شامپوهای ویتامینه تاثیری بر رشد موها ندارد
تاريخ : دو شنبه 24 بهمن 1390 | 11:40 | نويسنده : ss

شامپوهای ویتامینه تاثیری بر رشد موها ندارد

یک متخصص پوست و مو اظهار کرد: برخلاف تبلیغاتی که در خصوص تاثیر شامپوهای ویتامینه در افزایش رویش موها صورت می گیرد، استفاده از شامپوهای ویتامینه هیچ تاثیری بر رشد مو و تقویت فولیکول های آن ندارد.

دکتر غلامحسین غفارپور در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان این که با افزایش سن میزان رویش موها کمتر می شود، گفت: میزان حجم موها در سن ۸۰ سالگی به یک دوم کاهش می یابد.

وی با اشاره به این که محکم بستن موها از عوامل فیزیکی است که به فولیکول و رشد موها آسیب می رساند، گفت: این کار در انواع بافت های مو به علت تحت کشش قرار گرفتن پایه مو به ریشه صدمه زده و ریزش موها را به همراه دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بستن موهای دختر بچه ها به صورت دم خرگوشی، موجب ایجاد کشش و ایجاد آسیب در ریشه مو شده و عوارض آن در سنین ۲۰ تا۳۰ سالگی با کاهش تعداد فولیکول ها و حجم مو نمایان می شود.

دکتر غفارپور تصریح کرد: برخلاف تبلیغاتی که در خصوص تاثیر شامپوهای ویتامینه در افزایش رویش موها صورت می گیرد، استفاده از شامپوهای ویتامینه و نیز ویتامینه کردن مو، بدلیل دارا بودن مواد نرم کننده، تنها بر روی ساقه مو اثر می گذارد و هیچ تاثیری بر رشد مو و تقویت فولیکول های آن ندارد.م:ابران..



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: