چشم انداز جهاني
تاريخ : 27 بهمن 1395 | 7:39 | نويسنده : ss

- اگر خود و خانواده تان از سوء تغذيه رنج نمي بريد، خوشحال باشيد، زيرا از بيش از 840 ميليون نفر در دنيا كه دچار سوء تغذيه هستند، وضعيت بهتري داريد. تقريبا 800 ميليون نفر از اين تعداد در كشورهای در حال توسعه زندگی مي كنند و بيش از 153 ميليون نفر آنها زير 5 سال سن دارند و سالانه بيش از 6 ميليون نفر از اين كودكان به دليل گرسنگي جان خود را از دست می دهند.

- اگر روزانه بيش از يك دلار درآمد داريد، خوشحال باشيد، زيرا از 20 درصد مردم جهان متمولتريد. از 7 ميليارد نفر مردم جهان بيش از 1.3 ميليارد نفر زير خط فقر يعنی با درآمد روزانه ای كمتر از يك دلار زندگی می كنند. اكثر مردم تقريبا  40 كشور جهان مطابق استانداردهای تعريف شده بين المللی در فقر مطلق بسر می برند.

- اگر توانسته ايد بهداشت مناسبی برای خود و خانواده تان فراهم آوريد، شادمان باشيد، زيرا از 40 درصد مردم جهان وضعيت بهتری داريد. در كشورهای درحال توسعه از هر هزار كودك 91 تن پيش از رسيدن به سن 5 سالگی به دليل بهداشت نامناسب جان خود را از دست می دهند. اين آمار در كشورهای توسعه يافته از هر هزار كودك 8 تن می باشد. همچنين در كشورهای در حال توسعه روزانه بيش از 30 هزاركودك جان خود را از دست می دهند. اين در حالي است كه علت اين مرگ و مير وحشتناك بيماری هايی است كه امكان جلوگيری از آن يا درمان آنها به سادگی ميسراست. اكثريت اين كودكان را كسانی تشكيل می دهند كه از سوء تغذيه رنج برده و وزنشان كمتر از متوسط وزنی كودكان هم سن و سالشان می باشد.

- اگر به  آب آشاميدني سالم دسترسی داريد، شاكر باشيد، زيرا از 30 درصد مردم جهان وضعيت بهتری داريد. سالانه 12 ميليون نفر در اثر بيماری های مسری ناشی از آب آلوده جان خود را از دست می دهند.

- اگر توانسته ايد امكان تحصيل را برای فرزندانتان فراهم نماييد، خوشحال باشيد، زيرا 113 ميليون كودك تنها در كشورهای در حال توسعه امكان بهره گيری از تحصيلات ابتدايی را ندارند كه 60 درصد آنها را دختران تشكيل می دهند.

پس شادمان باشيد و  خداوند را بخاطر نعمت هايي كه به شما عطا كرده ستايش نماييد.

منبع:http://funousshargh.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: