دلتان به این زودی ها برایشان تنگ نشود. امروزه بسیاری از مردم ترجیح می دهند به جای هزینه کردن چندباره و خرید انواع و اقسام ابزارهای الکترونیکی با این اوضاع اقتصادی، یک ابزار همه فن حریف تهیه کنند. شاید همانطور که گوشی موبایل با داشتن امکاناتی همچون ساعت باعث شد تا کار و کاسبی ساعت فروشی ها خراب شود، حال تبلت ها مانند غولی شده اند که قرار است همه چیز را غورت بدهند، خب حق هم دارند. وقتی کاربر می تواند با افزودن یک برنامه کاربردی آن هم به قیمت چند لمس انگشت، دستگاه پخش صوتی و تصویری، دوربین باکیفیت HD و ابزار دقیق راهیابی را در دست داشته باشد، چه نیازی به این همه آفتابه و لگن است!

کتاب خوان دیجیتالی کیندل

Kindle

ابزار کتابخوان دیجیتالی کیندل محصول خرده فروش بزرگ آمازون است. این ابزار محبوب با قد و قواره کوچکش می تواند کتابخانه ای را به همراه بکشد و مطالعه متون در صفحه نمایش خاص آن به مراتب از زل زدن به مانیتور راحت تر و سالم تر است. حال اپل خوشمزه و سایر تولید کنندگان تبلت ها در این فکر هستند تا با ارائه قابلیتی تازه، این گجت دوست داشتنی را هم از دور خارج کنند. مطمئناً در آینده ای نه چندان دور صفحات نمایشی ارائه خواهند شد که مطالعه متون را به راحتی برگه های کاغذ که نه؛ اما راحت تر از صفحات نمایش فعلی خواهند کرد. خودمانیم، هر چه که این فن آوری پیشرفته تر می شود، باز هم دست گرفتن یک کتاب، لمس صفحات آن، بو کردن تازگی و گاه سر و کله زدنش لذتی است که هیچ جایگزینی نخواهد یافت، اگر قبول ندارید خب می توانید امتحانش کنید!

ریموت کنترل های دوست داشتنی

Microsoft-Kinect

به خاطر دارم نخستین بار که تلویزیون رنگی به خانه مان آمد، دعوای هر روزه ی من و برادرم تغییر کانال با ریموت کنترل بود! و چه ذوقی داشتیم که یک سر اتاق بشینیم و کانال دلخواه خود را تنها با فشردن یکی از دکمه های کوچک مشکی عوض کنیم و دیگر مجبور نباشیم مدام در طول و عرض اتاق برویم! حال این فن آوری قدیم الجذاب! قرار است که بند و بساط خود را جمع کند و برود. همانطور که شرکت های سامسونگ و ال جی اعلام کرده اند، قرار است ریموت های لمسی و حرف گوش کنی به خانه مان بیاید که یک تنه کار همه ابزارهای الکترونیک خانگی را انجام دهند. البته امیدواریم با تعیین استانداردی واحد، همه تولید کنندگان وسایل صوتی و تصویری ترتیبی دهند که این همه ریموت کنترل از کنار مبل راحتی من و شما جمع شوند و حداقل یکی از آنها جور بقیه را بکشد.

تلفن های ثابت

bt-equinox

شاید این مورد آخر را باید اول می نوشتیم، اما راستش دلمان نیامد! تلفن های ثابتی که عمو گراهام بل با آن همه مشقت، اختراع و به خانه انسان ها روانه ساخت و خبرهای خوب و بد زیادی را برایمان منتقل کردند کم کم باید رخت برببندد و برود و فرزندش یعنی گوشی تلفن همراه جای آن را تمام و کمال خواهد گرفت. البته ما شک داریم که بتوان از تلفن های ثابت خداحافظی کرد. چراکه اگر دنیای IT هم از این تلفن ها خداحافظی کند، خانم های محترم هیچ وقت این دوست قدیمی را لحظه ای تنها نخواهند گذاشت!

 شما با کدامیک از این موارد موافقید و به نظر شما کدامیک در زندگی ما اتفاق خواهند افتاد؟منبع: زومیت


تاريخ : دو شنبه 8 اسفند 1390 | 12:16 | نويسنده : ss

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

Only in India (26 pics)

این هم یک صحنه ی اکشن و دیدنی از یک فیلم هندی oh go on

Only in India (26 pics)


تاريخ : دو شنبه 8 اسفند 1390 | 12:15 | نويسنده : ss

پشت پرده تبلیغات داروهای ترک اعتیاد

هفته نامه سلامت: زمانی اعتیاد به مواد مخدر خلاصه می شد در تریاک و هروئین. همان سال هایی که سریال «آینه عبرت» از تلویزیون پخش می شد، ترک اعتیاد مساوی بود با بستن یک معتاد به تخت و حبس کردن او در یک اتاق و صدای داد و فریادی که نباید به آن اعتنا کرد. از آن سال ها 20 سالی می گذرد و الگوی مصرف تغییر کرده و دیگر از تریاک و هروئین به عنوان موادمخدر سنتی یاد می شود.

حالا دیگر اعتیاد را یک بیماری می نامند که باید درمان شود و متخصصان درمان های علمی، دارویی و غیردارویی انجام می دهند. با افزایش تعداد معتادان در کشور، افرادی سودجو تبلیغات دروغینی در مورد ترک اعتیاد ارائه می کنند. مبلغان این قرص ها و کپسول هایی که بیشتر در ماهواره و اینترنت و مجله ها دیده می شود، وعده های فریبنده ای به معتادان می دهند و ادعا می کنند با مصرف آنها می توانند اعتیادشان را در کوتاه ترین زمان ترک کند.

 


هفته نامه «سلامت» در گفت و گو با دکتر سعید صفاتیان، معاون سابق پیشگیری و درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر و مدیرعامل موسسه دانش اعتیاد و روان شناسی ایرسا و دکتر محمدرضا قدیرزاده، درمانگر اعتیاد و کارشناس سازمان پزشکی قانونی و مدیر مرکز درمان سوءمصرف جوانان، عملکرد این قرص ها را بررسی کرده و نگاهی به روش های ترک اعتیاد انداخته است.

قرص ترک اعتیاد تای هندی، دراگون، امپراطور، پرفکت، آلفا، بست، سوپر پلامپ، سناتور، پودر گیاهی همراه با شربت اشتهاآور و کپسول تقویت بدن و...

در معرفی همه این قرص ها بیان شده، با مصرف آنها ترک اعتیاد بدون نیاز به استراحت، بدون خماری و نشئگی انجام می شود، فرد معتاد در مدت زمان کوتاه بدون اینکه حتی اطرافیانش متوجه شوند، می تواند ترک کند و علاوه بر آن، ادعا می شود مجوز از FDA و سازمان های معتبر جهانی دارند. حتی در ترکیب هایش نیز فقط چند ماده گیاهی بی خطر ذکر شده است. جالب است بدانید مرکز تحقیقات پزشکی قانونی چند نمونه از این قرص ها را آزمایش کرده است.

دکتر محمدرضا قدیرزاده، کارشناس مرکز تحقیقات پزشکی قانونی درمورد نتایج این تحقیق توضیح می دهد: «قرص پرفکت از استامینوفن کدئین، کارفنیل آمین، ترامادول، کافئین، بایپریدین، دیکلوفناک، فنوباربیتال، آمی تریپتلین و فلوکستین تشکیل شده و قرص آلفا، حاوی ترامادول، تایمول و دیازپام است.

قرص بست نیز همانند قرص آلفا از ترامادول، تایمول و بایپریدین ساخته شده است. در قرص «سوپر پلامپ» از کافئین، «دیکلوفناک» و تئوبرومین استفاده شده است. در مجموع می توان گفت در تمام داروهایی که در ماهواره و اینترنت تبلیغ می شوند، 3 نوع ماده اصلی وجود دارد؛ ترامادول، دیفنو کسیلات و داروهای بنزودیازپین ها مانند دیازپام.

توجه داشته باشید در این 3 گروه داروها مصرف خودسرانه و بدون تجویز پزشک باعث اعتیاد می شود ولی افراد سودجو این داروها را با مقادیر متفاوت و نامشخص با هم مخلوط می کنند که ترکیب این داروها عوارض متعددی در پی دارد. شاید فردی که برای ترک تریاک از این داروها استفاده کند، مصرف تریاکش کمتر شود اما به چند ماده مخدر دیگر اعتیاد پیدا می کند.

در تبلیغ این قرص ها گفته شده ترک اعتیاد تضمینی و در یک دوره کوتاه مدت یک ماهه، در حالی که بسیاری از مصرف کنندگان آنها حتی با وجود مصرف یک ساله، هنوز اعتیادشان را ترک نکرده اند. علتش این است که فرد به چند ماده دیگر اعتیاد پیدا کرده و ترک یک ماده بسیار راحت تر از چند ماده مخدر است بنابراین این ادعا نیز صحت ندارد. دومین ادعای سازندگان این تبلیغات، گیاهی بودن محصولشان است اما آزمایش ها نشان می دهد بخش عمده مواد تشکیل دهنده این قرص ها شیمیایی است و از چند داروی گیاهی بی اثر در ترک اعتیاد مانند گرد زیره، زردچوبه و گشنیز به عنوان اسانس در این قرص ها استفاده شده است.

 در واقع سازندگان این قرص ها به دلیل باور مردم مبنی بر اینکه داروهای گیاهی بدون عوارض هستند، ادعا می کنند قرصشان گیاهی است، درحالی که این ادعا نیز دروغ است. گفتن درمورد تایید FDA یا سایر مراجع پذیرفته شده در دنیا، ترفند دیگری برای جلب اعتماد مخاطبان در داروهای ترک اعتیاد است. باید توجه داشته باشید هرگز این داروها مورد تایید FDA نیستند و اصلا در خارج از کشور تولید نمی شوند. ما مطمئن هستیم این داروها در آشپزخانه های زیرزمینی حواشی شهرها و به وسیله افراد غیرمتخصص ساخته می شوند.

علاوه بر آن، روی بسته بندی آنها، تاریخ تولید، انقضا و شماره سریال و پروانه ساخت وجود ندارد. تقویت کنندگی یکی دیگر از ادعاهایی است که در تبلیغات این داروها بیان می شود، اما در حقیقت بیشتر آنها کپسول تقویتی ویتامین E هستند که در بازار وجود دارد و نمی تواند باعث تقویت بدن فرد معتاد شوند، بنابراین این ادعا نیز صحت ندارد. مهم تر اینکه اگر قرار بود تمام افراد معتاد تنها در یک دوره یک ماهه با خوردن یک کپسول ترک کنند و درمان شوند، کشورهای پیشرفته حتما از این داروها استفاده می کردند و دیگر این همه معتاد وجود نداشت.»

دکتر سعید صفائیان نیز درمورد قرص ها توضیح می دهد: «6-5 سالی است که قرص ها و کپسول های ترک اعتیاد در ماهواره و اینترنت تبلیغ می شوند ولی هیچ کدام باعث ترک اعتیاد نخواهند شد. در ساخت این داروها از 10 تا 12 مدل داروی شیمیایی و حتی صنعتی استفاده می شود. درست مثل اینکه یک فرد به داروخانه مراجعه کند و 20 استامینوفن کدئین، دیفنوکسیلات و دیازپام بخرد و یکجا بخورد.

قیمت این قرص ها هم 60 تا 70 هزار تومان است درحالی که با 5 هزار تومان می توان این داروها را تهیه کرد. تحقیقاتی که چند سال گذشته در ستاد مبارزه با موادمخدر انجام شد، مشخص کرد بخش اعظم این قرص ها از دیفنوکسیلات که یک داروی ضداسهال است و داروهای خواب آورند. این قرص ها به شدت روی سیستم کبدی بدن تاثیر می گذارند و به شدت خواب آور هستند و حالت نشئگی به فرد می دهند. بسیاری از مراجعان به مراکز ترک اعتیاد اظهار می کنند از این قرص ها استفاده کرده و چندبار به دلیل عوارض کبدی، مجبور به بستری در بیمارستان شده اند و نتوانسته اند اعتیادشان را ترک کنند. در هیچ کجای دنیا چنین چیزی پذیرفته شده نیست که فردی با خوردن چنین قرص هایی بتواند اعتیادش را کنار بگذارد و هیچ عوارضی هم نداشته باشد.

 

 

درمان های مجاز ترک اعتیاد

درمان های مجاز ترک اعتیاد شامل درمان های دارویی و غیردارویی است که همگی باید تحت نظر کادر درمانی انجام شوند. داروهای مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت که برای ترک اعتیاد موادمخدر (به جز موارد روان گردان) استفاده می شوند شامل متادون، بوپرنورفین، نانوکسان و شربت ترک اعتیاد هستند. دکتر قدیرزاده توضیح می دهد: «روش های دارویی ترک اعتیاد برای افرادی که چندبار ترک کرده اند، اما دوباره به سمت مواد مخدر رفته اند، وضعیت نابسامان شغلی، اجتماعی و خانوادگی دارند، معتادان تزریقی، مصرف بالای مواد یا مصرف توأمان چند ماده مخدر دارند، مبتلا به بیماری های روانی و زنان باردار مناسب هستند.

این افراد می توانند به کلینیک های ترک اعتیاد که از سازمان بهزیستی یا وزارت بهداشت مجوز دارند، مراجعه کنند و تحت نظر متخصصان این مراکز، ترک کنند. متخصصان دوز داروها را طوری تنظیم می کنند که کمترین علایم خماری در فرد معتاد به وجود آید. درمان های غیردارویی نیز برای افرادی مناسب هستند که انگیزه و اراده قوی دارند.

ترک های متعدد نداشته باشند. از حمایت های خانوادگی خوبی برخوردار باشند و واقعا تصمیم به ترک اعتیاد گرفته باشند.» در درمان های غیردارویی فرد به یک مرکز اقامتی (کمپ های مجاز) مراجعه می کند و درمان های اجتماع محور (TC)، درمان گروهی NA یا 12 قدمی برایش انجام می شود. درمان اجتماع محور، بهترین درمان ها غیردارویی و حتی برای افرادی که شیشه و کراک مصرف می کنند، مناسب است.

دکتر صفاتیان درمورد درمان های مجاز و مورد تایید می گوید: «در حال حاضر داروی متادون در دنیا به عنوان انتخاب اول برای ترک اعتیاد به خصوص اعتیاد به هروئین شناخته شده است. متادون به صورت قرص های 40، 20 و 5 میلی گرم و شربت وجود دارد و تاکنون 150 هزار نفر در ایران با آن درمان شده اند، اما نکته بسیار مهم این است که متادون حتما باید تحت نظر پزشک مصرف شود، چون پزشک باید تعیین کند شروع مصرف با چه دوزی باشد و کم کم مقدار آن را کاهش دهد.

داروی برپرنورفین نیز برای افرادی مناسب است که هروئین را کم مصرف می کنند و اعتیاد سنگین ندارند یا به تریاک معتادند. نانوکسان داروی دیگری است که بیشتر برای سم زدایی (آمپول) با روش خاصی تجویز می شود. مصرف کپسول نانوکان همزمان با سم زدایی مصرف شود. شرب تریاک نیز چند ماهی است با هماهنگی معاونت درمان وارد بازار شده و در مراکز درمانی وجود دارد. این روش بیشتر برای معتادانی به کار می رود که نمی توانند از متادون استفاده کنند.

شربت تریاک یک روش درمانی مختص کشور خودمان است.» سم زدایی به دو روش دارویی و غیردارویی انجام می شود. دکتر قدیرزاده روش سم زدایی را این گونه شرح می دهد: «در روش غیردارویی سم زدایی، فرد معتاد به مدت یک هفته تا 10 روز در یک مکان بسته قرار می گیرد و در حقیقت ترک، فیزیکی است. در سم زدایی، علایم فیزیکی بدن درد و مشکلات گوارزشی هم دیده می شود اما روش دارویی، دوز داروهای متادون و بوپرونورفین به گونه ای تنظیم می شود که علایم فیزیکی کمتر شود.»
توجه به نکته های ترک اعتیاد

 


 


اعتیاد یک بیماری زیستی، روان شناختی و اجتماعی است و نمی توان فقط آن را با درمان دارویی کنار گذاشت. اگر می خواهید اعتیاد خود را ترک کنید، همه این مشکلات باید حل شود.

تمام روش های درمانی باید زیر نظر کادر تخصصی، آموزش دیده و پزشک دوره دیده، روان شناس و مددکار اجتماعی انجام شوند.

روش های درمان دارویی ترک اعتیاد را هرگز بدون مشورت پزشک انجام ندهید.

اولین اقدام برای ترک اعتیاد، مراجعه به مراکز درمانی است. گاهی والدین با مراکز ترک تماس می گیرند و می گویند می خواهند فرزندشان را با دارو ترک دهند. این کار درست نیست. هرگز خودسرانه روش ترک خود یا اطرافیانتان را انتخاب نکنید. پزشک با توجه به نوع مصرف، شرایط فیزیکی و شخصیت بیمار تشخیص می دهد چه نوع درمانی برای او مناسب است.

باید بدانید ماده اصلی همه داروهای تبلیغاتی ترک اعتیاد، «ترامادول» است که یکی از مهم ترین عوارض سوءمصرف آن تشنج است.

روش های ترک اعتیادی که در این گزارش بیان شده، برای موادمخدر است. برای مواد روان گردان، درمان دارویی نداریم و فرد معتاد به مواد روان گردان به درمان های روان شناختی نیاز دارد.
 


تاريخ : دو شنبه 8 اسفند 1390 | 12:11 | نويسنده : ss

برترين عمارت هاي جهان

روزنامه آسیا: به گواه تاریخ بناها و عمارت های بسیاری در طول سالیان دراز ساخته شده  اند که هریک در جهت نشان دادن قدرت، هنر و تونایی ملی  کشورشان ساخته می شده اند.

در حال حاضر بسیاری از کشورها و مناطق دنیا شاهد زیبایی های به جا مانده از این دوران هستند. در اینجا شما را با 10 عمارت زیبا از هزاران هزار بنای ساخته شده در دنیا آشنا می کنیم.

کاخ ورسای، پاریس




کاخ ورسای یکی از جذاب ترین مکان های گردشگری در کشور فرانسه است. در سال 1982 کار ساخت این کاخ به پایان رسید. باغ این کاخ بسیار زیبا و دیدنی است و تالار آینه آن در کنار عظمت کاخ که با هنر مجسمه سازی همراه است، جلوه ای خاص به این بنا داده است. عظمت این کاخ برای اهل فرانسه و تاریخ شناسان، یادآور پادشاهی لویی چهاردهم است که در آن زمان فرانسه از قدرت بالایی برخوردار بوده است.



 

بنای الحمراء، اسپانیا




بسیاری معتقدند بنای الحمراء زیباترین مکان ساخته شده توسط مسلمانان است. الحمراء در شهر گراندا اسپانیا واقع شده و مشهورترین جاذبه گردشگری در اسپانیا به شمار می رود و الحق که زیبایی آن شایسته این استقبال است. کار بسیار سخت و هنرمندانه این بنا بر روی چوب و واقع شدن آن در کنار گذرگاه زیبای آبی، احساسی از آرامش و صلح را بر روح انسان جاری می کند. این نمونه زیبا و آرامش بخش گوشه ای از معماری اسلامی است.

 

 

قلعه الحصن یا قلعه کردان، سوریه
 


یکی از شاعران بنام انگلیسی، تی اس الیوت لارنس، (Ts Eliot Lawrence) از این قلعه به عنوان بهترین بنای مقدس و قابل ستایش یاد می کند. این قلعه در مسیر تنها شاهراه شهر anta Kya تا بیروت و دریای مدیترانه واقع شده است. معماری دفاعی این قلعه که در سال ها پیش ساخته شده، بنایی ستودنی است.
قلعه ویندسور، انگلستان



این مکان، محل اقامت خانواده سلطنتی انگلیس است و بزرگ ترین کاخی محسوب می شود که تا به حال توسط این خانواده ساخته شده است. درواقع بیش از 900 سال پیش این مکان توسط خانواده سلطنتی بنا شد و از آن زمان تا به حال محل زندگی آنان بوده است. تنها بعضی از قسمت های کاخ برای بازدید عموم باز است. بخش اعظمی از این کاخ با چوب ساخته شد و طراحی بسیار زیادی دارد.

 

 

 

شهر ممنوعه، پکن




شهری کامل که با دیوارهای کاخ محصور شده است. بخش اعظمی از بنا با چوب ساخته شده است و پس از قرن ها، جنگ ها و حوادث طبیعی همچنان پابرجاست. در این کاخ اتاق های بسیاری وجود دارد که آثار هنری و وسایل و مبلمان های اصل در آنها به چشم می خورد. البته به دلیل محافظت، این وسایل را تنها می توان از پشت شیشه ها دید.

 



 

قصر پراگ، پراگ پایتخت چک
 




قصر پراگ بزرگ ترین بنایی است که متعلق به قرون وسطی در اروپاست که هم اکنون کاخ ریاست جمهوری کشور چک به شمار می رود. حضور بناهای متعددی از کلسیا و اقامتگاه ها در کنار این بنا نشان از آن دارد که در طی تارخی این بنا به دست بسیاری از مردمان، ازجمله مهاجمان افتاده است؛ به عبارتی دیوارهای این قصر شاهد گذر بخشی از تاریخ این کشور بوده که هم جنگ و خونریزی و هم تکریم و احترام را به خود دیده است.

 

قصر شون بروین، وین اتریش

 




 


بسیاری معتقدند که این قصر یکی از زیباترین قصرها در قاره اروپا است. این بنا در سال 1659 خانه یکی از نجیب زادگان آن زمان بود. امروزه مردم به عنوان یک اثر هنری از آن الگوبرداری می کنند و از دیدن زیبایی های آن لذت می برند.

 




 

قلعه سن فیلیپ، کاتاجنا در کلمبیا

 


این کاخ در سال 1533 ساخته شده و گویی طبیعت جهان را در خود جمع کرده است. مهندسی این قلعه که برای مقابله با مهاجمان ساخته شده به علت قابلیت های بالای دفاعی بی نظیر است. وسعت آن انسان را به تحیر وا می دارد و تونل های زیرزمینی بسیاری دارد که بخش های مختلف قلعه را به هم متصل می کنند.
برج لندن، لندن

دیوارهای این قصر گذر طولانی ای از تاریخ را شاهد بوده اند. تنها چند دقیقه قدم زدن در محوطه و تالارهای آن روحی از تاریخ گذشته این کشور را به شما القاء خواهد کرد. هم اکنون این بنا محلی برای نگهداری جواهرات سلطنتی گذشته و دست نوشته های سپری شده در تاریخ است.
آلکازار، اسپانیا





این قلعه روی تپه ای ساخته شده است که از اطراف به رودخانه های کلامورس و ارسما دید بسیاری زیبایی دارد و منظره زیبا و لذت بخشی را می توان از آن شاهد بود. هم اکنون این مکان، موزه و محل جمع آوری مطالب و سرگذشت ارتش اسپانیا است. باستان شناسان بر این باورند که این قصر در قرن 12 ساخته شده و باتوجه به موقعیت آن به نظر می رسد که با هدف تسلط به محیط اطراف و امکان دفاع از موقعیت خود بنا شده است.