از دستمال کاغذی معطر استفاده نکنید!!
تاريخ : یک شنبه 3 ارديبهشت 1391 | 13:5 | نويسنده : ss

درصد شیوع حساسیت فصلی بین خانم‌ها و آقایان هم تقریبا برابر است بنابراین می‌توان گفت سن و جنس در ابتلا به حساسیت فصلی نقشی ندارند...

 نکته مهم این است که افراد می‌توانند با دور‌کردن عوامل حساسیت‌زا از پیرامون خود یا مدیریت‌ عوامل بیرونی، شانس ابتلا یا تشدید حساسیت را در خود کاهش دهند. به همین ‌دلیل در این بخش به 6 نکته مهم از نکته‌هایی که رعایت آنها می‌تواند باعث تخفیف علایم حساسیت فصلی شود، اشاره می‌کنیم:

 

1) بهتر است به دلیل گرده‌افشانی گیاهان و احتمال افزایش میزان باد و گرد و غبار در فصل بهار تا حد امکان از منزل خارج نشوید.
2) اگر در این فصل مجبور به بیرون آمدن از منزل هستید، از ماسک مناسبی که بتواند دهان و بینی شما را بپوشاند، هنگام تردد در فضاهای باز استفاده کنید.
3) اگر احساس کردید استفاده از یک ماسک ساده در بهبود وضعیتتان تاثیری ندارد، می‌توانید از دو ماسک روی هم یا از ماسک‌های فیلتردار موجود در بازار استفاده كنید.
4) برای تردد در فضای آزاد، مکان‌هایی که پر از گل و گیاه و درخت هستند، انتخاب نکنید. مثلا از کنار پارک‌ها یا بلوارهای پر از درخت گذر نکنید. با این کار ورود گرد گیاهان و گرد و خاک به درون دستگاه تنفسی و بینی‌تان تا حد زیادی کاهش می‌‌یابد و دچار علایم شدید آلرژی هم نمی‌شوید.
5) از کنار دیوارها یا مکان‌هایی که باد کمتری می‌وزد، عبور کنید. دیوار سد مناسبی برای پیشگیری از در معرض گرد و غبار قرار گرفتن است و می‌تواند بهترین مکان گذر برای افراد مبتلا به حساسیت فصلی باشد.
6) در این روزها که امکان عطسه و سرفه کردنتان بیشتر می‌شود به استفاده از دستمال کاغذی بیشتر نیاز پیدا می‌كنید، ولی سعی کنید به هیچ‌وجه از دستمال‌های معطر استفاده نکنید. عطر موجود در این دستمال‌ها می‌تواند عامل محرکی برای تشدید حساسیت باشد.
منبع : Salamat.ir
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: