با این 7 راهكار هرگز در سفر هک نمی شوید
تاريخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1391 | 8:3 | نويسنده : ss
 
 
 
به‌طور حتم پيش آمده كه هنگام سفر و به خصوص در مكان‌هايي مانند هتل‌ها از اينترنت بي‌سيم بهره ببريد.
 
 
 
شرق: به‌طور حتم پيش آمده كه هنگام سفر و به خصوص در مكان‌هايي مانند هتل‌ها از اينترنت بي‌سيم بهره ببريد.

 اما در كنار اين امكاناتي كه براي شما گذاشته مي‌شود، همواره احتمال نفوذ به سيستم‌هاي رايانه‌اي نيز وجود دارد.

 از اين رو در ادامه هفت راهكار براي اينكه هنگام استفاده از اينترنت در سفر سيستم شما هك نشود، ارايه خواهد شد.

با گروه فناوري اطلاعات گفت‌وگويي داشته باشيد: اين گام نخستين كار پيش از سفر است! پيش از سفر، نشستي با كارشناسان فناوري اطلاعات داشته باشيد و از آنها راهكارهاي در امان ماندن از دست هكرها و از دست دادن داده‌هاي ارزشمندي كه همراه‌تان است را جويا شويد. گروه فناوري اطلاعات، شما را از كارهايي كه بايد پيش از سفر يا در هنگام سفر انجام دهيد مطلع خواهد كرد يا ممكن است حتي دستگاه‌هايي مانند لپ‌تاپ يا گوشي همراه را كه داده‌هاي ارزشمندي در آنها نيست، در اختيار شما بگذارد.


 

گوشي همراه خود را خانه جا بگذاريد: اگر مي‌توانيد، گوشي هوشمند خود را به همراه نبريد و آن را در خانه بگذاريد. يك گوشي ساده ارزان كه داده‌اي در آن نگهداري نمي‌شود جايگزين بسيار مناسبي براي گوشي ‌گران شماست كه داده‌هاي ارزشمند فراواني را در خود نگه مي‌دارد. هميشه نگران اي‌ميل‌ها و عكس‌ها و ديگر داده‌هايي از اين دست باشيد. آمار نشان داده است كه در اروپا و آمريكا نيمي از گوشي‌هاي هوشمند يافته‌شده هرگز به صاحبان آنها برگردانده نمي‌شوند.

سيم‌كارت اصلي را دربياوريد: به‌جاي آنكه سيم‌كارت خود را به همراه ببريد، پيش از رسيدن آن را با يك سيم‌كارت اعتباري ارزان جابه‌جا كنيد. ديگر اين روزها يافتن يك سيم‌كارت اعتباري از خريدن كفش آسان‌تر است، پس كوتاهي نكنيد! با اين كار بسياري از داده‌هاي ‌گران‌بها مانند شماره تلفن مشتري‌ها و پيامك‌هاي كاري و اداري و ديگر داده‌هايي از اين دست را محفوظ مي‌داريد و به دزدي كه گوشي شما را مي‌دزد كمترين اطلاعات ممكن را لو خواهيد داد.


 

از واي‌فاي دوري كنيد: بسياري از كارشناسان امنيت پيشنهاد مي‌كنند كه مديران براي دسترسي به اينترنت از به‌كار بردن شبكه‌هاي بيسيم واي‌فاي هتل‌ها و فرودگاه‌ها خودداري كنند. از آنجا كه اين دسته از شبكه‌ها در دسترس كاربراني گوناگون و بي‌نام و نشان هستند و نيز احتمال بروز حملاتي مانند Man in the Middle يا Redirection در آنها بسيار بيشتر است، راهكار كارآمد اين است كه از گروه فناوري اطلاعات سازمان‌تان بخواهيد كه با فراهم كردن وي‌پي‌ان، براي دسترسي به اينترنت از شبكه خود سازمان بهره ببريد.

به سيگنال گوشي خود نگاه كنيد: نرم‌افزارهاي جاسوسي و شنود گفت‌وگوهاي موبايل با شتاب فراوان گسترش يافته‌اند. در اين ميان، تلفن‌هايي كه سامانه 2G را به جاي سامانه 3G به‌كار مي‌برند بسيار شنودپذيرتر هستند. جالب است بدانيد هنگامي كه هكرها مي‌خواهند يك سيستم تلفن همراه را شنود كنند، در بيشتر مواقع آن را وادار مي‌كنند كه به جاي شبكه 3G، شبكه 2G را به‌كار ببرد.


 ريشه اين كار بازمي‌گردد به اين حقيقت كه الگوريتم رمزنگاري A5/1 كه در سامانه 2G به‌كار مي‌رود به سادگي شكسته مي‌شود كه همان شنود بلادرنگ صدا (Real time streaming) است. روي‌هم‌رفته اگر جايي كه به آن سفر مي‌كنيد از سامانه 3G پشتيباني مي‌كند، چنانچه در هنگام سفر ناگهان ارتباط 3G گوشي شما با 2G جابه‌جا شد، كمي نگران شويد!

امنيت فيزيكي را فراموش نكنيد: امنيت فيزيكي را از ياد نبريد. بسياري از مديران و كارشناسان هستند كه پس از بازگشت به هتل با دزديده شدن گوشي همراه يا لپ‌تاپ خود روبه‌رو شده‌اند. آگاه باشيد هنگامي كه سارق به دستگاه‌هاي شما دسترسي فيزيكي دارد، محافظت از داده‌ها و اطلاعات آنها بسياربسيار دشوار خواهد بود.

ساده گفت‌وگو نكنيد: يك راه خيلي ساده براي اينكه از شنود گفت‌وگوهاي خود فرار كنيد، اين است كه همه چيز را همان‌گونه كه هست به زبان نياوريد! گاهي كمي رمزنگاري هم بد نيست. مثلا به جاي آنكه نام مشتري را كامل به زبان بياوريد، نشانه‌هايي از او بگوييد.

 يا اگر با شنونده درباره يك نامه مشترك صحبت مي‌كنيد، به‌جاي خواندن همه متن، از شماره خط يا شماره پاراگراف استفاده كنيد. تنها يادتان باشد كه بيش از آنچه شما نگرانيد، هكرها مشتاق دست‌يافتن به اطلاعات شما هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: